וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתאום ילד: המדריך לתספורת הראשונה לבייבי

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 7:39

הולכים לבקר בפעם הראשונה אצל הספר? כך תהפכו את האירוע המרגש (בעיקר בשבילכן) לחוויה נעימה עבור התינוק שלכן

ילד קטן מסתפר. ShutterStock
על מנת שלכולכם תהיה חוויה נעימה וחיובית הכנו לכן מדריך לקראת התספורת הראשונה/ShutterStock

הפוני ארוך מדי, השיער מבולגן, התינוק מסרב לקוקו שאתן מנסות לאסוף לו והחפיפה באמבטיה מלווה בבכי? יכול להיות שזה סימן שהגיע הזמן לתספורת הראשונה.

סביר להניח שאתן מתרגשות ביותר, וכנראה גם מרגישות כמו לקראת פרידה ממי שעד רגע היה תינוק עם בקבוקים בתוליים ויהפוך בגזירת מספריים לילד של ממש. בלי כל קשר לזה, הבייבי שלכן עלול להילחץ מהסיטואציה, מהמקום החדש, מהאיש הזה שהוא אינו מכיר שהולך לגעת לו בראש ו"לדרוש" ממנו לשבת כמה דקות (שנראות כמו נצח!) בלי לזוז.

על מנת שלכולכם תהיה חוויה נעימה וחיובית הכנו לכן מדריך לקראת התספורת הראשונה, ואנחנו מקווים שהכל יעבור בכיף ושכולם יהיו מרוצים מהתוצאה:

עשו הכנה מראש

האם גזירת השיער כואבת? איך הבייבי יראה אחרי התספורת? ומי זה בכלל הספר? שאלות רבות יכולות להטריד את הבייבי שלכן שזהו הביקור הראשון שלו במספרה, לכן כדאי לעזור לו להתכונן בעזרת משחקים וספרים. מצאו סיפורים שעוסקים בתספורת הראשונה (או בחוויה אחרת שנחווית בפעם הראשונה), שחקו איתו בבובות והסבירו לו שהן הולכות להסתפר ואפילו תנו לו להיות הספר שיסרק ויספר אותן עם מספריים-צעצוע. אפשר גם לחפש סרטונים ביוטיוב שמתעדים תספורת ראשונה של ילדים קטנים או תכנים ייעודיים לילדים בנושא הזה.

בחרו מספרה מתאימה

לא, הספר שאחראי על הפן שלכן כנראה לא מתאים לתפקיד, ותצטרכו למצוא ספר שמתמחה בתספורת לקטנטנים ויש בה את הציוד הדרוש. מספרות לילדים בד"כ מצוידות בכיסאות בעיצוב מתאים (למשל, כיסא בתוך אוטו צעצוע), מוזיקה ואולי גם טלוויזיה. הספר צריך להיות בעל גישה טובה לילדים, חייכני, קשוב וסבלני.

אם יוצא לכן, בקרו שם עם הבייבי לפני

אתן יכולות לקחת את התינוק לביקור במספרה ולבשר לו שבקרוב הוא יישב בכיסא והספר (כדאי לנקוב בשם) ידאג לו לתספורת חדשה. אולי שווה להציץ עליו מספר ילדים אחרים כדי לעשות לו היכרות איתו ועם מה שהולך לקרות. בנוסף, אתן יכולות לקחת את הבייבי איתכן לספר שלכן כדי שהוא יראה שאתן מסתפרות בהנאה ושבקרוב הוא זה שיוכל ליהנות מהחוויה הזאת.

תוך כדי: שדרו כיף וביטחון

על אף שמבפנים אתן עצובות על השיער שנגזז, או שאולי הילד לא הכי נינוח בעצמו - חשוב שתשדרו ביטחון, תעטו חיוך גדול על הפנים וחזקו אותו תוך כדי התספורת. אם הוא יבחין בלחץ שלכן הוא עלול להגיב כמוכן והחוויה לא תהיה חיובית עבורו.

העניקו מתנה קטנה לכבוד התספורת

בסיום התספורת אתן יכולות להעניק מתנה קטנה לבייבי שלכן שעמד בחוויה הזאת בגבורה (ובאמת כל הכבוד לו!) וגם כדי לציין את ההתחדשות באופן חגיגי. מדליה, גביע או כל דבר שמציין הישג זאת אופציה מצוינת, וגם חולצה חדשה שתהלום את התספורת יכולה "להרים" לבייבי ולשדר לו את ההתלבות מהטוטאל-לוק החדש שלו.

מאחלים לכן שהביקור הראשון במספרה יעבור בכיף ו...תתחדשו!

תינוק מסתפר עם מכונת תספורת. ShutterStock
בסיום התספורת אתן יכולות להעניק מתנה קטנה לבייבי שלכן/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully