וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנתח פלסטי מזהיר: סוג הספורט הזה גורם לפנים שלכם להתקמט

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 10:57

כושר ופעילות גופנית ידועים כמשפרים את הבריאות הכללית שלנו, וגם את המראה החיצוני. אבל האם יש סיכוי שפעילות אחת גורמת לנו להיראות זקנים יותר?

דברים שחשוב לדעת על ריצה/וואלה! NEWS

למרות שהיתרונות של פעילות גופנית מתועדים היטב במיליוני מחקרים, לאימון אחד יש פוטנציאל קצת מבאס. ד"ר ג'רלד אימבר, מנתח פלסטי מניו יורק שמשתף לעתים קרובות טיפים ועצות אנטי-אייג'ינג בטיקטוק, התייחס לנושא בסרטון שפורסם לאחרונה. הרופא חשף שריצה למרחקים ארוכים עלולה להוביל ל"פנים רזות וזקנות".

ד"ר אימבר פתח את הסרטון שלו בכך שהוא ידון ב"דברים שמונעים הזדקנות, לעומת דברים שמאיצים את ההזדקנות". המנתח הפלסטי חשף שיש לו תלונות לגבי ריצה, לפני ששאל את הצופים אם הם אי פעם ראו "רץ למרחקים ארוכים שלא היו לו פנים זקנות".

"בנוסף לפנים הזקנות והרזות, הברכיים נפגעות, הקרסוליים הולכים, הגב הולך, וזה די מטומטם", אמר ד"ר אימבר על ריצה, והודה שהנושא מהווה מחלוקת בין מטופליו.

בעוד ד"ר אימבר מייעץ נגד ריצה למרחקים ארוכים, הוא ציין כי "זה בסדר גמור לרוץ קצת כל יום או לרוץ כמה קילומטרים כמה פעמים בשבוע". ד"ר אימבר אומר שיש תרגילים טובים יותר לגוף ולמניעת הזדקנות מוקדמת: "אירובי הוא באמת הדרך להתאמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מתח חמצוני וחשיפה לשמש

הרעיון שריצה קשורה להזדקנות מוקדמת, או "פרצוף של רץ", אינו חדש. ד"ר רייצ'ל נזריאן, רופאת עור בקבוצת שוויגר דרמטולוגיה בניו יורק, אמרה בעבר ל-HuffPost שמחקרים שפורסמו בכתבי עת רפואיים מצאו שתרגילים אינטנסיביים כמו ריצה יכולים להגביר את ייצור הרדיקלים החופשיים או מתח חמצוני.

"כאשר אתה גורם לכל סוג של נזק של רדיקלים חופשיים או מתח חמצוני על העור, זה כן גורם לסימנים שאנו מייחסים לסימני הזדקנות, כגון פירוק של קולגן ואלסטין, שעלול להוביל לצניחה", אמרה ד"ר נזריאן, "זוהי סוג של תיאוריה מגובת מדעית על איך זה יכול להוביל ל'פרצוף של רץ'".

בנוסף ללחץ חמצוני, ריצה בחוץ נקשרה גם לחשיפה מוגברת לשמש, שעלולה להוביל להזדקנות מוקדמת שכן קרינה אולטרה סגולה גורמת לנזק ל-DNA, ואובדן נפח בפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully