וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה בצלחת: 5 פירות אקזוטיים (ומוזרים) שיכולים לחזק את הבריאות

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 7:27

מהאתרוג המשונה שנראה כמו מוטציה מטרידה, דרך הפרי ש"מכשף" את בלוטות הטעם ועד לשילוב שלא ידענו שאנחנו צריכים בין מלפפון לאבטיח - הנה כמה מהפירות הכי משונים מרחבי העולם שבאופן די מפתיע גם יכולים לעשות טוב לגוף שלכם

ככה תפטרו מזבובי פירות בתוך דקה/amandamilne_88/TikTok

אוכל יכול לגרום לנו להרגיש המון דברים ואם מתאמצים מספיק, הוא אפילו עשוי לאפשר בריחה רגעית מהחורף הישראלי ליעד רחוק וחמים בקצה השני של העולם.

הפירות שנספר לכם עליהם כאן, חשוב להודות, כנראה לא יותר בריאים מתפוח, בננה או אבוקדו. את רובם גם לא פשוט להשיג בארץ וברוב המקרים הם יהיו יקרים יותר או טעימים פחות. ולמרות כל זה, אנחנו מאמינים ששווה לכם להכיר את הסיפורים המשונים שעומדים מאחוריהם, כמו גם את הדרכים הצפויות, אבל גם המפתיעות, שבהן הם ישפיעו עליכם.

1. "יד הבודהה" (Buddha's Hand)

מה זה? השם הרשמי של הפרי הזה בעברית הוא "אתרוג האצבעות". זהו סוג מאוד מסוים של האתרוג שכולנו מכירים, אבל הצורה שלו, כפי שאתם יכולים לנחש, נראית קצת כמו יד, ספק אנושית, ספק חייזרית. הוא נפוץ יותר במזרח הרחוק, באזורים כמו סין וצפון מזרח הודו, אבל באופן מפתיע, יש לו גם קשר יהודי. בתקופת מלחמת העולם השנייה, יהודים בגטו בשנחאי השתמשו בו בלית ברירה כאחד מארבעת המינים, לאחר שהצבא היפני כרת את עץ האתרוגים היחיד בעיר בזמן הפלישה אליה.

למה זה טוב? עם כל הכבוד להיסטוריה המעניינת של הפרי ולמראה הבלתי נשכח שלו, יש בו גם רכיבים מזינים שראוי לציין. הוא מכיל כמויות מכובדות של ויטמין C, סידן וסיבים תזונתיים, בעוד שהוא כמעט ולא מכיל שומנים ופחמימות. ברפואה הסינית המסורתית, השמן שלו משמש גם בטיפולים מסוגים שונים, בגלל שמיוחסות לו תכונות שמפחיתות כאבים, משפרות את העיכול ומפחיתות דלקות, אם כי הביסוס המדעי לשימושים האלו אינו מספק.

פרי יד הבודהה. ShutterStock
מפחית כאבים. פרי ידי הבודהה/ShutterStock

2. "פרי הפלא" (Miracle Fruit)

אם השם המחייב הזה הצליח להפתיע אתכם, חכו שתגלו שהשם השני שלו הוא "הפרי המכושף". זהו פרי שגדל בעיקר במערב אפריקה ו"כוח העל" שלו, כך מסתבר, הוא שהוא עוזר להמתיק כל דבר, בלי צורך בסוכר. למעשה, הפרי הזה יכול לשמש כתחליף סוכר טבעי, אם כי עד כה הוא נכשל מבחינה מסחרית בתחרות מול תחליפים מוכרים ונפוצים יותר.

למה זה טוב? פרי הפלא המכושף, או בשמו השלישי והפחות סקסי "ענבה אדומה", מכיל תרכובת כימית ייחודית שהופכת אותו לקסום כל כך. התרכובת הזאת נקראת מירקולין והיא משפיעה על בלוטות הטעם בצורה קצת משונה. היא נקשרת לקולטני הטעם על הלשון וגורם להם לפרש טעם חמוץ כמתוק. התופעה הזאת נמשכת לא רק כשאוכלים את הפרי עצמו, אלא עד חצי שעה או עד שתשטפו את הלשון.

3. מלון קיוואנו (Horned Melon)

מה זה? הפרי הזה הוא שילוב די משונה - למרות שמדובר במלון, הטעם שלו דומה יותר לזה של בננה והמראה שלו מזכיר גרסאות עתיקות של מלפפון. הוא ירוק-צהבהב מבפנים, הקליפה שלו מלאה בקוצים והוא מגיע מדרום אפריקה, למרות שיש לו גם חיבור לישראל. ב-2017, חוקרים ישראליים במו"פ ערבה תיכונה פיתחו זן חדש של המלפפון המשונה הזה, אשר מכיל יותר חומרים מזינים וגם, לדבריהם, טעים יותר מקרובי משפחתו שבאפריקה.

למה זה טוב? קיוואנו הוא פרי שנחשב עשיר מאוד בסיבים. בנוסף, יש בו כמויות גדולות יחסית של נתרן, אשלגן, ויטמין A, ויטמין B6, ברזל ואפילו חלבון. בנוסף, ב-100 גרם של קיוואנו יש ויטמין C שיכול לספק כ-40 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת.

מלון קיוואנו. ShutterStock
שילוב של בננה ומלפפון? מלון קיוואנו/ShutterStock

4. ספוטה שחורה (Black Sapote)

מה זה? ספוטה שחורה גדלה בעיקר בדרום אמריקה ובמרכזה. הפרי שלה, באופן די ייחודי, מזכיר לאנשים רבים טעם של פודינג שוקולד ולכן הוא גם זכה לכינוי "פרי השוקולד". כיום, בגלל הביקוש הגובר לפרי האקזוטי, התחילו לגדל אותו גם בשטחים חקלאיים בישראל, בזכות תנאי האקלים הייחודיים באזורנו, שמאפשרים לעץ הזה לשגשג.

למה זה טוב? חוץ מהטעם המיוחד של הפרי, הוא מכיל כמויות גבוהות של ויטמין A, ויטמין C, ברזל וזרחן. גם השמן שמופק מהעץ שלו נחשב למרכיב מבוקש בתעשיית הקוסמטיקה בגלל ההשפעה שלו על עור הפנים והקרקפת.

5. קוקמלון (Cucamelon)

ועוד בגזרת הפירות האקזוטיים שמזכירים מלפפון אבל הרבה יותר מגרים ממנו (בתיאוריה) - הכירו את הקוקמלון - ההכלאה המשונה שלא ידענו שאנחנו צריכים בין מלפפון לאבטיח. הפרי הזה נראה כמו אבטיח מיניאטורי והוא גדל בעיקר במרכז אמריקה, באזורים כמו מקסיקו וונצואלה - ובאופן די מאכזב, הטעם שלו יותר דומה למלפפון מאבטיח. עם זאת, הטעם שלו בכל זאת מתוק יותר מזה של מלפפון, עם נגיעות חמצמצות שמרגישות כמו ליים.

למה זה טוב? מדובר בפרי מאוד קטן, שבאופן מפתיע מכיל כמות גבוהה של רכיבים מזינים ביחס לגודל שלו. יש בו נוגדי חמצון עוצמתיים, אשלגן וכן את הוויטמינים C, E ו-K.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully