וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית - out: כך תעברי בשלום נסיעה באוטובוס עם הבייבי

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 25.4.2023 / 7:50

כבר לא צריך לחפש חניה או לקפל את העגלה לבגאז' - הנה המדריך המלא לנסיעה מוצלחת באוטובוס

אמא עם תינוק באוטובוס. ShutterStock
אמא עם תינוק באוטובוס/ShutterStock

מתחשק לך להגיע ממקום למקום עם הבייבי מבלי להכניס לאוטו-לקשור בכיסא-לקפל את העגלה ואז לקוות שהנסיעה תעבור בשלום עם מינימום תקריות בכי? או שאולי את בכלל לא מחזיקה ברכב פרטי? הפתרון המושלם הוא תחבורה ציבורית ואם להיות מדויקים יותר - אוטובוס.

הקווים העירוניים ברובם, אלה שנהנים מנגישות, יכולים להיות נוחים ויעילים עבורך ועבור הבייבי בנסיעות קצרות יחסית אבל כמו לכל דבר עם התינוק - צריך לעשות התאמה למצב החדש כדי לעבור אותו בהצלחה.

אז על מה צריך להקפיד כשנוסעים עם התינוק באוטובוס? ואיך תוכלי להקל על שניכם ואפילו ליהנות מהדרך? קבלי את המדריך המלא לנסיעה באוטובוס עם הבייבי:

שימי במנשא

אם עדיין לא התארגנת על מנשא - זה הזמן. מדובר בפריט חובה שיסייע לך בכל כך הרבה סיטואציות עם הבייבי, ונסיעה באוטובוס היא לגמרי אחת מהן. כן, גם אם את מצוידת בעגלה בנוסף. שימי אותו במנשא, קרוב אלייך, וודאי שנוח לו. אם הוא לוקח מוצץ, חברי אותו בעזרת שרשרת אל אחת מרצועות המנשא כדי שלא ייפול במהלך הנסיעה. באוטובוס בחרי מקום נוח ויציב לעמוד בו (או לשבת אם התינוק זורם על זה) ותתפלאי לגלות כמה התנועה והקרבה אלייך תרגיע ותעשה לבייבי הכי נעים שיש.

תכיני את הרב קו מראש

כדאי להגיע לנסיעה כשאת מוכנה מראש עם הרב קו ביד, כדי שתהיי מרוכזת בעלייה לאוטובוס ובשמירה על בטיחות הבייבי ולא בחיפוש הארנק. אם יש לך כיס - שימי בו את הרב קו כדי שיהיה לך נוח לשלוף ולשלם איתו אחרי שהתמקמת בבטחה באוטובוס.

תעלי מאחור

יום רוב האוטובוסים מאפשרים עלייה מהדלת האחורית וכדאי לך מאוד לגשת ישר אליה. סיבה אחת לכך היא שיהיה פחות עומס של נוסעים שעולים לאוטובוס כי עדיין רובם עולים מקדימה מתוך הרגל. סיבה נוספת היא שגם ככה את תעמדי עם העגלה באזור הנגיש באוטובוס והוא נמצא במרכזו, ולא כדאי שתיטלטלי עם הבייבי את כל הדרך מדלת הנהג ועד לשם.

תתזמני את הנסיעה לפי השינה של התינוק (במידת האפשר)

אם את לא חייבת להיות בשעה מסוימת במקום מסוים ואת גמישה בזמני ההגעה שלך, כדאי לתזמן את הנסיעה לזמן בו התינוק אמור לישון. יהיה לך יותר בטוח וקל לתמרן כאשר התינוק ישן ותמזערי סיכויים לכך שהוא יהיה ער ומצוברח או מפוחד מהנסיעה באוטובוס.

אל תתביישי לבקש עזרה

צריכה סיוע בהעלאת העגלה לאוטובוס? הגעת לתחנה ואת לא מצליחה לפלס את דרכך כדי לרדת? אל תתביישי לפנות לאנשים סביבך ולבקש עזרה. תתפלאי לגלות כמה אדיבים אנשים, וברוב המקרים כלל לא תצטרכי לבקש אלא הם יעשו זאת באופן אוטומטי.

אל תתייחסי להערות ומבטים ביקורתיים

האדיבות מהסעיף הקודם? היא יכולה בקלות להתחלף או להתווסף להערות ומבטים מצד נוסעי האוטובוס. "נראה שממש לא נוח לו במנשא", "למה הוא בלי גרביים?", "זה בכי של רעב" ועוד פנינים הם רק חלק ממה שאת עלולה לשמוע. גם מבטים יכולים להיות מופנים אלייך, בעיקר אם התינוק יבכה, ומה שאת צריכה לעשות בשלב הזה הוא פשוט להתעלם. את יכולה להגיב בחיוך או לענות תשובה קצרה אם זה מתאים לך, אבל אל תיכנסי לדיונים עם אנשים זרים על התינוק שלך. וכמובן - אל תקחי ללב. לאורך כל הנסיעה, ובכלל, שנני לעצמך ואל תשכחי: את אמא מצוינת ואת זאת שיודעת מה טוב עבור התינוק שלך, יותר מכל אחד אחר.

אמא עם תינוק באוטובוס. ShutterStock
אמא עם תינוק באוטובוס/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully