וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשוט לא: אל תשווי בין התינוק שלך לתינוקות אחרים

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 7:53

הבן של חברה שלך כבר מתהפך, האחיינית לא מתעוררת בלילות ואת לא מפסיקה לערוך השוואות בין הבייבי הפרטי לשאר התינוקות בעולם? עצרי. ואז תקראי את הכתבה הזאת

תינוק ותינוקת. ShutterStock
כאמא טריה את בוודאי שומעת הרבה סיפורים מכל כיוון/ShutterStock

בואי נזכר רגע בתקופה ההריון. כאמא לעתיד הנמצאת לקראת לידה, כל דבר שיכול היה לחזק את תחושת הביטחון שלך לקראת האמהות התקבל אצלך בזרועות פתוחות: לקרוא על הנושאים הקשורים בהורות ובתינוקות, לשמוע מאמהות מנוסות על מה מצפה לך, להיעזר גם באנשי מקצוע (למשל הדרכת הנקה) ועוד ועוד.

ואז הגיעה הלידה ולמשפחה הצטרף יצור קטנטן שטרף את עולמך ברגע, ושצף המידע סביבך רק גדל וגדל. הכרת אמהות נוספות, אולי בטיפת חלב, אולי בסיבוב בשכונה ואולי ממש כאן אצלנו ב-Jama, והדיבור, איך לא, סובב בעיקר סביב התינוקות ובעיקר - מה הם כבר "יודעים לעשות".

כאמא טריה את בוודאי שומעת הרבה סיפורים מכל כיוון - על התינוק של החברה שישן לילה שלם מגיל חודש, על האחיין שיונק בלי בעיה, על הבן של השכנה שנרדם בקלות בכל פעם שנכנסו לרכב והתחילו לנסוע. כל המידע הזה מביא אותך לערוך השוואות ובדיוק את זה לידור תמיר סטון, מנחת הורות ראשונית ומקדמת תקשורת עם התינוק מהרגע הראשון, ממליצה לך להפסיק לעשות כבר מההתחלה ומסבירה מדוע רואים הבדלים גדולים גם בין תנוקות שרק נולדו:

בחודש הראשון לחייהם תינוקות נבדלים זה מזה בשלושה תחומים עיקריים:

משך השינה והמחזוריות שלה

ישנם תינוקות שישנים במשך פרקי זמן קצרים ומתעוררים הרבה, אחרים ישנים יותר זמן ברצף כבר בהתחלה. שינה של פרקי זמן קצרים וריבוי ההתעוררויות עשויה להשתפר, אך עם זאת חשוב להבין כי יש גם השפעה לקצב הפנימי של התינוק שלך.

מחזוריות האכילה

יש תינוקות שאוכלים מנות קטנות לעיתים קרובות, בעוד אחרים אוכלים כמות גדולה יותר בפחות ארוחות.

רמת התגובתיות לגירויים

מידת הרגישות לגירויים או לשינויים בין תינוקות היא שונה. למשל, מעבר מחושך לאור, כניסה למקום חדש ולא מוכר, תחושת רעב, רעשים ועוד.

ההבדלים הללו מראים כי השוני בין התינוקות הוא טבעי. נכון, לא קל תמיד להתמודד עם זה, במיוחד כשאת נמצאת במקום "נמוך" לדעתך בהשוואה לאמהות אחרות, אך חשוב שתזכרי שהתינוק שלך הוא יחיד ומיוחד. אל תשווי אותו, אלא תפנימי שלכל אחד יש קצב אישי שבו הוא חווה ומבין את העולם, וקצב זה משפיע על המזג שלו, תגובותיו וכושר ההסתגלות שלו לשינויים.

בנוסף, גם לך כאמא, יש השפעה בעיצוב הקצב האישי של הבייבי. למעשה, דרך מעניינת להבין קצב של תינוק היא להביט בהתנהגות ההורים שלו - באופי שלהם, בטמפרמנט, בדינמיקה ביניהם ובאופן ההסתגלות שלהם לשינויים. קבלי את התינוק שלך באהבה כמו שהוא, ללא השוואות וללא ציפיות. זה יקל מאוד על ההתמודדות שלכם בסיטואציות מאתגרות בהמשך.

תינוקות בבריכה מתנפחת. ShutterStock
תינוקות בבריכה מתנפחת/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully