וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהי כפיפה עוברית ומדוע היא חשובה לבייבי שרק נולד?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 8:48

התינוק נרדם? אחת מהתנוחות בהן הוא בוחר לישון משפיעה על הדרך בה הוא לומד את העולם

תינוק ישן בעריסה. ShutterStock
תינוק ישן בעריסה/ShutterStock

אם ילדת ממש לאחרונה, את בוודאי מכירה את המלצת משרד הבריאות שלא להשכיב תינוקות רכים על הבטן ללא השגחה כדי להימנע מסיכון של מוות בעריסה. עם זאת, ישנם הורים שבוחרים לאפשר לבייבי לשכב על הבטן, ואם את אחת מהם, בוודאי הבחנת בתנוחה מעניינת בה הוא בוחר כאשר הוא שוכב על הבטן: הרגליים שלו מכונסות פנימה, והידיים קפוצות מתחת לבית החזה. זוהי הכפיפה העוברית.

דורית בן מאיר, מאבחנת ומטפלת להתפתחות מוטורית, ייעוץ שינה ועיסוי תינוקות, מסבירה כי הכפיפה העוברית, בה הוא שהה ברחם ואליה הוא רגיל, היא אחת מהשלבים ההתפתחותיים החשובים ביותר בשנתו הראשונה לחייו של התינוק. התנוחה הזאת היא פיזיולוגית, ומתקיימת אצל התינוק במשך כ-6 שבועות מהלידה.

מלבד הנטייה הטבעית של התינוק לתנוחה אליה הוא רגיל מהרחם, ישנה סיבה נוספת בגינה התינוק בוחר בה - זוהי דרכו לווסת את העולם. דמייני שאת שוכבת על הגב בבית, ללא היכולת לזוז. בקשי ממי שאיתך בבית להתנהל במרחב, לדבר בקול, לצחוק, להדליק את האור ולכבות אותו מספר פעמים, לעמוד מעלייך ולהפעיל גירויים שונים. איך היית מרגישה? ככל הנראה באי נוחות מסוימת, לכל הפחות.

אם כן, הכפיפה העוברית מאפשרת לתינוק לווסת את גירויי הבית סביבו ולהתחיל להכיר את העולם החדש בקצב שלו, בתחושת ביטחון מקסימלית. את התחושה הזאת תוכלי לשמר גם כשאת נושאת את התינוק בידיים בתנוחת ערסול, וכמובן כאשר הוא במנשא צמוד אלייך. בשבועות הבאים לחייו יתחיל התינוק לפתח את כישוריו המוטוריים מתוך התנוחה הזאת ויכיר בזכותה את גופו.

עיטוף תינוקות. ShutterStock
הכפיפה העוברית מאפשרת לתינוק לווסת את גירויי הבית סביבו ולהתחיל להכיר את העולם/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully