וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלנו מומחית: זו המתנה הכי גדולה שהילד שלכם יכול לקבל מכם

בשיתוף תנובה

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 12:09

לרגל השקת אתר התוכן החדש של תנובה, "לזמן אחד על אחד יש כח מיוחד", דיברנו עם אפרת לקט, מחברת הספר "אמא מאמנת" ומרצה בארץ ובעולם להורות במאה ה-21, על החשיבות של זמן אחד על אחד עם הילדים

אבא משחק עם ילד. ShutterStock
"המתנה הכי גדולה שילד יכול לקבל"/ShutterStock

זמן אחד על אחד בין הורה לילד חיוני מאוד הן עבור הילד והן עבור ההורה. הוא תורם לשיפור מערכת היחסים ומקרב באופן משמעותי בין הצדדים. באיזה גיל מומלץ להתחיל ומה עושים באותו זמן אחד על אחד? אפרת לקט, אמא מאמנת, מחברת הספר "אמא מאמנת" ומרצה בארץ ובעולם להורות במאה ה-21 המבוססת על שיטת מונטסורי ופסיכולוגיה חיובית, מסבירה על הנושא בהרחבה לרגל השקת אתר התוכן החדש של תנובה תחת הנושא "לזמן אחד על אחד יש כח מיוחד", הכולל סדרת הרצאות מעשירה, טיפים וכלים להורים.

כל ההרצאות שמציעה תנובה באתר החדש יהיו ללא עלות, בהנחיית מיטב המומחים באונליין, בהם אפרת לקט, ד"ר מיכל קדרון, פרופ' יורם יובל ועוד.

טעימה קטנה מהתכנים שניתן למצוא באתר התוכן החדש של תנובה

עד כמה חשוב זמן אחד על אחד עם הילד?

"כשעושים זאת בצורה נכונה, זמן אחד על אחד הוא החיסון לכמעט כל ההתנהגויות של ילדים, והוא המתנה הכי גדולה שילד יכול לקבל. אצלי ב'אמא מאמנת' אנחנו קוראים לזה חוג אמא וחוג אבא. בשנה הראשונה לחייו של תינוק חדש, אנחנו ההורים תפעוליים מאוד ונותנים להם מענה לכל צורך - אנחנו מחליפים להם חיתול, מרימים אותם כשהם בוכים, מרדימים אותם, מאכילים אותם ועוד. כל המשאבים שלנו מופנים אליהם. עם השנים, כשהם מתחילים להיות עצמאים, מתחילה ההיפרדות. הילד רוצה להתרחק וגם לנו יש רגע לנשום. אלא שבעידן שבו אנו חיים כיום, עם המסכים ועבודה מסביב לשעון, הילד כל הזמן מתחרה על תשומת הלב שלנו ואפשר היה לראות את זה גם בתקופת הקורונה. כל הזמן שאלו אותי 'אני כל הזמן בבית עם הילדים שלי, אז למה צריך לתת להם עוד תשומת לב?'. העניין הוא שהילדים לא הרגישו שאנחנו באמת איתם, גם אם פיזית היינו שם".

בנה של אפרת מספר על זמן אחד על אחד מהצד שלו

מדוע בחרת בשם חוג?

"כי מדובר בזמן קבוע, בדיוק כמו כל חוג אחר. יש יום קבוע ושעה קבועה. הילד יודע שכל רביעי, אחרי הגן או בית הספר, יש חוג עם אבא או עם אמא, והם ממש מחכים לזה. מה שכן, חשוב שהזמן הזה לא יהיה בבית, אלא בחוץ, בטבע. אין צורך כמובן בפירוטכניקה או לבזבז הרבה כסף, אלא רק להיות יחד, במקום ששניכם אוהבים".

באיזה גיל כדאי להתחיל?

"אפשר להתחיל ברגע שהילד מתחיל ללכת, באזור גיל שנתיים. מגיל שנתיים ועד אזור גיל חמש, הילד לא צריך שום דבר, אלא רק שתהיו איתו, תלוו אותו ותלכו אחריו. תעשו מה שהוא רוצה, גם אם הוא מחליט לעצור ברחוב ולהביט בנמלה בפעולה במשך חצי שעה. מדובר בצורך התפתחותי תקין לגמרי וכל מה שהוא צריך באותם רגעים הוא שההורה יהיה איתו. בגילים מאוחרים יותר, מאזור גיל 6, אפשר אפילו לשבת עם הילד בבית קפה, לדבר ולשחק במשחק שהוא אוהב. בשלבים מאוחרים יותר, מגילאי 10-11, הילדים רוצים לבלות עם חברים יותר, ודווקא אז, בגיל ההתבגרות, הם הכי צריכים אותנו. אפשר ללכת איתם לשופינג או להופעה יחד. מומלץ לנסות ולהתחבר אליהם דרך העולם שלהם, לדוגמה דרך מוזיקאים שהם אוהבים או אמנים שונים. חשוב לדעת שאף פעם לא מאוחר כדי להתחיל. נסו לחפש דרך ללבו של הילד בדרכים שונות, תגידו מילות אהבה ותבלו זמן יחד".

אמא וילדה אוכלות בננה. ShutterStock
"90 אחוז מהבעיות ההתנהגויות של הילדים נפתרות באמצעות זמן אחד על אחד"/ShutterStock

כיצד הזמן המשותף תורם לילדים?

"90 אחוז מהבעיות ההתנהגויות של הילדים נפתרות באמצעות זמן אחד על אחד, שכן, רוב ההתנהגויות מגיעות מבדידות וחוסר תשומת לב חיובית".

מדוע תנובה בחרה השנה דווקא בנושא הזה?

"מהניסיון שלי, אנשים משלמים לא מעט כסף על תכנים בנושא, ותנובה היא החברה המסחרית הראשונה שמנגישה אותו לציבור ללא עלות, במקום אחד מרוכז, עם מיטב המומחים שמספקים לא מעט כלים וטיפים. המהלך הזה ממשיך גם השנה אחרי שהוכיח את עצמו. קיבלתי המון תגובות מאנשים ואני מרגישה שיש פה חיבור ערכי".


את כל ההרצאות, התכנים והטיפים ניתן למצוא כאן>>

בשיתוף תנובה
  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully