וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

90 אחוזים מהרופאים בוחרים בדמוקרטיה - תוצאות הסקר של הר"י

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 11:14

הסקר שפורסם לפני כשבוע הראה תוצאות ברורות. בהצהרה המוסכמת נכתב כי: "מערכת בריאות מתפקדת וערכית חייבת להיסמך על משטר דמוקרטי ועל מערכת משפט חזקה ועצמאית

הפגנה של של רופאים ואחיות במחאה על המהפכה המשפטית, מוזיאון ת"א, 16 במרץ 2023. ראובן קסטרו
"מערכת בריאות מתפקדת וערכית חייבת להיסמך על משטר דמוקרטי ועל מערכת משפט חזקה". רופאים מפגינים/ראובן קסטרו

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, קיבל בסוף השבוע לידיו את תוצאות המשאל המיוחד שערך הארגון בקרב כלל הרופאות והרופאים בישראל בעניין צעדי הממשלה בתחום מערכת המשפט. על פי התוצאות, 89.95% מהחברים שהשתתפו במשאל הביעו את הסכמתם להצהרה שקובעת במרכזה:

"הר"י היא ארגון רופאות ורופאים מקצועי ומדעי שיש לו מטרות וערכים ומחויב להגן על זכויות החולות והחולים ועל זכויות הרופאות והרופאים, על מערכת הבריאות, איכות הרפואה ובריאות הציבור, האוטונומיה המקצועית, הכשרת הרופאים, כמו גם על ערכי יסוד של אתיקה רפואית, צדק חברתי, חמלה, שוויון ועזרה הדדית.

"מערכת בריאות מתפקדת וערכית חייבת להיסמך על משטר דמוקרטי ועל מערכת משפט חזקה ועצמאית שמבטיחה שזכויות המטופלות והמטופלים, הרופאות והרופאים, ומערכת הבריאות - לא יפגעו".

מבקשים להכריז סכסוך עבודה

המשאל המיוחד נערך בהתאם להחלטה שקיבלו צירי הוועידה ה-44 של ההסתדרות הרפואית לפני כשבוע. חלק מהרופאים שהתנגדו למשאל חתמו על עצומה משלהם שקוראת לא לערב את הרפואה בפוליטיקה. כך

אמש (שבת) פנו ראשי האיגודים הרפואיים ליו"ר ההסתדרות הרפואית וכתבו כי הם "קוראים להר"י לקבוע שבמידה שלא יכובדו פסיקות בית המשפט העליון, דבר שיוביל למשבר חוקתי - הר"י תכריז סכסוך עבודה עם אפשרות של השבתה של כל שירותי הרפואה (שאינם דחופים), מתוך הבנה שלא ניתן לעבור לסדר היום נוכח הפגיעה הצפוייה במטופלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully