וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר צמח ב-30 ס"מ לאחר שעבר ניתוח מסובך

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 9:42

הגבר שעבר את הניתוח כשהיה ילד סבל מבעיה רפואית עליה לא ידע שעצרה את ההתפתחות שלו. הנה הסיפור שלו

בווידאו: פרופ' עמיחי מאירוביץ' על גרורות המוחיות/עריכה: דינה מחפוץ

ג'יימי קונולי תמיד הרגיש שגובהו שעמד על על 1.25 מטר כשהיה נער נבע פשוט בגלל שהוא התפתח מאוחר - אבל כשהוא סבל מהתקף פרכוס בזמן ששיחק במשחק וידאו בגיל 16, הוא גילה את הסיבה היותר מבהילה מאחורי קומתו הנמוכה. גידול שגדל לאט נוצר במוחו של ג'יימי, ועצר את התפתחותו.

סריקות MRI במוח של ג'יימי גילו מסה, והוא נלקח לניתוח ב-2004. החלק המדהים הוא שתוך חודשים ספורים הוא גבה ב-45 ס"מ (!). מאז, בן ה-35 עבר שלושה סבבים נוספים של ניתוחים קשים, וכעת הוא גבוהו עומד על 1.74 מטר. חלק קטן מהגידול עדיין נשאר במוחו והותיר אותו עם בעיות ראיה, אך זה לא מנע ממנו לחיות חיים רגילים.

"תמיד הייתי קטן, אבל מעולם לא תיארתי לעצמי שזה בגלל גידול במוח. מאוחר יותר גיליתי שהגידול גדל בחלק במוח שלי שאחראי לתפקודים חשובים, כולל התפתחות וגדילה", אמר ג'יימי. "למרות ניתוחים מרובים להסרת הגידול הוא הותיר אותי עם שינויים בראייה שלי, וכתוצאה מכך אני צריך להרכיב משקפיים". הוא הוסיף כי חלק מהגידול עדיין שם מכיוון שהסרתו המלאה הייתה יכולה להשאיר אותו משותק.

ג'יימי מגיע גם כיום לבית החולים לסריקות סדירות כדי לנטר את הגידול שנותר במוחו, והוא אובחן כבעל אסטרוציטומה בדרגה נמוכה. מדובר על גידול סרטני במוח שגדל בקצב איטי ועלול לפלוש לרקמות סמוכות להפוך לגידול מדרגת ממאירות גבוהה יותר.

"ההשפעות של גידול במוח יכולות לעתים קרובות ללגרום לשינויים באישיות, אובדן זיכרון סלקטיבי ובעיות בגדילה. גידולי מוח ליד בלוטת יותרת המוח יכולים לגרום לשינויים קיצוניים בגודל הפיזי, או עיכובים בהתבגרות. זה נובע מהגידול שמשפיע על רמות ההורמונים שהבלוטה מייצרת", כתבו הרופאים של ג'יימי.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן
  • גובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully