וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך שכל אמא טריה צריכה לקרוא: איך לצאת מהבית עם הבייבי בפעם הראשונה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 14:52

היציאה הראשונה מהבית נראית מאיימת? הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתמודד עם המשימה בהצלחה

אמא עם עגלה. ShutterStock
אמא עם עגלה/ShutterStock

עד שילדת, כנראה שלא ממש עצרת לחשוב מה עובר על אמהות שראית מסתובבות ברחוב עם תינוק קטן בעגלה. גם אם התמקדת באמא מסוימת, סביר להניח שהנחת שיש לה ביטחון ושהיא יודעת להתמודד עם התינוק שלה. אחרי הכל, הוא התינוק שלה והיא יודעת הכי טוב מה הוא רוצה וצריך.

ואז ילדת, וגילית שעם האמהות מגיעים הרבה רגעים של חוסר ודאות, חשש ובלבול וגם תחושה שלא תמיד את יודעת מה הבייבי הקטן רוצה ואיך תוכלי לספק לו את הצורך הזה. עכשיו את יודעת שמאחורי כל אמא שתראי ברחוב עם עגלה או מנשא עומדות דקות ארוכות של ארגון, הרבה חפצים שאסור לשכוח ואולי גם משאלת לב שהטיול הקצרצר שלהם יעבור בשלום - בלי בכי היסטרי, בלי הפתעות בחיתול ובלי הערות מלחיצות מהסביבה.

ועכשיו הגיע תורך לצאת החוצה לבד עם התינוק ולהיות אחת מהאמהות האלה. את מרגישה שעבר כבר מספיק זמן מהלידה (זה אינדיווידואלי ויכול להיות שמישהי תרגיש בטוחה מספיק לצאת לבד אחרי שבוע, ואחרת - אחרי חודש) והחלטת - היום יוצאים.

זה יכול להיות לטיפת חלב, לדואר, לפעילות או סתם להתאוורר, אבל כל יציאה כזו דורשת ממך התארגנות - פיזית ונפשית, ולכן החלטנו להקל עלייך ולעזור לך להתמודד עם המשימה בהצלחה.
הנה המדריך ליציאה הראשונה מהבית (לבדך!) עם הבייבי:

להצטייד במה שצריך, אבל לא להעמיס

זאת כנראה לא הולכת להיות שהות ארוכה מדי בחוץ, לכן אין צורך שתקחי איתך את כל הבית. יש כמה דברים בסיסיים שחשוב שיהיו לך בתיק עגלה, גם לחצי שעה של סיבוב בחוץ:

· החתלה - כמה חיתולים, משטח החתלה חד פעמי (קחי שניים), משחת החתלה, מגבונים ושקיות ניילון שימשו כשקית אשפה שתשליכי לפח הקרוב
· ביגוד - תלבישי את הבייבי בבגדים מתאימים למזג האוויר ותמיד תקחי איתך בגדים להחלפה בתיק לכל קקי גב שלא יהיה (הלוואי ולא!)
· טטרה נקיה, שמיכה אם צריך
· האכלה - סינר הנקה או טטרה גדולה אם את מניקה, בקבוק מים ומחלק מנות עם תמ"ל - קחי תמיד אקסטרה לכמה שאת חושבת שתצטרכי לתת. מי יודע, אולי תעבירי יותר זמן בחוץ ממה שתכננת.
· 2 מוצצים
· כמה צעצועים קטנים שנכנסים בתיק
· מנשא, אם יש לך, מקופל בסל בתחתית העגלה למקרה הצורך
· משטח פעילות או שמיכת פיקניק מקופלים גם הם אם תרצי להוציא את הבייבי מהעגלה

אמהות עם תינוקות בעגלות עומדות ומשוחחות בפארק. ShutterStock
אמהות עם תינוקות בעגלות עומדות ומשוחחות בפארק/ShutterStock

אל תשכחי גם דברים בשבילך

נכון שהתינוק דורש את עיקר "האריזה" אבל אל תשכחי את עצמך, כן? בדקי שלקחת לפני היציאה מהבית:

· טלפון (טעון!), ארנק ומפתח
· בקבוק מים
· משהו קטן לנשנש אם יתחשק לך לאכול ועדיין מלחיץ אותך לשבת בבית קפה
· אלכוג'ל לחיטוי הידיים

לקחת בחשבון שהתינוק יבכה

הוא תינוק, זוכרת? ברור שיהיה לך יותר קל אם הוא יישן או יהיה במצברוח טוב, אבל יכול להיות שמשהו יפריע לו ואת תצטרכי לתת מענה. קודם כל - לנשום עמוק. גם אם לא תצליחי להרגיע אותו מהר ותרגישי שכל המבטים של כל האנשים ברחוב מופנים אלייך, אל תתרגשי. וגם, סביר להניח שזה יותר בראש שלך מאשר במציאות. נטרלי רעשים, התרכזי רק בך ובבייבי.

לתכנן מסלול אבל להיות פתוחה לשינויים

כדי שתהיי רגועה, מומלץ לבחור בפעם הראשונה מסלול שאת כבר מכירה ושיצא לך לעבור בו. אל תבחרי מקומות מאתגרים מדי כמו רחובות צרים או עמוסים מדי בהולכי רגל, שיפועים ועליות. המלצה שלנו - לכי על בטוח וצאי לטיול ראשון בפארק הקרוב או רחובות שקטים סמוכים לבית. כמובן שאם יהיה לך כיף, את יכולה לחרוג מהמסלול שתכננת ולהרחיק מעט, רק קחי בחשבון שתצטרכי לחזור את כל זה.

לעקוב אחר מזג האוויר

חורף? שימי לב שלא קר מדי ולא צפוי גשם. קיץ? אל תצאי בפעם הראושנה ביום לוהט ולח במיוחד. כנ"ל בימים של אובך ורוחות.

לא לפחד להניק בחוץ

אולי עכשיו הנקה בחוץ נראית משימה מסובכת עד בלתי אפשרית, אבל בעוד כמה חודשים כשכבר תצברי פז"מ בעניין - הפחד מהפעם הראשונה בחוץ ייראה לך משעשע. בינתיים, דאגי לסינר הנקה או לטטרה גדולה ולבשי משהו שיהיה לך נוח לתפעל עבור ההנקה. ומה עם הפחד שמישהו רואה לך משהו? הסירי דאגה מלבך, רוב הסיכויים שאף אחד לא מסתכל ולא מתרגש מהעניין.

בהצלחה ביציאה הראשונה עם הבייבי מחוץ לבית. את אמא אלופה והכל, אבל הכל, יהיה בסדר!

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אמא רצה בפארק עם תינוק בעגלת ג'וגינג. ShutterStock
אמא רצה בפארק עם תינוק בעגלת ג'וגינג/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully