וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד: מחסור בשינה מעלה את הסיכון להתקפי לב

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 9:46

שינה היא הגביע הקדוש של עולם הבריאות, בטח בשנים האחרוונת בהן רבים פשוט התחילו לישון פחות. מחקר חדש מראה את הקשר בין שינה מועטה ובין הלב שלכם, וזה קורה במיוחד אצל נשים

שיטה להתגבר על נדודי שינה/@dr.karanr

שינה היא אחד המרכיבים הכי חשובים בחיי היומיום של כולנו. היא לא מרגיעה את הגוף ומאפשרת לו לצבור כוחות, אלא היא גם מאפשרת לרקמות ואיברים להתחדש ולתקן בעיות. מחקר חדש מספק עדות עד כמה חשובה השינה לבריאות הלב.

המחקר שפורסם בכתב העת Clinical Cardiology, וכלל מטה-אנליזה של מחקרים שפורסמו בעבר, מצא קשר פוטנציאלי בין נדודי שינה וסיכון להתקף לב, במיוחד בנשים.

מכיוון שנדודי שינה קשורים קשר הדוק למחלות לב וכלי דם, החוקרים החליטו להעריך את כשירותו של המצב כגורם סיכון פוטנציאלי לאוטם שריר הלב או התקף לב. הניתוח של המחקרים על נדודי שינה, גילה קשר משמעותי בין שני המצבים. אנשים עם נדודי שינה נמצאו בסיכון גבוה פי 1.69 ללקות בהתקף לב מאשר אנשים שאינם סובלים מנדודי שינה.

הצוות גם מצא קשר בין סיכון מוגבר לאוטם בשריר הלב ומשך השינה בלילה. אנשים שישנו חמש שעות או פחות נמצאו בסיכון הגבוה ביותר להתקף לב. הם היו בסבירות גבוהה פי 1.56 ללקות באוטם בשריר הלב מאשר אנשים שישנו שבע או שמונה שעות בלילה.

מכיוון שנדודי שינה היא הפרעת השינה הנפוצה ביותר המשפיעה על האוכלוסייה הכללית, החוקרים אמרו שהממצאים שלהם צריכים לעורר את הקהילה הרפואית לשקול זאת כגורם סיכון לאוטם שריר הלב. יש לשלב שינה גם בהנחיות למניעת התקפי לב, לדבריהם.

צעירה שלא מצליחה להרדם. Sergey Mironov, ShutterStock
קשר ישיר בין השינה שלכם ובין מצב הלב. אישה סובלת מנדודי שינה/ShutterStock, Sergey Mironov

"נדודי שינה היא הפרעת השינה הנפוצה ביותר, אבל במובנים רבים, זו כבר לא רק מחלה, היא יותר בחירה בחיים. אנחנו פשוט לא נותנים עדיפות לשינה כמו שצריך. המחקר שלנו הראה שאנשים עם נדודי שינה הם בסבירות גבוהה יותר ללקות בהתקף לב ללא קשר לגיל, והתקפי לב התרחשו לעתים קרובות יותר בנשים עם נדודי שינה", אמרה מחברת המחקר יומנה א. דין, סטודנטית לרפואה באוניברסיטת אלכסנדריה באלכסנדריה, מצרים, כפי שצוטטה ב-News Medical.

אחד ההסברים שקשורים בין שינה ובין בעיות לב, הוא העובדה שחוסר בשינה מעלה את הורמון הלחץ - הקורטיזול וזה בתורו עלול לגרום ללחץ דם גבוה ובעיות לבביות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully