וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיקור סיני יכול להפחית את הכאב שנגרם ממחלת הסרטן

עדי פרום

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 9:18

דיקור סיני הוא כבר מזמן כלי טיפולי שמשמש בתי חולים רבים. אחד מהשימושים שלו הוא בטיפול נגד כאב, כזה הנגרם מסיבות שונות. איך זה עובד בעצם?

איריס קול מראיינת את פרופ' עידו וולף מאיכילוב על ההתפתחויות בתחום הסרטן/מערכת וואלה!

מחלת הסרטן היא לצערנו אחת מהמחלות השכיחות בארץ ובעולם. היא בעלת אלף פנים וביטויים והיא למעשה לא מחלה אחת אלא סדרה של מחלות שבהן תאי הגוף מתחלקים בצורה בלתי מבוקרת. לכל סוג של סרטן יש אופי שונה והוא אף יכול לבוא לידי ביטוי בצורה שונה אצל כל אדם. עם זאת, אחד מהדברים המשותפים לרוב סוגי הסרטן הוא הכאב.

40 אחוזים מחולי הסרטן בשלבים המוקדמים או הבינוניים של המחלה מדווחים על כאב בינוני עד חמור. כשמדובר בסרטן מתקדם, 90 אחוזים מהחולים מדווחים על כאב בינוני עד חמור. יותר מכך, רוב רובם של חולי הסרטן מדווחים שאינם מקבלים הקלה מספקת בכאב. הדבר מתבטא בירידה באיכות החיים שלהם מכל הבחינות, לעיתים גם בהתמודדות לא טובה עם המחלה עצמה וכן במינונים גבוהים מאוד של משככי כאבים, שלעיתים נקשרים לתופעות לוואי לא רצויות.

אילוסטרציה. ShutterStock
השפעתו החיובית נחקרה והוכחה היטב. דיקור/ShutterStock

כאבם של חולי סרטן יכול להיגרם על ידי הסרטן עצמו, שעשוי לפלוש לאיברים, רקמות רכות, עצבים ועצמות, או על ידי הטיפולים בסרטן, הכוללים כימותרפיה, הקרנות, הורמונים וניתוחים. אולם ישנם טיפולים טבעיים יעילים ובטוחים גם לכאב שחווים חולי הסרטן. דיקור סיני הוא אחד מהטיפולים האלה ולמעשה השפעתו החיובית נחקרה והוכחה היטב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

איך דיקור מטפל בכאב הנגרם מסרטן?

מנגנוני הדיקור עבור טיפול בכאבי סרטן נחשבים דומים לטיפול במצבים כואבים אחרים, אם הכאב מסווג כחריף או כרוני. הדיקור הוכח כמפעיל את מנגנון שיכוך הכאב הטבעי של הגוף ומעלה את מספר האופיואידים של הגוף עצמו. מספר של ביוכימיקלים אחרים המעורבים במערכת הפחתת כאב הטבעית של הגוף נמצאו שמשתחררים ומוסדרים על ידי גירוי דיקור, מרכיבים אלו כוללים ATP, אדנוזין, GABA וחומר P.11.

בנוסף לכך, דיקור הוכח גם כמפחית פעילות בחלקים של המוח הקשורים בתפיסת הכאב ולעלייה בפעילות באזורי מוח הקשורים עם ויסות עצמי משופר. דיקור אף נמצא גם כמשפר איכות חיים ועשוי להקל בתופעות נוספות המטרידות את חולה הסרטן כגון מחסור בשינה, עייפות, תופעות של מערכת העיכול, חרדה, מצב רוח ועוד.

למרות שדיקור נמצא יעיל ובטוח לחולה הסרטן חשוב מאוד לציין כי הדיקור הינו מנגנון מותאם אישית ויש להתאים את הטיפול בו למטופל ולמצבו. מטפל מיומן ואחראי יבצע אבחון והערכת מצב ורק אז יבצע את הטיפול. תדירות הטיפול יכולה אף היא להשתנות ולנוע מקצב של שלושה טיפולים בשבוע ועד לטיפול של פעם בשבוע במטרה להשיג הקלה משמעותית.

בשל העדר רגולציה במדינת ישראל בכל הקשור למטפלים ברפואה סינית נמליץ למטופל לבחון את תעודות ההסמכה של המטפל ולוודא כי האדם שעומד לבצע בו טיפול למד לפחות 4 שנות לימוד של רפואה סינית בבית ספר המוכר על ידי האיגוד המקצועי.

הכותב הוא מנהל בית הספר לרפואה סינית של מכללת רידמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully