וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגורם המפתיע שיכול לעצור מחלות כרוניות בגיל 40 פלוס

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 8:29

מערכות יחסים. כן, הנה התשובה הקצרה, וכאלה מיטיבות כמובן. מחקר שבדק את הדברים לעומק מצא שהן מצליחות לעצור גם מחלות מסכנות חיים. הנה הפרטים

איריס קול מראיינת את ד"ר אורן טנא על דיכאון והטיפול בו/מערכת וואלה

נשים בגילאי ה-45 פלוס שנהינות ממערכות יחסים "משביעות רצון" עם בני זוג, חברים ועמיתים נוטות פחות לפתח מצבים בריאותיים כרוניים מאוחר יותר בחיים, כך על פי מחקר חדש שפורסם בכתב העת General Psychiatry.

המחקר בדק נתונים על כמעט 7,700 נשים באוסטרליה. כשהמחקר החל בשנת 1996, הנשים לא סבלו מאף אחד מ-11 המצבים הנפוצים לטווח ארוך בגילאי 45 עד 50. אחת לשלוש שנים, הנשים המעורבות במחקר דיווחו על רמת שביעות הרצון שלהן מבני זוגן, בני משפחה, מחבריהן, בעבודה ופעילויות חברתיות.

הנשים היו במעקב במשך 20 שנה כדי לראות אם הן פיתחו סרטן, סוכרת, לחץ דם גבוה, מחלות לב, שבץ, מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), אסתמה, אוסטאופורוזיס, דלקת פרקים, דיכאון וחרדה. במהלך תקופת המעקב, 58 אחוזים מהנשים פיתחו יותר מאחד מהמצבים.

קורטני קוקס, ליסה קודרו וג'ניפר אניסטון. GettyImages
חברות וחברים. זה כל הסיפור/GettyImages

החוקרים מצאו שנשים שדיווחו על רמת שביעות הרצון הנמוכה ביותר ממערכות היחסים החברתיות שלהן היו בסיכון כפול לפתח מצבים מרובים בהשוואה לאלו שדיווחו על רמות שביעות הרצון הגבוהות ביותר. מחברי המחקר הציעו שזה יכול להיות מועיל לרופאים לשאול את המטופלים שלהם על הקשרים החברתיים שלהם.

"לממצאים שלנו יש השלכות משמעותיות על ניהול והתערבות במחלות כרוניות", כתבו המחברים מאוניברסיטת קווינסלנד, בריסביין. "ראשית, ברמת הפרט, ההשלכות הללו עשויות לעזור לייעץ לנשים לגבי היתרונות של התחלת או שמירה על קשרים חברתיים איכותיים ומגוונים לאורך גיל הביניים ולאחריו.
שנית, ברמת הקהילה, התערבויות המתמקדות בסיפוק או איכות ביחסים חברתיים עשויות להיות יעילות במיוחד במניעת התקדמות של מצבים כרוניים". הם הוסיפו כי יש לראות קשרים חברתיים כ"עדיפות לבריאות הציבור" במניעת מחלות כרוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully