וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף אחת לא נולדת אמא: על הפחדים והדרך להתמודד איתם

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 10:37

גם אם אתן מצטיינות בכל דבר בחיים, האמהות מציבה אתכן מול קשיים שעדיין לא נתקלתן בהם. כך תיגשו אליהם נכון וגם תתגברו עליהם

אמא עצובה עם תינוקת. ShutterStock
סמכו על עצמכן שגם אם לא תדעו משהו – התינוק שלכן ילמד אתכן לאורך הזמן/ShutterStock

כשאתן הופכות להיות אמהות, הפחדים והחששות שלכן לא מאחרים להגיע. פחד מלטעות, פחד מלהיכשל ופחד מ"לא לדעת" חולף במוחה של כל אמא לילד ראשון, לעתים עוד בזמן ההריון. נגה הילה מותנה, מדריכת הורים ומשפחה ומנחת NLP, מציעה להתמודד עם הפחדים הטבעיים והלגיטימיים הללו באופן הבא:

עשו רשימה, אפילו בראש, של "מה אני כן יודעת". למשל: האם אני יודעת לאהוב? האם אני יודעת לחבק? האם אני יודעת לזהות קושי? האם אני יודעת לחמול? האם אני יודעת לשיר? האם אני יודעת לחייך? המשיכו לשאול את עצמכן את הדברים הבסיסיים ביותר וספקו לעצמכן תשובות. מה שאתן לא יודעות - אתן תלמדו תוך כדי תנועה, אתן יכולות להיות בטוחות בכך.

איך בכל זאת אפשר להתכונן לקראת ההורות?

ההכנה העיקרית והמשמעותית היא להבין שאתן צועדות לקראת תהליך של למידה מתמדת ושיהיו הרבה דברים שלא תדעו בדרך ושזה בסדר גמור. ההכנה אף לא פעם לא יכולה להיות מלאה, כי לא הכל תלוי רק בכן. יש אדם קטנטן וחדש שאתן צריכות ללמוד ולהכיר, ולמען האמת, לא רק הוא: גם את עצמכן תידרשו להכיר מחדש וגם את בן הזוג - שכן הלידה תהפוך אתכם למשפחה ותשנה את הזהויות הקודמות שלכם באופן זה או אחר.

סמכו על עצמכן שגם אם לא תדעו משהו - התינוק שלכן ילמד אתכן לאורך הזמן. היו קשובות אל השפה שלו ואל הצרכים שלו. הוא יכוון אתכן. זכרו שהתשובות נמצאות בתוככן, אתן רק צריכות לסמוך על עצמכן. קבלו באהבה גם את מה שאתן לא יודעות וזכרו שזהו תהליך מתמשך. אף אחד לא נולדת אמא.

אמא עייפה עם ילד בוקר קפה. ShutterStock
ההכנה העיקרית והמשמעותית היא להבין שאתן צועדות לקראת תהליך של למידה מתמדת/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully