וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו שד טזמני בבית: איך מתמודדים עם תינוקות שובבים במיוחד?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

2.3.2023 / 8:22

הוא מטפס, מפיל, חוקר וגם נופל - מרגישים שהתינוק הסקרן שלכם הופך את הבית ומסכן את עצמו? כך תנהגו

ילדה משחקת בארגז חול. ShutterStock
מרגע שרגליו נוגעות ברצפה, הוא הולך לכל מה שאסור/ShutterStock

אז זה קרה. הוא התחיל ללכת. האמת, שכבר כשהוא התחיל לזחול, שמתם לב שהוא סקרן במיוחד ומתעניין מאוד בכל מה שבסביבה שלו. אבל עכשיו, כשהוא מתנהל לגמרי בחופשיות במרחב ומגיע למקומות שקודם לא הצליח להגיע אליהם, היכולת שלכם להשתלט עליו ולהתחקות אחרי כל צעד שלו בבית שואפת לאפס.

מרגע שרגליו נוגעות ברצפה, הוא הולך לכל מה שאסור: רץ לפתוח מגירות וארונות במטבח, מעיף חול מהעציץ, הופך את פח האשפה, מטפס על הכיסא ומשם מגיע לשולחן, מטפס על שידת ההחתלה ומעיף לכם את הבשמים משידת הלילה. גם לאמבטיה הוא נכנס לבד ופותח את ברז המים ולשירותים הוא משליך כל מה שבא ליד (שמרו על הטלפון שלכם, הוא בסכנה!). כשאתם פותחים את המקרר כדי להוציא משהו, הוא משתחל ונכנס למדפים או מעיף ממנו דברים החוצה, והכל בליווי חיוך ממזרי שאומר: אני יודע שאני מצחיק אתכם ואני ממש לא הולך להפסיק.

והוא צודק, זה באמת מצחיק. יש לכם תינוק סקרן ושובב שנהנה לחקור כל פינה בבית, וככל הנראה שגם התגובות שלכם לעניין מצחיקות אותו. אם זה היה רק משעשע, מילא, אבל זה יכול להיות מסוכן וגם מלכלך ומבלגן ואין צורך שתרגישו שבבית שלכם מסתובב שד בלתי ניתן לעצירה. אז מה עושים? או לפחות מנסים לעשות כדי שהשהות בבית לא תהיה כל כך מלחיצה ומתוחה? הנה כמה טיפים להורים לבנדיטים הקטנים:

ילדה משחקת. ShutterStock
זה ברור שאי אפשר להשאיר תינוק בחדר לבד/ShutterStock

לקנות אביזרי מיגון לבית

זה האובייס, ואם לא היו לכם כאלה עד עכשיו - זה הזמן לרכוש. הכוונה היא לנועלי מגירות וארונות שאפשר למקם במטבח, בחדרים ובחדרי האמבטיה, כיסוי לשקעי חשמל שאינם בשימוש ושערי בטיחות אם יש לכם מדרגות בתוך הבית.

להעלות גבוה חפצים כבדים או חומרים מסוכנים

יש גבול לכמה דברים תוכלו להעלות למעלה, למקום שהתינוק לא מגיע אליו, אבל יש כמה דברים מועדים לפורענות שכדאי למקם מחוץ לטווח שלו. הכוונה היא לחומרי ניקיון (אם הם לא סגורים מאחורי נועל ארונות), חפצים שבירים ועוד. אם יש לכם עציצים שהתינוק חובב במיוחד, אולי אפשר למצוא להם בית זמני, לפחות עד שהוא יגדל וסקרנותו מעט תירגע.

לפקוח 70 עיניים

זה ברור שאי אפשר להשאיר תינוק בחדר לבד, אבל הקטנים האלה הופכים להיות מהירים, והוא יכול ברגע אחד לרוץ לחדר ולהפוך איזו מגירה, או לנצל את זה שאתם ממש באותו חלל אבל העיניים שלכם מופנות למקום אחר - ולבצע את זממו. אז בתקופה כזאת עליכם להיות עם מקסימום תשומת לב אליו ו-70 עיניים עליו, כי 7 פשוט לא מספיקות במקרה הזה.

לסגור דלתות

כדי שלא תמצאו את הטלפון שלכם עמוק בתוך האסלה - פשוט סגרו את דלתות השירותים והאמבטיה. אם החלטתם שגם חדר השינה שלכם הוא מחוץ לתחום, סגרו את הדלת ותחסכו לעצמכם קריאות כמו "לא לשם! בוא לפה!".

להציע גירויים מעניינים ורלוונטיים ולעשות רוטציה ביניהם

יכול להיות שמעבר לכך שהוא מאוד סקרן ושובב, לתינוק שלכם משעמם קצת ולכן הוא מחפש עניין בכל מה שיש לבית להציע. בדקתם אילו צעצועים נגישים לו במרחב? אולי המשחקים קצת משעממים אותו או שפשוט נמאס לו מהם? בדקו מה נמצא בטווח הראייה המיידי של התינוק, ממש בגובה שלו בחדר המשחקים וגם בסלון. יכול להיות שהחלפה והתאמה של המשחקים ימשכו אותו וישאירו אותו מרותק.

לדאוג למענה לצורך בתנועה ולבלות הרבה בחוץ

לא רק שעמום יכול לגרום לתינוק לרצות לנוע בכל הבית ולגעת בכל הנקרה בדרכו. יתכן מאוד שיש לו צורך בתנועה שלא ממומש לגמרי, ובילוי מחוץ לבית (למשל בגינה או בפארק) יכול לענות עליו. נסו להכניס לשגרת היום שלכם גם זמן לזוז, לגעת ולהסתקרן מחוץ לבית, אם קר או חם מדי אפשר גם בג'ימבורי, ובדקו אם זה משפיע על תנועת התינוק בבית.

להיות עקביים בתגובות ולא לצחוק

על אף שמאוד משעשע לראות את התינוק שלכם מטפס על השולחן או קורא לכם אחרי שהשליך עוד כדור לאסלה, אתם חייבים להיות עקביים בתגובה שלכם. אמרו לו "לא" במידה מסוימת של תקיפות, כך שיבין שהפעולה הזאת לא מקובלת עליכם וחזרו על כך בכל פעם שהוא עושה משהו שאסור. רק כשהוא לא בסביבה, או מאחורי הגב שלו, מותר לכם להתפוצץ מצחוק ולתהות בינכם לבין עצמכם איך זה יתכן שנולד לכם כזה שד.

אין ספק שזה יכול להיות מתיש ומדאיג להיות כל כך דרוכים בבית שלכם, וכל שנותר לכם לקוות הוא שהסקרנות קצת תירגע ושהשלב הזה יעבור עד לאתגר הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ילד משחק בצעצועים בחדר מבולגן. ShutterStock
ילד משחק בצעצועים בחדר מבולגן/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully