וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 סימנים לכך שאת אמא טרייה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 8:57

לא רק תינוק קטן מסגיר את זה שהפכת לאמא, אלא גם הרבה שינויים בהתנהגות שלך ובהרגלים חדשים שסיגלת לעצמך

אמא טרייה עם תינוק. ShutterStock
אמא טרייה עם תינוק/ShutterStock

ילדת לאחרונה? מזל טוב! החיים שלך השתנו מן הקצה אל הקצה ולא רק בגזרת האנרגיה והמסירות שאת משקיעה בבייבי החדש, אלא גם בהרגלים וההתנהגות שלך, אמא, שקיבלו אופי חדש בעקבות הצטרפותו של התינוק למשפחה.

אז מהם הסימנים לכך שאת אמא טרייה, איתם כל אחת שהייתה (או עדיין) במצבך תוכל להזדהות איתם? אספנו כמה התנהגויות בולטות ביותר שמאפיינות את שבועות וחודשי ההורות הראשונים ואנחנו בטוחים שהם יהיו לך מוכרים. שנתחיל?

קפה חם - זוכרת מה זה?

כנראה שלא. כי כל פעם שאת מכינה לעצמך קפה הבייבי, באורח פלא, דורש את תשומת לבך. וכך מתקרר לו הקפה, בוקר אחר בוקר, ואת כבר מוותרת מראש ושותה אותו פושר או קר ואפילו כבר התרגלת לזה והתחלת לחבב את הטעם.

כשאת מנענעת את העגלה כשאין בה תינוק

הבייבי בכלל במנשא אבל היד ממשיכה לנענע את העגלה הריקה? או שאת יכולה למצוא את עצמך בסופר, בלעדיו, מנענעת קדימה ואחורה את עגלת הקניות? זה מה שנקרא "ברוכה הבאה לחיי האמהות". אין אחת שזה לא קרה לה, אז את בחברה טובה בהחלט.

כשאין צורך יותר לכוון שעון מעורר

קצת מיותרת הפונקציה של השעון המעורר בטלפון כשיש לך שעון מעורר אנושי וחמוד שדואג שתמיד תהיי ערה, בעיקר מוקדם מדי. נכון?

שהטלוויזיה פועלת כמעט בלי סאונד והטלפון שלך על רטט בלבד

השינה של התינוק היא קודש, ולכן כל רעש שעלול להעיר אותו הוא big no no. אי לכך ובהתאם לזאת, הווליום של הטלוויזיה כל כך חלש, ומזל שיש כתוביות כמעט לכל תכנית. גם הטלפון שלך עבר ממזמן למצב רטט, וגם הוא במצב של שינה קלה מאוד יכול להעיר את הבייבי ולגרום לך לקלל את המסמס/מתקשר.

שפתאום התחלת לאחר למקומות

מהאדם הכי דייקן שיש, התחלת פתאום להגמיש את מושג הזמן ובמילים אחרות - לאחר. ככה זה שיש מישהו בבית שלוקח הרבה זמן לארגן אותו, לחתל, לחתל שוב, להחליף את הבגדים שהתלכלכו במהלך ההחתלה, לארוז תיק ענקי לשעתיים בחוץ או פשוט לחכות שיתעורר משינה לא מתוכננת.

שאת מוצאת את עצמך מסתכלת בתמונות שלו אחרי שהוא נרדם

אם חשבת שזו רק את - טעות. אמהות רבות מוצאות את עצמן מדפדפות בתמונות של הבייבי בטלפון בדיוק כשהוא נרדם, וכך "גונבות" עוד זמן איתו עד שהוא יתעורר.

בחורה צעירה שותה קפה. ShutterStock
קפה חם? מה זה?/ShutterStock

שאת מוותרת לפעמים על להוריד את המים בשירותים בלילה

יש לך פיפי באמצע הלילה? ההליכה לשירותים תיראה כמו מבצע חשאי - בחושך, על קצות האצבעות ויש כאלה שיוותרו גם על הורדת המים כדי שהרעש לא יעיר חס וחלילה את התינוק.

ושהתרגלת להשאיר את הדלת פתוחה כשאת בשירותים

אם כבר שירותים, אז את בטח כבר לא ממש זוכרת מה זה לסגור את הדלת אחרייך. את צריכה להיות כל הזמן קשובה ולרוב גם להישאר בטווח הראייה של התינוק. אז פרטיות בשירותים? פחות.

שאת מתאפקת שעות ארוכות לפיפי כי הוא בדיוק נרדם עלייך

ועוד דבר אחד אחרון בענייני שירותים - בטוח מצאת את עצמך לא פעם ולא פעמיים מתאפקת לפיפי במשך שעות, כי הבייבי בדיוק נרדם עלייך ואת לא רוצה להסתכן בלהעיר אותו כשתעבירי אותו למיטה.

שפתאום נהיו לך חברות-אמהות חדשות, גם וירטואליות וגם במציאות

תור לטיפת חלב יכול להניב לך חברות חדשה עם אמא שבדיוק ממתינה לתור שלה, כמו גם פעילות לאמהות וקטנטנים שנרשמת אליה או סיבוב בחנות למוצרי תינוקות. אמהות בחופשת לידה מתחברות מהר מאוד לאמהות כמוהן מתוך שותפות הגורל, ותוכלי למצוא הרבה חברות חדשות גם ממש אצלנו, כאן ב-Jama.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אמא עם עגלה. ShutterStock
הבייבי בכלל במנשא אבל היד ממשיכה לנענע את העגלה הריקה? כולנו מכירות את זה/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully