וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תקרא לי ויראלי: האתגרים שיקפיאו כל הורה בחורף

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 9:55

השלוליות, ההלבשות, החושך והווירוסים, אוי, הווירוסים. גם אוהבי העונה הקרה מתקשים להתמודד עם המורכבות שהיא מביאה איתה בכל הקשור לילדים הקטנים. אז איך תעשו לעצמכם את החיים קלים יותר?

גשם ושלוליות בפתח תקווה. ראובן קסטרו
זו לא חייבת להיות עונה אפורה. טוב, אולי בעצם כן/ראובן קסטרו

יש מי שרק מחכים לחורף ולימים גשומים, ויש מי שהסגריריות הזאת מכניסה אותם לדכדוך. הם לפחות יכולים להתנחם בכך שאנחנו גרים בישראל ורוב השנה ממילא יש כאן קיץ. כך או כך, על דבר אחד אי אפשר להתווכח: החורף תמיד מצריך יותר התארגנות עם הילדים, מעמיד מורכבויות מסוימות ומביא איתו אי אלו אתגרים להורים.

אז איך נראים הקשיים שלכם עם תלאות החורף, ואיפה תוכלו קצת להקל על עצמכם וגם על הילדים? הנה חמישה טיפים שיעזרו לכם להעביר את העונה הקרה בקצת חמימות.

המשפט שמפחיד כל הורה: "זה ויראלי"

יעיד כל הורה: מחלות החורף עוקפות בסיבוב כל התמודדות אחרת שקיימת. אם יצאתם רק עם אף מנוזל ושיעול שמעיר לפעמים מהשינה בלילה - מצבכם טוב. ילדים רבים, בעיקר כאלה שנמצאים במסגרת גדולה, חוטפים מחלות על ימין ועל שמאל בחורף, וכשמגיעים לרופא הוא לרוב יפטור אתכם במילה "ויראלי". כלומר, אין טיפול של ממש, מלבד משככי כאבים, מורידי חום ומנת יתר של סבלנות.

מה אפשר לעשות? לא הרבה. רק לקוות שהורים שילדיהם חולים לא ישלחו אותם לגן ולא יוציאו אותם לגני השעשועים, וכמובן להקפיד על זה בעצמכם.

חיים משלולית לשלולית

כשיורד גשם והרוחות סוערות, אף אחד לא אוהב ללכת בחוץ. אבל מה עושים כשאתם מוכרחים לצאת לעבודה וצריך לקחת את הילד לגן? אתם עוטפים אותו טוב טוב, לוקחים לעצמכם מטריה וסוגרים את העגלה בכיסוי גשם, מגיעים לאן שצריך, ואומרים תודה אם בכל זאת, איכשהו ולמרות הכל, נשארו בכם פיסות יבשות. אם יש לכם ילדים שכבר לא מתניידים בעגלה, הם יכולים להתעקש ללכת לאיטם בגשם עם המגפיים והמטריה ואפילו ליהנות מהבלאגן, על אף שאתם לא שותפים במיוחד להנאה.

מה אפשר לעשות? להמתין שהגשם יירגע (אם זה אפשרי), להלביש טוב טוב ולהקדיש זמן לקפיצה בשלוליות אם הילדים בקטע. עדיף אחרי הגן או בסוף השבוע.

התלבשו עליכם

אם יש לכם תינוק שכל החלפת חיתול והלבשה שלו מתאפיינות בחוסר סבלנות - בחורף זה קשה יותר, לוקח יותר זמן ודורש גם יצירתיות ויכולת תמרון. גם ילדים גדולים יותר, אפילו כאלה שמצליחים להתלבש בעצמם, מביעים לפעמים התנגדות ללבישת סווטשירט או מעיל.

מה אפשר לעשות? הורים רבים סומכים על הילדים שלהם שיתלבשו אם יהיה להם קר. אם אתם פחות מתחברים לגישה הזאת, תוכלו להסביר לילדים את החשיבות שבלבוש חם ואת הסכנה בהצטננות. גם לתינוקות קטנים שמתנגדים להלבשה אפשר להסביר במילים את מה שאתם עושים, ולנסות להעסיק אותם תוך כדי שאתם מלבישים במהירות האפשרית.

גן שעשועים סגור בסידני, אוסטרליה, כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. 30 באפריל 2020. רויטרס
זה לא כל כך נעים לראות גן סגור/רויטרס

למה מסך? כי קר, קר שם בחוץ

טמפרטורות נמוכות וימים גשומים יאלצו אתכם להישאר בבית, ויש מי שממש ירגיש את השינוי בלו"ז על בשרו. ילדים מסוימים חייבים את הזמן בחוץ לפריקת אנרגיות, אחרים פשוט משתעממים בבית וצריכים גירויים כמו שיש בגינות השעשועים. ומול כל אלה עומד נער הפיתוי מספר 1 - המסך.

מה אפשר לעשות? למצוא ג'ימבורי או משחקייה קרובה, ולתת לילדים לפרוק שם את האנרגיות. לקבוע עם חברים ולהעביר את הבלאגן אליהם (הערת אזהרה: קחו בחשבון שגם אתם תצטרכו לארח אותם מתישהו) וגם להפעיל את הדמיון ולמצוא דרכים יצירתיות לתעסוקה בתוך הבית. מי מכם שלא נבהלים מקצת קור, יכולים לצאת לסיבוב עם הילדים בחוץ כשאפשר, לתת להם לחוש את החורף, לגעת בבוץ ולקפוץ בשלוליות. ההנאה, לפחות שלהם, מובטחת.

ויהי חושך

וגם אם התמזל מזלכם ומזג האוויר האיר לכם פנים (בואו, אין כאן באמת חורף לאורך רוב הימים), מה בדיוק תעשו בחוץ בשעה 17:00, כשכבר חושך? כך הורים רבים מוצאים את עצמם עם הילדים בבית אחר הצהריים, כששעת השינה עדיין רחוקה, וצריכים להפעיל אותם ולהעביר את הזמן עד לתחילת שגרת הערב והלילה.

מה אפשר לעשות? להתאמץ ולמצוא פעילויות בית עם הילדים, משחקים כיפיים ואפילו לשלב אותם בהכנת ארוחת הערב, בחירת בגדים לגן למחרת ועוד.

אם נראה לכם עכשיו שהחורף מעייף ומקשה על הכל, יכול להיות שבעוד כמה חודשים אתם תתגעגעו אליו, כי הורות זה לא גן ילדים וגם בקיץ לא הכל קליל (לא שאנחנו מתלוננים, כן?). ימים של חום קיצוני לא מאפשרים שהות בחוץ, מחלות ווירוסים יכולים לתפוס את הילדים שלכם גם בקיץ (אמנם פחות) ושקיעה מאוחרת מדי תקשה על חלק מהילדים להיפרד מהיום ולהסכים לשים את הראש וללכת לישון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ילד חולה. ShutterStock
תנו להם לקפוץ בשלוליות, מה כבר יכול לקרות? ההנאה, לפחות שלהם, מובטחת/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully