וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים כשהכל קורה כשהתינוק כבר אמור לישון?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 7:46

הארוחה המשפחתית נקבעה בדיוק לשעה בה הבייבי כבר רגיל להירדם? הנה מה שאפשר לעשות

תינוק ישן עם שעון מעורר. ShutterStock
תינוק ישן עם שעון מעורר/ShutterStock

אם נולד לך תינוק לאחרונה, בוודאי כבר יצא לך להתמודד עם סוגיית המפגשים המשפחתיים שלא מסונכרנים, מה לעשות, עם שעות השינה של הבייבי שלך. ארוחות שישי, ארוחות ערב חג, ימי הולדת של אחיינים או אפילו חתונה - כל כך הרבה אירועים יכולים להיות חלק מהשגרה המשפחתית שלך, אבל כשנולד תינוק ההסתכלות עליהם משנה צורה.

מפגשים רבים "נופלים" על שעות הערב, ואצלך הם מולידים אתגר חדש: ההתמודדות עם שעת המפגש, שהיא גם בדיוק השעה בה הבייבי מתחיל לשפשף אוזניים ועיניים, להתלונן, לקטר, לפהק בקצב או בקיצור: לבשר שהוא ממש עייף ורוצה לישון.

אז מה אפשר לעשות כשאת נקרעת בין המפגש עם המשפחות היקרות לבין הרצון שלך לא לפגוע בשעות השינה של התינוק, כשאת יודעת שכל שינוי שכזה יגרור אחריו לילה קשוח לשניכם? הנה כמה דרכים להתמודדות בדיוק עם הסיטואציה הזאת:

לבקש לשנות, זמנית, את זמני המפגשים המשפחתיים

לא אצל כל משפחה זה יעבוד, ובוודאי שלא בכל אירוע, אבל את יכולה לנסות להחיל שינוי מסוים בזמני המפגשים המשפחתיים שלכן ומי יודע? אולי זה יעבוד. אם יש באפשרות המשפחות לערוך ארוחות בשבת בצהריים במקום בשישי (או פשוט להוסיף מפגש נוסף כדי שאליו תוכלו להגיע עם הבייבי) - קחי את ההצעה הזאת בשתי ידיים. כך תקבלי תינוק ער, לפחות בחלק מהזמן, וחיובי יותר וכולם יוכלו ליהנות ממנו.

אם ארוחות הערב המשפחתיות הן טאבו ואי אפשר לגעת בהן, נסי לבקש להקדים את שעת הארוחה, או לפחות את שעת המפגש לפניה. כאשר התינוק יסמן שהוא עייף תדעי שזה הזמן להרדים או לפרוש הביתה.

לעשות night over בבית המארח

אם לא בא לך לטלטל את הבייבי בערב ואת רוצה לספק לו שינה איכותית, אולי תשקלי להישאר לישון בבית של סבא וסבתא או אצל מי שמארח את הארוחה המשפחתית. אל תשכחי לדאוג לבייבי למקום נוח ושקט לישון בו אחרי שיירדם, פיג'מה נעימה ואולי גם למוניטור שתוכלי לשמוע אותו מרחוק אם יתעורר. נרדם? קולולו! עכשיו צאי להתאוורר עם כל המשפחה, את צריכה את זה. טיפ למתקדמות: אם אין לך מוניטור, את יכולה לעשות שיחת וידאו בווטסאפ משני טלפונים - אחד מונח בתוך החדר בו התינוק ישן (אל תשכחי להעביר למצב mute), והשני איתך. כך תוכלי לשמוע כל ציוץ ולתת מענה מידי.

להזמין את המשפחות אלייך הביתה

אם את חושבת שבמגרש הביתי שלך יהיה לך ולבייבי יותר נוח - לכי על האופציה הזאת. הזמיני את המשפחות אלייך ודאגי ששגרת הערב לא תופרע, ככל האפשר. זה אומר שמשכיבים לישון פחות או יותר בשעה הקבועה, בחדר או במיטה שהתינוק כבר מכיר ואוהב. מכיוון שהמפגש אצלך תוכלי יותר לשלוט באירוע ולדאוג שיהיה לבייבי הכי נוח שאפשר. חסרון אחד, בכל זאת: כשאנשים מתארחים אצלך יותר קשה לשלוט בשעה בה הם הולכים הביתה. אז קחי בחשבון התפנות איטית והשתמשי ברמזים אלגנטיים או עבים בעת הצורך.

לקבל בקלילות את היציאה מהשגרה

נכון שזה מעצבן כשמזמזמים סביבך "תזרמי"? אז במקרה הזה, אולי כדאי לנסות לפעמים לקבל את היציאה מהשגרה ולראות אותה כמבורכת, אפילו עבור התינוק. בדיוק כמו שאת רגילה להרגיש את השינוי בין ימי השבוע לבין סוף השבוע, מותר גם לתינוק לצאת מהלו"ז של עצמו ולהירדם באופן אחר, גם אם זה אומר לעשות אמבטיה מוקדם יותר לפני שתצאו, להרדים בבית אחר, להעביר לרכב (ולהתפלל שלא יתעורר) ולהתמודד עם מצב של קושי לישון בעקבות כל זה. חמימות משפחתית היא נכס והיא משמעותית לך כמו לבייבי ולכן, גם במחיר של אי נוחות מסוימת, חשוב להיות חלק ממנה. נסי לקחת בקלות, זכרי שמדובר רק בעוד ערב מני רבים ושמתישהו זה יהיה יותר קל וזורם עבור כולם.

לג'נגל בין הכל ביחד

את לא חייבת לבחור בדרך פעולה אחת. אפשר להחליט שבכל פעם תנהגי באופן שמתאים לך ולבייבי, בהתאם למצב הרוח או האירוע. פעם אחת תוכלי להישאר לישון, פעם אחרת להזמין אלייך ובארוחה המשפחתית הבאה? לזרום עם מה שיהיה או פשוט להזיז אותה לצהריים. שנתראה רק בשמחות!

תינוק ישן בעריסה. ShutterStock
תינוק ישן בעריסה/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully