וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמא טריה? 5 טיפים לשדרוג המראה שיביאו לשיפור הדימוי העצמי

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 14:38

הגוף משתנה, העייפות משתלטת והתינוק דורש את כל תשומת הלב - איך בכל זאת תוכלי למצוא רגע לחשוב על עצמך ועל ההופעה החיצונית שלך? כך תעשי זאת במינימום מאמץ וזמן

אמא מלווה את בתה ליום הראשון בגן. ShutterStock
אמא מלווה את בתה ליום הראשון בגן/ShutterStock

מאז שהפכת לאמא הזמן הפך להיות מרכז המחשבות וההתעסקות שלך. מתי התינוק יתעורר מהשינה, כמה זמן עבר מאז שהוא אכל, כמה שעות הצלחתם לישון בלילה, מתי הוא יתהפך, מתי הוא יתחיל לזחול - כל השאלות האלה (ועוד רבות אחרות) עוברות לכל אמא בראש בתקופת ההורות הראשונית, וגם אחריה.

באופן אירוני, לצד כל המחשבות האלו על הזמן, את מגלה שיש לך כל כך מעט ממנו, בעיקר לעצמך. את רוב המשאבים והאנרגיות שלך את משקיעה בתינוק ובטיפול המסור שלך בו, ומגלה שנשאר לך מעט מאוד זמן לעצמך ולמי שהיית קודם לפני שזכית בתואר "אמא".

זאת הסיבה שפנינו לנירית טורטן, יועצת תדמית אישית, ושאלנו אותה איך אפשר ללמד אמהות לא לוותר על המראה שלהן גם בשגרה העמוסה והשוחקת של האמהות, איך אפשר לעשות את זה במינימום זמן ומאמץ ולמה זה בעצם כל כך חשוב. אז הנה הטיפים שלה לשדרוג ההופעה החיצונית בקלות וכל ההסברים שעומדים מאחוריהם:

הביני את המשמעות והחשיבות של שביעות רצון מהמראה החיצוני שלך

כבר בתקופת ההריון את חווה שינויים בגופך ולעתים מתעוררת התחושה שאין לך שליטה על המתרחש בו. התחושה הזאת לא תמיד נעלמת לאחר הלידה, ובשילוב המחסור בזמן היא אינה מטופלת כראוי על ידך. התוצאה היא ירידה בביטחון ובדימוי העצמי שלך. דמייני את הרגע בו את מביטה במראה, דקה לפני שאת יוצאת עם הבייבי מהבית, ומרגישה טוב עם עצמך במקום אכזבה. הרגע הזה יכול להיות מה שיחדיר בך אנרגיות שישמשו אותך בין השאר גם לטיפול האינטנסיבי בתינוק.

חפשי בארון שלך פרטי בייסיק ולמדי שילובים חדשים

לפני שאת רצה לשופינג, תפתחי את הארון שלך ותופתעי לגלות איך כמה שילובים וניצול מיטבי של פרטי הבייסיק יביא לכמה לוקים מעניינים וקלילים. גופיות וחולצות חלקות, טייצים, קרדיגנים פשוטים - כל אלה יכולים להיות בסיס ללוק קליל עליו תוסיפי את הטאץ' האישי שלך באמצעות אקססוריז כמו צעיפים או תכשיטים שלא יכבידו עלייך.

אמא ותינוק בחופשה בים. ShutterStock
אמא ותינוק בחופשה בים/ShutterStock

זכרי: את הכי יפה כשנוח לך

זאת לא רק סיסמה של רשתות אופנה למניהן. זוהי האמת. אפשר להיראות מעולה גם בטרנינג או בשורטס וכפכפים ולא חייבים ללבוש ג'ינס או חולצות צמודות כדי להרגיש נשית ומלאה בסטייל. כאמא, הנוחות היא ערך שאין לוותר עליו. את צריכה להרגיש הכי בנוח ביומיום עם התינוק שלך ולא ללבוש פריטים שיסרבלו אותך או לא יאפשרו לך להתנועע או להתרווח איתו בחופשיות. בחרי פריטים במרקם נעים שמלטפים את גופך ולא לוחצים או מגבילים את תנועתך. בחרי בבדים רכים, זורמים, איכותיים ועדיף לא סינטטיים שימנעו זיעה ולא יידבקו לגופך.

כשאת הולכת לקניות - חשבי קדימה

זוכרת את פרטי הבייסיק? אז כשאת הולכת לקניות, חשבי על השימוש בהם לאורך כל השנה. לדוגמה, גופיות טריקו עם כתפיות דקות יכולות לשמש אותך גם בחורף (מתחת לסריג או סוודר) וגם בקיץ כשאת מצוותת להן חצאית קלילה, מכנס מתנפנף או שורטס.

מניקה? הלבוש מתגייס גם הוא למשימה

כל אמא מניקה יודעת מה נוח לך. ישנן אמהות שמעדיפות חולצות או שמלות עם כפתורי תיקתק, ישנן כאלו שיעדיפו גופיית בסיס אותה ממנה יהיה להן נוח לשלוף ולהניק כשהבטן לא היה חשופה, ויש מי שיוותרו על שמלות ויאמצו גופיות ספורט במקום חזיות הנקה למניהן ופשוט יורידו כתפיות בזמן ההנקה. ברגע שתביני לאיזה "סגנון" את משתייכת יהיה לך קל יותר להתאים לעצמך בגדים - כאלה שכבר בארון או חדשים שתחליטי לקנות. כל אחת מהאופציות יכולה במקביל להיות גם נשית, יפה ומרימה והסטייל שלך לא צריך ללכת לאיבוד רק בגלל שאת מניקה.

לסיכום, כבר אמרנו שהזמן שלך הוא חשוב מאין כמוהו ומרגע שהפכת לאמא יש לך ממנו פחות ופחות ובוודאי כשמדובר בזמן לעצמך. עם זאת, השקעה בהופעה החיצונית שלך לא צריכה לגזול ממך הרבה זמן אם בכלל, אלא רק שינוי במחשבה וההבנה שברגע שיהיה לך כיף להסתכל על עצמך - את תרגישי יותר טוב, תהיי מחוברת לגוף שלך ולנשיות שלך ותיזכרי באת עצמך ולא תהיי רק אמא של. מגיע לך ליהנות מעצמך!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
seperator

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully