וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפים לשימוש נכון, יעיל ומפתח של התינוק באוניברסיטה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 10:54

רכשתן לאחרונה אוניברסיטה לתינוק, אבל מה קורה כאשר הוא לא מגיב כלל לגירויים באוניברסיטה? התשובות בפנים

תינוק משחק באוניברסיטה. ShutterStock
תינוק משחק באוניברסיטה/ShutterStock

רכשתן לאחרונה אוניברסיטה לתינוק או מתלבטות אם לנצל את כל הגיפט-קארדים שקיבלתן ולקנות אחת כזו? אז לבת גלזר, מדריכה להתפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון" יש כמה דברים להגיד לכן בעניין.

אוניברסיטה לתינוק היא למעשה משטח פעילות רך, עם קשתות צבעוניות, עליהן נתלים מגוון משחקים ובובות המיועדים לגירוי חושיו של התינוק וביסוס קשר עין-יד-פה. באוניברסיטה התינוק יכול לשכב על הגב ולהביט במשחקים, כשלקראת גיל 3 חודשים הוא יתחיל לשלוח ידיים וינסה להזיזם ממקום למקום ולהפעילם.

לקראת גיל 5 חודשים הוא גם ירים את רגליו אל עבר הידיים ואולי אף יתהפך. בנוסף לתינוק יש אפשרות לשכב על הבטן ולשחק. המשחקים על הקשתות מעודדים את התינוק להתהפך ולהרים את הראש בעזרת שרירי הגב והצוואר.

בחרו בצבעים רכים

אך מה קורה כאשר התינוק לא מגיב כלל לגירויים באוניברסיטה? סיטואציה כזאת עלולה להעיד כי הוא מוצף חושית, לכן כדאי לרכוש אוניברסיטה עם צבעים עדינים ורכים. בנוסף, כדאי לבחור מספר מצומצם של משחקים שישתלשלו ממנה. כך לתינוק יהיה קל יותר להתמקד ולשלוח ידיים.

תרגלו זוויות שונות

בת אל ממליצה לשנות את התנוחה של התינוק על המשטח כדי שיתרגל זוויות שונות של קשר עין-יד ותפיסת המרחב. כמו כן, ודאו כי התינוק יכול לגעת במשחק המשתלשל בהושטת יד פשוטה. אם המשחק רחוק מדי, התינוק עלול להתייאש מלנסות לגעת, שכן תחושת ההצלחה חשובה למוטיבציה.

אפשרו הכנסת הצעצועים לפה

הבייבי מכניס את הצעצועים באוניברסיטה לפה? מצוין. הפה והידיים הם האזורים עם הכי הרבה קולטנים והכי רגישים מבחינה חושית. דרך הפה התינוק לומד את העולם ויש חשיבות רבה להכנסת ידיים לפה. אפשרו לו לעשות זאת.

שמרו על סימטריה

חשוב לשמור על סימטריה במתן הגירויים בצד ימין וגם בצד שמאל, ושימו לב שהתינוק שולח את שתי ידיו לעבר החפץ.

עודדו משחק עצמאי

ניתן ואף חשוב לתרגל באוניברסיטה גם משחק עצמאי, אבל הצטרפו מדי פעם אל הבייבי שלכן, כי הכי כיף לשחק ביחד.

תינוק משחק על משטח פעילות. ShutterStock
תינוק משחק על משטח פעילות/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully