וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרק של החוקרת הפך כחול במקרר. מה שקרה אח"כ הפתיע את כולם

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 10:39

חוקרת מארה"ב הכינה לאימה מרק בשר ולאחר שהכניסה אותו למקרר גילתה שהפך כחול. עד כה זה אומנם נשמע מגעיל אבל לא מסובך. העוקבים בטוויטר החלו להגיב ומאז המקרה הפך לתעלומה פופולרית

צוות של מיקרוביולוגים החל בחקירה לאחר שעוזרת פרופסור לביולוגיה באוניברסיטת קליפורניה סטייט בסן מרקוס גילתה כי מרק הבקר שהיא שמרה במקרר שלה הפך לכחול. ד"ר אלין בקט התחילה את "סאגת המרק הכחול" בכך שהודיעה לעוקביה שמרק בקר שהיא השאירה במקרר הפך לכחול, ושאלה איזה חיידק יכול היה לגרום לו לשנות צבע.

התברר שהקהל של בקט בטוויטר מכיל מספר לא מבוטל של מיקרוביולוגים בעלי עניין בתעלומות מרק כחול. תחילה הם דרשו ממנה צילום של המרק ואז ביקשו שתיקח דוגמיות. ואכן, בקט העלתה תמונות מגעילות של המרק הכחול.

עד מהרה, כמה ביולוגים ביקשו ממנה לרצף אותו ולכתוב מאמר על ממצאיה. בקט חזרה לפח כדי לדוג דגימה, והצהירה כי "ממש השקעתי ולקחתי דגימה מהמרק שיש בשקית אשפה כפולה, תוך כדי שאני סותמת את פי ואפי והמרק נוזל על כל הזרוע שלי".

מאוחר יותר היא שלפה עוד כמה דגימות של המרק, שהכינה עבורה אמה באמצעות מתכון סודי. אלא אם כן המתכון הזה כולל הרבה צבעי מאכל כחולים, התעלומה עדיין לא הסתיימה.

למרבה המזל, בקט וצוות של ביולוגים מתאמצים מאוד לפצח את המקרה.

עד כה אין תשובה וודאית באשר לזהות האובייקט שהפך את המרק לכחול, אבל לצוות מדעני טוויטר יש כמה חשודים, כולל החיידקים pseudomonas aeruginosa ו- Pseudomonas fluorescens. מדובר על חיידק גראם-שלילי, שיכול לגרום למחלות בצמחים, בבעלי חיים ובבני אדם ועמיד לסוגי אנטיביוטיקה רבים. הוא מדביק לעתים אנשים המאושפזים בבתי חולים ועלול לגרום לזיהומים קשים ומסוכנים.

אם יתברר שהפיגמנט נגרם על ידי P. aeruginosa, הם יצטרכו להפסיק לעבוד על חקירת המרק הכחול בגלל אופיו הזיהומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully