וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט הצילומים המרגש שמראה כמה מורכב לטפל בבן משפחה חולה

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 15:06

בישראל יש 1.5 מיליון בני משפחה מטפלים, וכעת פרויקט ראשוני ומרגש בשם "כולנו בתמונה" מציב בקדמת הבמה את ההתמודדות היומיומית שלהם. צפו בתמונות

איריס קול מראיינת את ד"ר טל מקורי בנושא טיפול בהורים מזדקנים/מערכת וואלה

עמותת CareGivers Israel בשיתוף 7 עמותות חולים יוצאת בפרויקט צילומים ראשון מסוגו בישראל, שמאיר בזרקור את בני המשפחה המטפלים, המונים 1.5 מיליון אנשים בישראל. מדובר באנשים שמטפלים בבן משפחה מבוגר, חולה, או מוגבל. הם יכולים להיות בן זוג של חולת סרטן, בת של חולת אלצהיימר, או אם לילד עם מוגבלות - אבל לרוב הסביבה לא מכירה בתפקידם המיוחד כ"בני משפחה מטפלים". הם נושאים באחריות, בלחצים ובדאגה רבה ומקיימים את תפקיד כמטפלים, בנוסף לתפקידים רבים נוספים.

בפרויקט הצילומים המרגש משתתפים, בין היתר, יוסי סולומון בן ה-33 שטיפל באשתו דנה בת ה-30, שחלתה בסרטן הדם מסוג נון הודג'קינס לימפומה, כחצי שנה לאחר הצעת הנישואין; טלי סודק, בת 51, שמטפלת בבתה דניאל בת ה-32 המתמודדת עם מוגבלות נפשית: הפרעות אכילה מגיל צעיר, תקיפה מינית, פוסט טראומה ומחשבות אובדניות. "כשהורה עובר כזה דבר עם ילד, זה כאילו שהוא עובר זאת בעצמו".

יוסי ודנה סולומון. נטע קישנאבסקי שני,
חלתה חצי שנה אחרי הצעת הנישואים. יוסי ודנה סולומון/נטע קישנאבסקי שני
טלי ודניאל סודק. נטע קישנאבסקי שני,
"כשהורה עובר כזה דבר עם ילד, זה כאילו שהוא עובר זאת בעצמו". טלי ודניאל סודק/נטע קישנאבסקי שני

בפרויקט משתתף גם דובי גורפינקל, בן 51 ואב לשניים שמטפל ברעייתו דלית שחלתה בגיל 40 ב-ALS. "בכל פעם שאני עונד לה את הטבעת, אני שואל אותה אם היא רוצה להתחתן איתי. אני ישן קרוב לדלית בלילה ואני מתגעגע אליה". רגינה ספיבק, 54, מטפלת בבעלה אלכס שנפגע משבץ מוחי, ומספרת כי מה שדוחף אותה להמשיך זה "רק האהבה, האכפתיות והכבוד לאדם שאני חיה איתו 30 שנה והוא בעל נהדר ואבא נהדר לילדים".

דלית ודובי גורפינקל. נטע קישנאבסקי שני,
"אני ישן קרוב לדלית בלילה ואני מתגעגע אליה". דלית ודובי גורפינקל/נטע קישנאבסקי שני

רחל לדאני, יזמת חברתית, מייסדת ומנכ"לית Caregivers Israel הארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים, מסברה כי הקימה את העמותה במטרה "להציב את בני המשפחה המטפלים בקדמת הבמה. טיפול באדם קרוב הוא זכות גדולה, שמביאה איתה גם התמודדות מורכבת שמשפיעה על כל התחומים בחיינו. זו אינה משימה לאדם אחד". הוא הוסיפה כי "כדי שבני משפחה ימלאו את התפקיד החשוב שלהם הם חייבים לקבל הכרה, תמיכה ועזרה מכל המערכות שמקיפות אותם. זו משימה חברתית-לאומית".

שותפות ל"כולנו בתמונה" העמותות: עמותת ישראלס למציאת תרופה ל-ALS ולתמיכה בחולים, אחת מתשע, חלי"ל האור, העמותה לתמיכה בחולי קרוהן וקוליטיס כיבית, עמותת נאמן, לשמ"ה, ומ.ג.י - העמותה של חולי מיאסטניה גרביס בישראל. בחסות חברות התרופות: יאנסן, M.S.D, נוברטיס ומדיסון שתמכו בפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully