וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל כמה זמן חייבים לכבס את הג'ינס והפיג'מה כדי לא לחלות בכלום

כביסה היא ענייין חשוב, ובכל זאת רבים עדיין לא יודעים מתי צריך לכבס בגדים כדי להמנע מסירחון - אבל גם מזיהומים או אלרגיות בעור. מומחה מנסה לענות

ככה מכבסים מכנסי ג'ינס שחורים/@carolina.mccauley

הנה שאלה שכנראה אף פעם לא באמת תהיה לה תשובה חד משמעית, אבל מומחים ממשיכים להתעקש ואנחנו איתם. אז ככל כמה זמן אתם חייבים לכבס את הבגדים כדי שזה לא יהיה מסוכן? מגעיל זה כבר לכתבה אחרת.

התשובה לפי מומחים - אם מדובר בפיג'מה, ג'ינס וגם בגדים אחרים - תלויה בהיבטים אישיים כמו רמת זיעה ואורח חיים, אם כי עבור אנשים רבים, גורמים אחרים, מופשטים יותר, עשויים לבוא בחשבון. בכל מקרה כיבוס הבגדים או המצעים שלכם בתדירות נמוכה מדי, עלול להוביל לבעיות עור או זיהומים, אותם אפשר למנוע בקלות.

בגדים רטובים במכונת הכביסה. ShutterStock
תדירות הכביסה תלויה בהרבה משתנים. מכונת כביסה/ShutterStock

האמונות שלנו לגבי היגיינת בגדים הן ברובן "חברתיות ותרבותיות", אמר ד"ר אנתוני רוסי, רופא עור במרכז הסרטן Memorial Sloan Kettering בניו יורק ועמית באקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה לאתר CNN. "אנשים נוטים לכבס יתר על המידה, כי במיוחד באמריקה, יש לנו מותרות להיות מסוגלים לעשות את כל הדברים האלה כל הזמן", הוסיף.

מתי חייבים לכבס?

הנה מספר עקרונות מנחים שיעזרו לך לקבוע מתי ניתן ללבוש בגד שוב ללא כביסה ומתי הגיע הזמן לכבס:

מתי חייבים לכבס?
אין כלל קשיח ואחיד לכמה פעמים ניתן ללבוש בגדים שוב, אבל מומחים אומרים שיש כמה סוגי בגדים שכדאי לכבס אחרי כל שימוש. אלה כוללים תחתונים, גרביים, גרביונים, וביגוד ספורט. עצה זו חלה גם על כל בגד אחר עם כתמים, זיעה, ריח או כל לכלוך גלוי.

בגדים מסוג זה נמצאים "על חלק בגוף שלנו שיש בו רק הרבה חיידקים טבעיים שחיים על הגוף שלנו, כמו המיקרוביום שלנו וחיידקים", אמר ד"ר רוסי, "ואז מהפעילות היום יומית אנחנו מזיעים. זה רק מוליד לחות וסביבה שבה החיידק הזה יכול לצמוח". צמיחת יתר של חיידקים יכולה להוביל לזיהומים, פטריות ובעיות עור אחרות, הוא הוסיף.

עוד בוואלה!

הטעות המסוכנת שאתם עושים עם הכביסה שלכם

לכתבה המלאה

באיזו תדירות כדאי לכבס את המגבות?
בנוסף לחיידקים מזיעה, בגדים הנלבשים בחדרי כושר או במסגרות ספורט עלולים לבוא במגע עם חיידקים כגון Staphylococcus aureus, וכתוצאה מכך לגרום זיהומים הנפוצים בבתי חולים. זיהומים אלה יכולים להיות חמורים אם הם נכנסים לרקמות פנימיות או לזרם הדם. "אנשים מסוימים עשויים לתת לבגדי האימון שלהם להתייבש באמצעות אוויר או מייבש, מתוך כוונה להפוך אותם נוחים ללבישה שוב למחרת. אבל הגישה הזו רק מחמירה את המצב", אמר רוסי.

הוא הבהיר כי "חום יגרום לחיידקים לגדול. זה לא חם מספיק כדי לעקר אותם. זו באמת הכביסה עם מים וסבון - ועם מים חמים, במיוחד, כי זה יעזור לשחרר את הלכלוך והסבון הזה ולהיפטר באמת מחיידקים."

ומה לגבי נעליים? "פנים הנעליים שלנו היא הסביבה המושלמת לגידול פטריות. זה חם, זה לח, זה חשוך. בגלל זה, אתה צריך לשטוף את הנעליים שלך או לפחות את המדרסים במכונת כביסה לפחות פעם בחודש", אמר ד"ר רוסי.

מאם ג'ינס. ShutterStock
לכבס או לא? ג'ינס/ShutterStock

בגדים שאפשר ללבוש מחדש מבלי לכבס
כשמדובר בפיג'מות, הלבשה עליונה, ג'ינס ובגדים אחרים, ניתן ללבוש אותם ללא כביסה כמה פעמים כשאתם מתבססים על אותם עקרונות עבור הלבשה תחתונה או בגדי ספורט. "מבחינת המכנסיים והחולצות שלך, אני חושב שזה הכל רמה של נוחות וכמה אתה מזיע לאורך היום", אמר ד"ר רוסי, "הרבה אנשים לובשים גופיות מתחת לחולצה, אז את החולצה העליונה לא באמת צריך לכבס".

"אם אתה לא לובש תחתונים, אתה צריך לשטוף את הבגדים שלך לפני שתלבש אותם שוב מכיוון שהם בא במגע עם העור ואיברי המין שלך", אמר רוסי. ביגוד עליון - כמו מעילים או ז'קטים - בדרך כלל אין צורך לכבס יותר מפעם בחודש מכיוון שהם לא נוגעים בעור שלך, אמר ד"ר רוסי. "אם אתה לובש את זה כל יום, כנראה מומלץ לכבס כל שבועיים", הוא הציע.

ומה לגבי ג'ינס?
אנשים רבים רוצים לשמור על שלמות הבד, שלרוב הוא נוקשה ועמיד יותר מאחרים. "אם הג'ינס אינו מזיע, מלוכלך או מוכתם, אין צורך לכבס אותם לעתים קרובות", אמר רוסי, "אני אישית לא מכבס את הג'ינס שלי", הוסיף. הוא המליץ על שטיפת ג'ינס מדי חודש, אך הודה שזה תלוי באורח החיים ובסביבה שלך.

השאלות החשובות ביותר שעליכם לשאול את עצמכם, אומרים מומחים, כאשר אתם שוקלים אם ללבוש שוב משהו ללא כביסה הן אלה: האם יש לו ריח? האם יש לי מצבי עור, כגון אקזמה, פריחה או נגע בעור? האם זה מלוכלך? זה מזיע? ואלי לא פחות חשוב - האם לבשתי תחתונים עם זה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully