וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לשנ"צ של 40 דקות והתעורר עיוור בעין אחת. מה קרה שם?

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 15:22

גבר מאמריקה הלך לישון עם עדשות המגע שלו עליו וקם עם עיניים אדומות וכאבים, שלאחר מכן התבררו כטפיל. אומנם מדובר במקרה נדיר אבל הוא מהווה דגל אדום לכל מי שמרכיב עדשות מגע

עדשות מגע. ShutterStock
עדשות מגע/ShutterStock

אדם מפלורידה התעוור בעין אחת לאחר שישן עם עדשות המגע שלו. אבל עדשות הפלסטיק הדקות היו אחראיות רק חלקית למצבו.

מייק קרומהולץ, בן 21, שיתף לאחרונה את סיפורו עם ה"דיילי סטאר", ואמר שהוא שינה 40 דקות ב-19 בדצמבר בשנה שעברה מבלי להסיר את עדשות המגע שלו. לאחר השינה הקצרה הוא התעורר עם עינו הימנית מגורה ומודלקת. עם זאת, הוא חשב ששום דבר לא בסדר עם זה, ובסופו של דבר זה ישכך.

גם לאחר שהוציא את עדשות המגע מהעיניים, הוא הבין שהגירוי לא נעלם. למחרת, הוא הלך לראות אופטומטריסט. אבל הוא אובחן בטעות עם וירוס הרפס סימפלקס 1.

קרומהולץ מרכיב עדשות מגע כבר שנים. וזו לא הייתה הפעם הראשונה שהוא שכח להוציא אותם לפני שנרדם, אז הזיהום המוזר בעיניים לא נראה לו מדאיג. עם זאת, מצבו החמיר. במשך כחודש הוא נאלץ להתמודד עם גירוי מתמשך וראייה מטושטשת. רק אז החליט ללכת לבית החולים.

צרח מכאבים

מייק אובחן בסופו של דבר עם Acanthamoeba keratitis לאחר סדרה של בדיקות. הזיהום הנדיר נגרם על ידי אמבה חד-תאית שנמצאת בדרך כלל במים, אדמה ואוויר, על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

המצב משפיע על הכיסוי החיצוני השקוף של העין הנקרא קרנית וגורם למספר תסמינים, כולל כאב, אדמומיות, ראייה מטושטשת, רגישות לאור, דמעות מוגזמות ותחושה שמשהו נמצא בעין, הסביר ה-CDC והוסיף כי הזיהום בעיקר משפיע על מרכיבי עדשות מגע.

עדשות מגע מספקות מקום טוב לשגשוג של הטפיל כשהן מאוחסנות ומטופלות בצורה לא נכונה. חיטוי לקוי ומגע עם מים מזוהמים בעת שחייה או מקלחת עלולים להוביל לזיהום.

במקרה של קרומהולץ, הוא נאלץ לעבור הליך שנקרא טיפול פוטודינמי שבו הרופאים היו צריכים לשים את לובן העין שלו על האישון כדי שיוכל להדוף את הטפיל. אבל נראה שכבר מאוחר מדי להציל את ראייתו בעין הנגועה. לדבריו, הוא רואה רק "שחור ואפור" בעינו הימנית. "לא יכולתי להסביר כאב אחד כזה בחיי. זה כאב תמידי. אני די גאה בסבילות הכאב שלי, אבל צרחתי מכאב. הלוואי שהייתי מגזים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully