וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדשות פריזמה מולטיפוקליות: הפתרון החדשני שאתם חייבים להכיר

בשיתוף zap doctors

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 7:05

עדשות פריזמה מספקות פתרון יעיל לפזילה של מבוגרים. לדברי האופטומטריסטית יפעת גבריאל, פתרון חדשני מציע כיום את יתרונות המולטיפוקל עם פריזמה משתנה בין רחוק לקרוב

משקפי ראייה. ShutterStock
"פזילה איננה בעיה שמתחילה בהכרח על רקע גנטי ובילדות"/ShutterStock

פזילה היא לקות ראייה הנגרמת מחוסר איזון בתפקוד של אחד או יותר מששת השרירים המקיפים את גלגל העין. שרירים אלה אחראים על תנועת העיניים (מעלה, מטה, פנימה, החוצה ואלכסון). כאשר אחד או יותר מהשרירים הללו אינם פועלים כראוי, הדבר מוביל לראייה כפולה. עין אחת ממוקדת במטרה ומייצרת תמונה ברורה, בעוד שהעין השנייה איננה ניצבת במקביל ומייצרת תמונה מטושטשת. שכפול התמונות הזה הוא מצב בלתי נסבל למוח וגורם לקושי בעיבוד ובהסתגלות לאי ההתאמה.

יפעת גבריאל, אופטומטריסטית מנוסה באבחון וטיפול בבעיות ראייה מורכבות ובעלת אופטיקה יפעת בנתניה, מסבירה: "פזילה איננה בעיה שמתחילה בהכרח על רקע גנטי ובילדות. ראייה כפולה יכולה להתרחש גם במהלך החיים הבוגרים עקב מחלת עיניים, טראומה, תאונה או כתוצאה ממצב קיים שהחמיר. עם הזמן, המוח מתחיל להתעלם מהעין הפוזלת ומסתמך רק על התמונה הברורה מהעין הבריאה. המשמעות היא שאותו אדם רואה רק בעין אחת".

כיצד מטפלים בפזילה בקרב מבוגרים?

"מלבד האפשרות הכירורגית שקיימת בעיקר בגיל צעיר, הטיפול הנפוץ בפזילה בוגרת הוא משקפיים עם עדשות פריזמתיות אשר מונעות כפילות ראייה במצבים שבהם העיניים אינן מתמקדות באותה נקודה.

"עדשת הפריזמה פועלת על ידי הסטה של קרני האור לכיוון העין הפוזלת ומאפשרת לשתי העיניים להסתכל על אותו אובייקט ולעבוד יחד ללא כפילות ראייה - מה שעשוי להפחית את המאמץ בעיניים ולהקל על הסימפטומים של הפזילה".

לדברי גבריאל, המצב מסתבך כאשר אדם עם פזילה זקוק למרשם שונה לרחוק ולקרוב. "איכות הראייה של מרכיבי משקפיים שנזקקים למשקפי מולטיפוקל עם עדשות פריזמתיות עלולה להינזק. עדשות מולטיפוקל עם פריזמה עלולות לגרום לפעמים לראייה מטושטשת ולירידה בחדות הראייה, בין היתר כיוון שמרכיב המשקפיים איננו זקוק לעדשת הפריזמה בראייה לקרוב או לאותו מספר מרשם פריזמה בכל חלקי העדשה".

משקפי ראייה. ShutterStock
"אנשים ממקומות שונים בארץ מגלים את האפשרות שאיננה קיימת ברוב חנויות האופטיקה"/ShutterStock

משקפי מולטיפוקל עם פריזמה משתנה

"אופטיקה יפעת" בנתניה היא אחת מכ-25 חנויות אופטיקה בלבד בארץ שעובדות עם מותג העדשות השוודי Optileks, המייצר עדשות מולטיפוקליות פורצות דרך עם פריזמה שונה בין רחוק לקרוב.
"אנשים עם ראייה כפולה שניגשים לעשות משקפי מולטיפוקל בדרך כלל יקבלו עדשות של מותגים מוכרים עם פריזמה זהה לאורך כל העדשה", מסבירה גבריאל, בעלת "אופטיקה יפעת". "לעדשות של Optileks יש טכנולוגיה המאפשרת ליצור כל פריזמה שרק רוצים. לדוגמה, מספר לפריזמה לרחוק ואפס פריזמה לקרוב".

לדבריה, "הפתרון הזה מביא אלינו עוד ועוד אנשים ממקומות שונים בארץ שמגלים את האפשרות שאיננה קיימת ברוב חנויות האופטיקה. אחד הדברים שהכי חשובים לי הוא להציע פתרון אופטומטרי לכל בעיה שיש ללקוחות שלי. אם יש עדשה כלשהי שקיימת בישראל, סביר להניח שתמצאו אותה אצלי. זו עבודה שלוקחת שנים ונובעת ממחויבות לכל לקוח".

לפרטים נוספים וליצירת קשר פנו לאופטיקה יפעת כאן או בטלפון - 077-3168830

לאתר של אופטיקה יפעת

לעמוד של אופטיקה יפעת באתר דוקטורס

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בשיתוף zap doctors
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully