וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יושבים רגל על רגל? זה מה שזה עושה לבריאות שלכם

לכאורה זה נראה משהו פשוט שכולנו עושים, אבל מתברר שיש לו המון השפעה על האגן, הצוואר וזרימת הדם. איך זה קורה והאם אפשר לשבת בשיכול רגליים מבלי לפגוע בבריאות?

רגל על רגל. ShutterStock
טוב או רע או מה? אישה בשיכול רגליים/ShutterStock

אתם יושבים? אם כן, עצרו לרגע ושימו לב ליציבה שלכם. מה הרגליים שלך עושות? הן במקרה מצטלבות? והאם רגל ימין מונחת על שמאל או ההפוך?

יש בדרך כלל שתי דרכים לשבת בכיסא ולהצליב את הרגליים, האחת בברך והשנייה נמוך יותר, בקרסול. אבל עד כמה שזה יכול להיות נוח לשבת עם רגליים משוכלות, האם זה מזיק לבריאות וליציבה? אדם טיילור, פרופסור ומנהל המרכז ללימוד אנטומיה קלינית באוניברסיטת לנקסטר פרסם את מסקנותיו בכתבה ב- the conversation.

בכתבה נכתב כי בתור התחלה, המחקר מראה כי ישיבה ברגליים משוכלות עלולה להגביר את חוסר היישור של הירכיים, כאשר אחת גבוהה מהשנייה. וזה משנה את המהירות שבה הדם עובר דרך כלי הדם בגפיים התחתונות, מה שעלול להגביר את הסיכון לקרישי דם. בנוסף, רוב המחקרים מראים שהצלבה בברכיים גרועה יותר מהקרסוליים. כך או כך, ישיבה כזו עלולה לגרום לעלייה בלחץ הדם שלך עקב הצטברות הדם בוורידים, מה שעלול להגביר את הסיכון לנזק לכלי הדם. אבל זה לא הכל.

עקמת, אגן לא ישר ופגיעה בצוואר

ככל שאתה יושב ברגליים משוכלות יותר ולעתים קרובות יותר, כך גדל הסיכוי שיהיו לך שינויים ארוכי טווח באורכי השרירים ובסידורי העצמות באגן. ובשל האופן שבו השלד בנוי, הצלבת רגליים עלולה לגרום גם לאי-יישור של עמוד השדרה והכתפיים.

תנוחת הראש עלולה גם היא להפגע ולהיות לא מיושרת עקב שינויים בעצמות הצוואר, מכיוון שעמוד השדרה מפצה כדי לשמור על מרכז הכובד מעל האגן. הצוואר יכול להיות מושפע גם הוא גם בגלל שצד אחד של הגוף חלש יותר מהשני. ניתן לראות את אותו חוסר איזון בשרירי האגן והגב התחתון כתוצאה מיציבה לקויה. האגן עלול להיות לא מיושר גם עקב מתיחה ממושכת של שרירי העכוז בצד אחד, כלומר הם הופכים חלשים יותר.

ואם זה לא מספיק, ישיבה עם רגליים משוכלות במשך זמן רב מגבירה את הסבירות לעקמת (יישור לא תקין של עמוד השדרה) ועיוותים אחרים. זה יכול גם לגרום לתסמונת כאב טרוכנטרית גדולה יותר, מצב שכיח וכואב המשפיע על הצד החיצוני של הירך.

אגב, ממצאים מראים כי כ-62 אחוז מהאנשים שמים את רגל ימין על שמאל, 26 אחוזים יושבים הפוך ול-12 אחוזים אין העדפה.

גבר עם כאבי צוואר. Photographee.eu, ShutterStock
ההשפעה מגיעה עד לצוואר. גבר עם כאבים בצוואר/ShutterStock, Photographee.eu

יש גם עדויות לכך ששיכול הרגליים עלול להשפיע על ייצור הזרע. הסיבה לכך היא שהטמפרטורה של האשכים צריכה להיות בין 2 מעלות צלזיוס ל-6 מעלות צלזיוס מתחת לטמפרטורת הגוף הרגילה. הישיבה מעלה את טמפרטורת האשכים ב-2 מעלות צלזיוס והצלבת הרגליים יכולה להעלות את טמפרטורת האשכים ב-3.5 מעלות צלזיוס. ומחקרים מצביעים על כך שעלייה בטמפרטורת שק האשכים או האשך יכולה להפחית גם את ספירת הזרע וגם את איכותו.

ראוי גם לציין שבגלל הבדלים באנטומיה של גברים ונשים, כנראה שקל הרבה יותר לנשים לשבת ברגליים משוכלות - במיוחד בגלל שלגברים יש טווח תנועה מופחת בירך.

יש גם יתרונות

אבל מחקרים מצביעים על כך שישיבה עם רגליים משוכלות יכולה להיות מועילה עבור אנשים מסוימים. מחקר קטן אחד מ-2016, למשל, מצא שעבור אנשים שיש להם רגל אחת ארוכה יותר מהשנייה, ישיבה ברגליים משוכלות יכולה לעזור להתאים את גובה שני צידי האגן, ולשפר את היישור.

נראה כי ישיבה עם רגליים משוכלות גם מפחיתה את הפעילות של שרירים מסוימים, במיוחד השרירים האלכסוניים בהשוואה לישיבה עם רגליים קדימה. מה שיכול לעזור להרפות את שרירי הליבה ולמנוע מאמץ יתר.

  • עוד באותו נושא:
  • רגליים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully