וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים ממיגרנות? ה-FDA אישר תרסיס אף שיקל על הכאבים

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 10:56

בכל יום יש בישראל 40 אלף התקפי מיגרנה, מה שאומר שהרבה מאוד אנשים סובלים מהתופעה. תרסיס אף חדש שאושר לאחרונה הצליח להעלים את הכאב תוך רבע שעה

איריס קול מראיינת את ד"ר אמנון מוסק על כאבי ראש ומיגרנות/מערכת וואלה

מנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) אישר תרסיס מהיר לאף של חברת פייזר המיועד לטיפול במיגרנות, כך מסרה ענקית התרופות האמריקאית. פייזר אמרה שהיא מצפה שהתרופה, המשווקת תחת השם Zavzpret, תהיה זמינה בבתי המרקחת ביולי 2023.

"אישור ה-FDA של Zavzpret מסמן פריצת דרך משמעותית עבור אנשים עם מיגרנה הזקוקים לחופש מכאב ומעדיפים אפשרויות חלופיות על פני תרופות דרך הפה", אמרה מנהלת המסחר הראשית של פייזר, אנג'לה הוואנג, בהצהרה.

מחקר שלב 3 של התרופה מצא שהיא הצליחה להעביר את הכאבים לחלק מהסובלים ממיגרנה תוך 15 דקות בלבד.

אישה משתמשת בתרסיס אף. ShutterStock
מעביר את הכאב. אישה משתמשת בתרסיס/ShutterStock

"כתרסיס לאף המאפשר ספיגה מהירה, Zavzpret מציע אפשרות טיפול חלופית לאנשים הזקוקים לשיכוך כאבים או שאינם יכולים לקחת תרופות דרך הפה עקב בחילות או הקאות", ציטט פייזר את קתלין מולין, מנהלת רפואית משנה במכון ניו אינגלנד לנוירולוגיה.

הטיפול במצב המטופל בדרך כלל בתרופות שנלקחו דרך הפה נבדק על מדגם של 1,405 אנשים, כאשר מחציתם נטלו מנת תרסיס בודדת והשאר קיבלו פלצבו. נמצא כי התרסיס מפחית כאב באופן משמעותי כאשר הוערך שעתיים לאחר הופעת מיגרנה, שבנוסף לכאבי ראש חזקים לעיתים קרובות יכולים לכלול בחילות ורגישות לאור או לרעש. פייזר רכשה את Zavzpret, בשנה שעברה תמורת כ-10 מיליארד דולר מ-Biohaven, יחד עם טיפולי מיגרנה נוספים מהחברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בכל יום יש בישראל 40 אלף התקפי מיגרנה

"בכל יום יש בישראל 40 אלף התקפי מיגרנה וכאבי ראש הם בעיה מרכזית אצל בני האדם", אמר ד"ר אמנון מוסק, מנהל המרפאה לכאבי ראש והעצמה גופנית במערך נוירולוגי של איכילוב. "לפני כמה שנים יצא מחקר של ארגון הבריאות העולמי, שבחן מה העומס של מחלות על בני האדם, ומסתבר שהמחלות העיקריות שגורמות להכי הרבה סבל ופגיעה תפקודית זה כאבי גב ומיגרנות, יותר מסרטן, סוכרת, לחץ דם ובעיות מפרקים. וזה לא סתם, כאבי ראש הם דבר שכיח מאוד, זו בעיה קשה שגורמת הרבה מאוד סבל, אין שום ספק שזו בעיה רצינית ביותר".

"רוב האנשים מתייחסים לכאב ראש כאילו 'לכולם יש, קח משהו וזה יעבור', אבל מדובר בבעיה אמיתית וקשה שגורמת להרבה פגיעה", אמר ד"ר מוסק, "יש כמה סוגים של כאבי ראש, יש מיגרנה ויש כאבים רבים אחרים - ולכל אחד יש טיפול אחר, ולכל אחד צריך לתת את האבחנה והטיפול שלו". בכל מקרה, אם כאב הראש חוזר על עצמו הרבה, חשוב לבדוק במה מדובר, ולא להזניח. "יש היום טיפולים טובים, ואין צורך לסבול", אמר ד"ר מוסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully