וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיכרון של האישה הזו נמחק כל שעתיים מחדש בגלל תאונה איומה

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 10:44

הצעירה מארה"ב קמה מאז שנת 2019 לאותו הבוקר בו איבדה את ההכרה. מאז היא עברה טיפולים שונים שעזרו לה, אבל לפניה עוד דרך ארוכה

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"

תתארו לכם מצב שאתם קמים בכל בוקר כאילו לא עבר יום. זה מה שקרה לריילי הורנר שהמוח שלה איפס את עצמו כל שעתיים לאחר שסבלה מזעזוע מוח טראומטי והיא התעוררה כל בוקר מאז 11 ביוני 2019, וחשבה שזה עדיין 11 ביוני 2019.

באותו תאריך, הנערה הובהלה לבית החולים לאחר שהשתתפה בריקוד המוני בספרינגפילד, אילינוי, שם נפל נער שעשה crowd surfing ונחת עליה. הצעירה עברה כמה בדיקות שלא עוררו את חשדם של הרופאים ששלחו אותה הביתה.

תוך שעות ספורות בלבד לאחר שעזבה את בית החולים, לריילי הייתה סדרה של 30 עד 45 התקפים, לדברי אמה שרה. למחרת בבוקר, התעוררה, אז בת 16 וזה היה כאילו האירועים הטראומטיים של היום הקודם מעולם לא התרחשו. ככל שידעה, זה היה 11 ביוני, והיא התכוונה ללכת לרקוד באותו ערב.

בימים שלאחר מכן, זיכרונה המשיך להתאפס לתאריך זה בכל שעתיים. כשהיא הבינה לבסוף שזה לא התאריך, היא הייתה הולכת לטלפון שלה ומוצאת אינספור עדכונים באפליקציית ה-Notes שלה כדי לעדכן אותה על כל מה שקרה מאז התאונה.

לאחר חיפוש אחר רופא שיכול לעזור עם האנומליה הרפואית של ריילי, משפחתה מצאה בסופו של דבר צוות במדינת יוטה בארה"ב שיוכל לאבחן אותה בסדרת בדיקות. התברר כי ריילי סבלה מזעזוע מוח חמור שהערכות אחרות החמיצו, ולקתה ב-TBI (פגיעת מוח טראומטית). הפגיעה השפיעה על יכולתה של ריילי להתמקד, לתעדף, להתמקד ולאחסן מידע.

כשריילי סוף סוף קיבלה את האבחנה הזו מומחים הצליחו להרכיב תוכנית שתעזור לה לשפר את הזיכרון שלה. תוך שבוע אחד בלבד מהטיפול, ריילי התחילה ליצור את הזיכרונות החדשים הראשונים שלה - למרות שהיא עדיין לא הצליחה להיזכר בשום דבר שקרה בין ה-11 ביוני 2019 לדצמבר 2019.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

לפני התאונה, כשהייתה בחטיבת ביניים בתיכון, ריילי הייתה תלמידה מעולה, וחלמה להיות רופאה. אבל הכל היה נראה אבוד כשהיא איבדה את זיכרונותיה ובקושי הצליחה לזכור דבר מהשיעורים שלה. "אם היא הולכת לקולג', היא לא תדע איפה החדר שלה במעונות. היא לא תדע איפה השיעורים שלה", דאגה שרה אמה של ריילי עוד ב-2019.

אבל היו כמה התפתחויות חיוביות מאוד מאז. הודות לטיפול ב-Cognitive FX, ריילי הצליחה לשמור מספיק זיכרונות כדי להעביר אותה דרך בית הספר לאחיות.

בעדכון שפרסמה אמה רק בחודש שעבר, היא חשפה: "היו לה כמה סמסטרים מאוד קשים, אבל היא הצליחה. "למעשה כשכתבתי את זה, הייתי במכונית לקראת טקס הסיום!!! היא עברה את הקורס שלה בסיעוד".

ריילי עדיין מטופלת בעקבות ההתקפים שלה, וכנראה לעולם לא תחזור להיות כבעבר, אבל היא ומשפחתה מנסים להתמקד בשמחות הקטנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully