וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפירות זה כאן: ההורים בווטסאפ של הגן - קווים לדמותם

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 9:43

הילד שלכם הולך לגן? מזל טוב, קבוצת ווטסאפ חדשה נפתחה. אם עדיין לא עשיתם לה השתק לצמיתות, אולי תצליחו לזהות בה את הטיפוסים הבולטים ביותר כפי שמפורטים כאן בכתבה

אישה עם סמארטפון ומחשב נייד. ShutterStock
כמה רעש. אישה עם סמארטפון/ShutterStock

איך אתם עם קבוצות ווטסאפ? מהמשתיקים או מהמתעדכנים? תרצו או לא, הקבוצות האלה הן חלק מחיינו ואם מתעלמים מהרעש שהן עושות, מגלים שיש להן גם כמה יתרונות. מלבד האפשרות להתעדכן ולדון בנושאים חשובים הקשורים לקטנים שלכם, הקבוצות מאפשרות יצירת קשרים עבורם ("אמא של גאיה כאן? נשמח להזמין אותה אלינו אחרי הגן"), תיאומים ומנהלות והן גם מהוות קרקע להיכרות ביניכם, ההורים.

בכל קבוצת ווטסאפ של הורים מהגן, תוכלו למצוא כמה טיפוסים בולטים עם מכנה משותף, כשלכל אחד מהם סגנון משלו, טון דיבור (או כתיבה, יותר נכון) ולעתים גם אג'נדה. אז מי אתם בקבוצה שלכם? ומיהם כל האחרים? הנה רשימה של הדמויות הבולטות בקבוצה שאתם בטוח מכירים:

המארגנת

היא התנדבה להיות בוועד ההורים של הגן, ולכן ההודעות שתקבלו ממנה בדרך כלל קשורות לגביית כספים או הצטיידות למטרה מסוימת - יום המחנכת, יום הולדת של הגננת, הכנת רשימת כיבוד למסיבת חנוכה ועוד ועוד. היא תמיד תשלח הסבר מפורט ויהיו לה תשובות להכל והיא גם לא תתבייש להפציר בכם להיכנס ללינק ולשלם למטרה זו או אחרת או לבקש מתנדבים לפעילויות.

המוטרד

נראה שהפרספקטיבה שלו לחיים לא אופטימית במיוחד. הוא מוטרד מאיכות התכנים המועברים בגן, מוטרד ממצבת הנוכחות של הצוות, מוטרד ממצב המבנה של הגן ועוד ועוד. יכול להיות שהמוטרד בכלל לא מגזים ושהנושאים שהוא מעלה צריכים לעניין את כולם, אבל איכשהו, כשהוא בראש מי שמציף אותם כל הזמן - זה הכינוי שדבק בו.

המלבה את האש

הנה אחת שאוהבת לחמם את האווירה. לרוב היא תזרוק איזה משפט לאוויר בידיעה שהוא הולך להקפיץ את ההורים האחרים בקבוצה, כשהיא יודעת ללחוץ להם בדיוק על הנקודות הנכונות. "אז היום שוב הגן עובד בצוות חסר, לידיעתכם" או "עברתי ליד הגן, איזה צעקות שמעתי" - הודעות כאלה יזכו כמעט תמיד לתגובות מצד ההורים האחרים והקבוצה תתחיל לגעוש. המלבה את האש יכולה לעשות זאת גם באופן פסיבי, כלומר לא לפתוח נושא מסוים, אלא רק להגיב לדברים שעלו בקבוצה, לרוב במילים כמו: "חוצפה!", "מדאיג מאוד", אני לא מופתעת כבר" וכדומה.

המנצלשת

כי אין כמו עוד מרחב להפיץ בו בשורה חשובה או לבקש עזרה. המנצלשת (בתרגום מעולמות הסושיאל - מנצל שרשור) תנסה להשתמש בכוחה של הקבוצה לטובתה, או שהיא פשוט תרצה לשתף את כולם בדברים שלא קשורים ישירות אל הגן. היא יכולה לעדכן את ההורים שהיא מחפשת דירה חדשה ולבקש שמי ששומע על משהו שיעדכן אותה, היא יכולה לשלוח עדכונים מהעירייה וגם לינקים לנושאים שלדעתה רלוונטיים לכל החברים בקבוצה בסגנון "חותמים על עצומה: לא לסגירת הגלידרייה במרכז המסחרי". למרות שזה לפעמים יכול להיות קצת חופר, לכו תדעו, אולי תתעדכנו על דברים חשובים דרך המנצלשת.

הלא מחובר

למרות שהגננת שלחה עדכונים מפורטים (בקבוצה נפרדת, כמובן) תמיד יהיה את הלא מחובר הזה שישאל שוב ושוב "רגע אז עד מתי הגן מחר?" או "מה צריך להביא ליום המשפחה?". אגב, יהיו מי שיקראו לו גם העצלן, עקב ההתעקשות שלו שלא לעשות חיפוש בקבוצה לגבי הנושא שמעניין אותו ולבחור באופציה הקלה - לשאול ולהמתין לתשובה.

מלכת הרכילות

היא יודעת הכל. היא יודעת מה קורה בגנים אחרים, יודעת למה הגננת לא מגיעה, מכירה את הסיפור של כל ילד וגם מתי עושים פינוי בינוי לבניין שצמוד למבנה של הגן. את כל התשובות לכל השאלות שמעניינות את כולם תמיד תמצאו אצלה והיא לא תהסס לשתף את כולם במידע, גם בלי שהיא ממש נשאלת.

המאבד הסדרתי

"מישהו ראה גרביים של ספיידרמן?", "מישהו לקח לנו בטעות בקבוק קונטיגו סגול"?, "מי קיבל בטעות מעיל יוניקלו אפור?" - האיש הזה לא כל כך איתנו, או שאולי צריך לבוא בטענות אל הילד או הילדה שלו? חדשות לבקרים הוא מציף את הקבוצה בחפצים שלא חזרו הביתה מהגן, לרוב בצירוף תמונה מימים טובים יותר. הדרך הטובה ביותר להשתיק אותו היא פשוט למצוא לו את האבידות, אז תסתכלו רגע בתיק טוב?

המלאכית של המאבד הסדרתי

"הנחתי בכניסה לגן גרביים של ספיידרמן שהגיעו אלי. מכובסות" - האמא הזאת היא האנטיתזה של המאבד. לא רק שהיא לא מאבדת, היא גם מוצאת ומחזירה וטורחת לעדכן. היא כנראה סוג של פייה.

המקליטה

כנראה שאף אחד לא אמר לה את זה, אז הנה: לא, לא ושוב פעם לא. לא מקליטים בקבוצות ווטסאפ, ובטח לא בקבוצת הווטסאפ של הגן. זה לא משנה שיש לך משהו ארוך להגיד ואין לך כוח להקליד. זאת לא הקבוצה המשפחתית ואת לא יכולה להרגיש יותר מדי בנוח. ואם בכל זאת היא הקליטה, סביר להניח ש-99.9% מההורים יצליחו בקושי להבין מה היא אמרה, כי הם הפעילו את ההקלטה במהירות כפולה.

זה שאין לו עצבים

במקום לעשות "השתק קבוצה" או לספוג בשקט את הרעש שהיא עושה, זה שאין לו עצבים יעדיף לבקש מכולם להפסיק לחפור. לפעמים הוא יעשה את זה בנימוס ובטעם ("טוב חברים, חבל על הדיון...") ולפעמים פחות ("אתם יכולים לעבור לדבר בפרטי? תודה"). הסגנון שלו יכול להיות לא נעים לפעמים, אבל חשוב שיהיה בקבוצה מי שיעצור את הדיון בה כשהוא פשוט לא מפסיק. אבל עדיף לעשות את זה בטוב, כן?

מצאתם את עצמכם בין הטיפוסים? זיהיתם אותם בין הורי הווטסאפ של הגן? אל תתרגלו יותר מדי, כי בשנה הבאה תירשמו לגן חדש והכל יתחיל מהתחלה.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully