וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אוזני המן? הפנטגון הזהיר את החיילים מפני מאפים עם פרג

7.3.2023 / 23:54

משרד ההגנה האמריקני שלח מכתב אזהרה לחיילים והמליץ להם להימנע מצריכה מופרזת של מאפים ומוצרים עם פרג. הסיבה: זה עלול להכשיל אותם בבדיקת סמים. אבל האם האגדה האורבנית באמת נכונה?

כמה זרעי פרג יש בפרח אחד?/Colin Stark

האם ידעתם שאכילה של אוזני המן או בייגל עם פרג עלולים להכשיל אתכם בבדיקת סמים? לפי הדיווח של VICE, האויב האחרון שמאיים על חיילי ארה"ב הוא הפרג, - ככה עולה ממזכר שנשלח על ידי בכיר בפנטגון.

במכתב שנשלח לחיילים במהלך חודש פברואר, גילברט סיסנרוס הבן, תת שר ההגנה לענייני כוח אדם ומוכנות, הזהיר מפי הכישלון הפוטנציאלי בבדיקות סמים של חיילים שצורכים יותר מדי זרעי פרג - מכיוון שחלק מהזנים עלולים להכיל כמויות שניתן לאתר של מורפיום וקודאין עקב שיטות הגידול החקלאיות שלהם.

מסתבר שמאפה עם זרעי פרג עלול להוביל לחיילים להיכשל בבדיקות סמים עם תוצאות של "בדיקת שתן חיובית לקודאין", שלפי הפנטגון פוגעת ב"יכולת של המחלקה לזהות שימוש בסמים אסורים".

הבכיר בפנטגון הורה לחיילים להימנע לחלוטין מאכילת כל מוצר שהוא עם פרג עד להודעה חדשה ומחקר נוסף של הפנטגון ייעשה כדי לפתור את הבעיה.

"כאמצעי זהירות, אני מוצא שלצורך הגנה על חברי השירות ושלמות תוכנית בדיקות הסמים יש להוציא אזהרה להימנע מזרעי פרג", הוא כתב, "אני מורה בזאת למחלקות הצבאיות להודיע לחיילים להימנע מצריכה של כל סודי זרעי פרג - לרבות מוצרי מזון ומוצרי מאפה המכילים פרג".

עוד באותו נושא

למרות שהוא לא שוקולד: לא תאמינו מה מסתתר מאחורי הפרג שממלא אוזני המן

לכתבה המלאה
אוזני המן פרג. נמרוד סונדרס
כמה אוזני המן יעשו אתכם מסטולים?/נמרוד סונדרס

אבל האם באמת אכילת זרעי פרג משפיעה על תוצאות בדיקת סמים? מומחה להתמכרויות ורפואת כאב, ד"ר גארי רייספילד, הסביר לאתר iflscience מה משפיע על תכולת האופיאטים של זרעי פרג וכיצד הם יכולים להשפיע על בדיקות סמים.

מה זה זרעי פרג?
זרעי הפרג מגיעים ממין צמח פרג בשם פרג האופיום, פרג תרבותי או פרג מרדים (פירוש שמו הלטיני Papaver somniferum זה "הבאת שינה") מה שמרמז שהוא עשוי להכיל אופיאטים - תרכובות חזקות המדכאות את מערכת העצבים המרכזית ויכולות לגרום לנמנום ושינה.

ישנם שני שימושים עיקריים לפרג האופיום - זהו המקור לאופיאטים המשמשים במשככי כאבים, כשהפעילים ביותר הם מורפיום וקודאין. הזרעים שלו משמשים גם לבישול ואפייה.

זרעי הפרג עצמם אינם מכילים אופיאטים, אבל במהלך הקטיף הזרעים יכולים להזדהם באופיאטים הנמצא בלטקס החלבי של תרמיל הזרעים המכסה אותם. מרבית החומרים האופיואידיים המופקים מהפרג המרדים הם תוצר של זיקוק השרף הדביק המוכל בו. הפקה מסחרית של השרף לא מתבצעת על ידי ניקוז הגבעולים, אלא על ידי פציעתו של ההלקט הבוסר, שטרם הבשלתו מכיל כמויות גדולות של שרף. כמויות קטנות יותר של חומרים אופיואידיים קיימות בזרעים ובעלים. ישנם פרגי אופיום מהונדסים גנטית שאינם מייצרים מורפיום או קודאין ואחרים שאינם מייצרים שרף אופיום כלל.

שדה פרגים. שדה , פריחה , פרח , פרג , הרי ירושלים , אביב , טבע , נוף, לשכת העיתונות הממשלתית
שדה פרגים/לשכת העיתונות הממשלתית, שדה , פריחה , פרח , פרג , הרי ירושלים , אביב , טבע , נוף

האם אפשר להתמסטל מאכילת פרג?
באופן מעשי, לא ניתן לאכול כמות כזו של זרעי פרג שתסמם אתכם ותהפוך אתכם למסטולים. יתר על כן, העיבוד שלהם מקטין באופן דרמטי את תכולת האופיאטים בהם - למשל, על ידי שטיפה או בישול או אפיית הזרעים.

האם זרעי פרג משפיעים על בדיקות סמים?

המומחה מסביר שאמנם בפרג אין מספיק אופיאטים כדי למסטל אותך, אבל מכיוון שבדיקות הסמים הן רגישות להפליא, צריכת מוצרי מזון מסוימים עם זרעי פרג יכולה להוביל לתוצאות חיוביות של בדיקות סמים בשתן לאופיאטים - במיוחד עבור מורפיום, קודאין או שניהם.

ברוב הנסיבות, ריכוזי האופיאטים בשתן נמוכים מכדי להניב תוצאת בדיקה חיובית, אבל מוצרי מזון מסוימים - ובדרך כלל בלתי אפשרי לדעת אילו מהם מכיוון שתכולת אופיאטים לא מופיעה על תוויות המזון - מכילים מספיק אופיאטים כדי לגרום לתוצאות חיוביות בבדיקות. יתרה מכך, בגלל חפיפה בריכוזי אופיאטים ויחסי מורפיום לקודאין, לפעמים זה יכול להיות מאתגר להבחין בין תוצאות בדיקה הנובעות מצריכת זרעי פרג לבין אלו הנובעות משימוש בתרופות אופיאטים.

הוא מסביר שזו אינה בעיה ברוב בדיקות הסמים שנערכות במקום העבודה - שנבדקות על ידי רופא מיומן במיוחד הנקרא קצין סקירה רפואית. אלא אם הרופא מוצא עדויות לשימוש לא מורשה באופיאטים - כמו סימני מחט או סימנים של הרעלת אופיאטים או גמילה, אפילו ריכוזים גבוהים יחסית של אופיאטים בשתן המנפקים תוצאות בדיקה חיוביות, מקוטלגת בדרך כלל כשלילית.

עם זאת, מסתבר שבדיקות הסמים בצבא שונות, וזרעי פרג אכן מהווים בעיה פוטנציאלית. בעיה אחת כזו, כפי שהודגש בדיווחים האחרונים, נוגעת לאנשי שירות שנמצאים חיוביים עבור קודאין ובוחרים ב"קו הגנה של שימוש בזרעי פרג". הם עדיין נחשבים כמי שנטלו קודאין, לפעמים סובלים מהשלכות חמורות - כמו צעדים משמעתיים או שחרור מהשירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully