וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הצמח הזה הוא הנשק הסודי לירידה במשקל?

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 11:18

מתברר שלצמח ההיביסקוס המוכר יש קרוב משפחה בריא במיוחד וגם כזה שיכול ממש לעזור נגד השמנה. אז מיהו ומה התכונות המיוחדות שלו שיכולות לעזור לכל מי שנלחם במשקל?

למה השמנה מוגדרת כמחלה - ומתי היא באמת מסכנת אותנו?/מערכת וואלה

אם אתם מנסים לרדת במשקל, כל דבר שיכול לעזור, ובצורה בריאה הוא בונוס - ולפי חוקרים מאוניברסיטת RMIT באוסטרליה, זה אולי בדיוק מה שיש לצמח ההיביסקוס רוסל להציע. צוות מדענים חשף כי נוגדי החמצון החבויים בתוך הפרי האדום של צמח ההיביסקוס רוסל הם בעלי תכונות נוגדות השמנת יתר שיכולות לסייע כחלופה לתרופות קיימות.

לתרכובות נוגדות חמצון הנקראות פוליפנולים בהיביסקוס יש תכונות מעכבות אנזימי עיכול דומות לתרופות מסוימות לטיפול בהשמנת יתר, בכך שהן מעכבות אנזים עיכול הנקרא ליפאז. ליפאז, המופיע באופן טבעי בגוף, מסייע בפירוק שומנים לשברים קטנים כך שהגוף יכול לספוג אותם דרך המעי, והשומנים העודפים הופכים לאחר מכן לתאי שומן. עם זאת, כאשר פוליפנולים מעכבים את האנזים ליפאז, השומן אינו יכול להיספג ולכן הוא עובר דרך המעי הגס כפסולת.

גילוי זה יכול להיות גיים צ'יינג'ר עבור כל מי שנוטל תרופות כחלק מתוכנית לניהול השמנת יתר, שלמרות יעילותן הן כוללות לרוב גם תופעות לוואי קשות על הגוף. עם זאת, "מכיוון שהתרכובות הפוליפנוליות הללו (הנמצאות בהיביסקוס) מקורן בצמח וניתן לצרוך אותן, צריכות להיות עם פחות או ללא תופעות לוואי", מסביר סינג.

הנשק הסודי של הדיאטה. ShutterStock
הנשק הסודי של הדיאטה? תה היביסקוס רוסל/ShutterStock

"התמציות הפנוליות מהרוסל יכולות לעזור ליצור מוצר מזון בריאות (לא רק) יעיל בהפרעה ליצירת תאי שומן, אלא גם עוקף את תופעות הלוואי הרעות של תרופות מסוימות", אומר פרופסור בנו אדהיקארי, ממרכז המחקר והחדשנות במזון של RMIT, שפיקח על המחקר החדש ומאמין שההיביסקוס רוסל - שמקורו באפריקה - עשוי להפוך לשחקן גדול בתעשיית מזון הבריאות.

בנוסף, חבר זה ממשפחת ההיביסקוס הוא הצמח האידיאלי לגידול. הוא נחשב עמיד למחלות והוא לא צריך הרבה מקום או מים כדי לגדול. האפשרות הטובה ביותר להכניס את היתרונות הללו למוצרי מזון בריאות, אומר הצוות, היא לעטוף את התמציות הפנוליות של הצמח. "תמציות פנוליות מתחמצנות בקלות, אז לא רק שהכנסתן לקפסולה מאריך את חיי המדף שלהן, אלא מאפשר לנו לשלוט איך הם משתחררים ונספגים בגוף", מוסיף אדיקארי. "אם לא נסגור את התמצית, היא עלולה להתפרק בקיבה לפני שנוכל לקצור את היתרונות שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully