וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוג - להורים: מה קורה לנו אחרי שתינוק חדש מצטרף למשפחה?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 8:06

נגה הילה מותנה מזמינה אתכן להסתכל על התהליך שאתן עוברות וללמוד איך נכון להתנהל בו עם בן הזוג

הורים עייפים עם תינוק. ShutterStock
הורים עייפים עם תינוק/ShutterStock

כשתינוק חדש מצטרף למשפחה - כולם עוברים שינוי. הדינמיקה המשפחתית משתנה עם הפיכתכם להורים בפעם הראשונה. נגה הילה מותנה, מדריכת הורים ומשפחה ומנחת NLP מציעה לכן, בעיצומו של השינוי הגדול שאתן עוברות, להתבונן בו ולהבין את התהליך שקורה, גם לכן וגם לבן הזוג.

ההורות מציפה לא מעט חששות והזוגיות מקבלת זווית שונה, כי הרי אתם כבר לא "רק אתם", אלא יש עוד דבר מופלא שמחבר ביניכם. אותו דבר מופלא, היצירה המשותפת שלכם, מציף גם לא מעט דעות ונקודות ממבט שפוגשות את שניכם - כל אחד בעולמו הפנימי ובתפיסתו את המציאות, ומזכירות לכם את התינוקות שהייתם, את ההורות שחוויתם ומעוררות מחשבות לגבי ההורים שאתם חולמים להיות.

אתן, כאמהות, מחוברות לתינוק עוד מהבטן ומכירות אותו מקרוב כשהוא יוצא לאוויר העולם. יש לכן היכרות מוקדמת שאין לבן הזוג שלא נשא אותו ברחמו ולא הרגיש כל בעיטה, גיהוק או התהפכות וכמובן - לא עבר את מהלך הלידה וההחלמה ממנה. זאת הסיבה שהחיבור של התינוק עם האב לעתים לא קורה באופן מידי (אגב, גם לאמהות זה לא תמיד קורה מיד).

מאחר שהמשוואה של שניכם "מתערערת" במידה מסוימת בגלל כניסתו של גורם קטנטן אליה, חשוב שתדברו עם בן הזוג שלכן על מה שאתן מבקשות וצריכות. מבלי להניח הנחות, מבלי לצפות, אלא להגיד בדיוק את מה שאתן רוצות, צריכות ומצפות ממנו.

מה אתן יכולות לרצות, למשל? לישון, לאכול בריא (ולבקש שיחתוך לכן סלט פעם ביום), ליהנות מחצי שעה-שעה של זמן ערות שקט בשביל עצמכן, להשתתף בתורנות הלילה כדי שתוכלו להמשיך לישון ולצבור רצף של שעות שינה ואפילו לדבר על העתיד מבחינת החזרה לעבודה או ההישארות בבית. לפעמים תגלו שדברים שחשבתן לפני הלידה ישתנו לאחריה וזה בסדר. הרגשות שלכן דינמיים ועליכן להיות קשובות אליהם על מנת שתוכלו לתקשר אותם החוצה, לבן הזוג.

דברו על הדברים

כדי להפחית תסכול - דברו על הדברים. התקשורת היא המפתח לכל דבר ובעיקר אחרי הלידה. כשהעולם משתנה, זה אפילו הכרחי שתגידו בצורה ברורה למה אתן זקוקות, מה אתן צריכות. אל תשאירו מקום לספק ולרמזים.

מהצד השני, הבינו את בן הזוג שלכן. גם הוא, כמוכן, עבר שינוי, טלטלה ופחד. יתכן שגם לו יש קושי להכיל את השינוי ואת הכאב הפיזי שאתן חוויתן, מהצד. עם כל הקושי להתחשב בצד השני (הרי אתן סחבתן, ילדתן ועברתן את השינוי הפיזי, הרגשי והמנטלי), נסו לראות את בן הזוג מנקודת מבט אוהבת, כזו שרוצה יחד איתכן להצליח במסע הזה שנקרא "הורות".

שתפו אותו, הראו לו, התרגשו איתו, תחוו איתו את הרגעים המרגשים, אלו שמרטיטים את לבכן. ככל שתהיו יחד, תגלו רגישות ותנקו שיפוטיות וביקורת - תוכלו לחבק גם את הרגעים הקשים ביחד עם הרגעים המרגשים, באותן זרועות אוהבות ומכילות.

הורים רבים ופעוט עצוב. ShutterStock
כדי להפחית תסכול – דברו על הדברים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully