וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה להורים בלבד: איך להכין את הילדים לימים בלעדיכם?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 9:18

אחרי שהתארגנתם על עזרה ולו"ז לימים שלא תהיו כאן - זה הזמן לבשר לילדים מה הולך להיות בהיעדרכם. מתי ואיך לעשות זאת?

חופשה רומנטית וירח דבש במלון. Shutterstock, ShutterStock
פעם זה היה פשוט וספונטני. זוג בחופשה זוגית/ShutterStock, Shutterstock

לא להאמין, זה קורה. אתם סוף סוף יוצאים לחופשה זוגית. פעם זה היה פשוט וספונטני והדאגה היחידה שלכם הייתה לבקש את ימי החופש ממקום העבודה, אבל מרגע שנולדו הילדים - זה כבר סיפור אחר. צריך לדאוג לבייביסיטר, בדרך כלל מסבא וסבתא, להסביר להם בפרטי פרטים על סדר היום של הילדים, לשנע את הילדים אליהם או להכין את הבית שלכם עבורם, אם הם יעדיפו לשהות אצלכם. יהיו מי שייעזרו גם באנשים נוספים כמו חברים, הורים מהגן, שכנים - כל מי שיכול לתת יד יתקבל בברכה.

אחרי שסימנתם וי על הלוגיסטיקה, הגיע הזמן לשתף את הילדים בדבר ההיעדרות שלכם ובאופן בו ייראו הימים בלעדיכם. איך תעשו את זה? מתי? מה יכול לעזור לכם ולהם ומה המדיניות לגבי שיחות וידאו תוך כדי החופשה? הנה כמה עצות שימושיות:

זכרו את מילת המפתח: הטרמה

הטרמה, מלשון טרם, מתארת את מה שתצטרכו לעשות לפני ובמקרה הזה - הכנה. ילדים זקוקים לסדר, יציבות וודאות. ככל שהם יתמצאו יותר וידעו מה מצפה להם, כך יהיה להם יותר פשוט להתמודד עם סיטואציות מסוימות, ובעיקר חדשות או כאלה שהם לא רגילים אליהן. היעדרות של ההורים מהבית יכולה להיות לא פשוטה, למי יותר ולמי פחות, ואפילו שהילדים שלכם יהיו עטופים בחום ואהבה מצד המשפחה שתשמור עליהם, הם יכולים להתגעגע ולהרגיש קושי במהלך הימים האלה.

לכן, בהתאם לגילם, שתפו אותם כי בקרוב תצאו לחופשה ולא תהיו בבית כמה ימים. אל תתחילו לדבר על זה יותר מדי זמן מראש, אבל גם לא יום לפני. ספרו להם מי ישמור עליהם, איפה, מי יוציא אותם מהגן וגם שתוך כמה ימים תחזרו, ושאם אם יתגעגעו וירצו תוכלו לעשות שיחות וידאו מרחוק (על כך נרחיב בהמשך).

שתפו אותם בתכנון הנסיעה

ילדים בגילאי שנתיים-שלוש כבר יוכלו להבין ולהתעניין בפרטים הקשורים לנסיעה שלכם. תוכלו להסביר להם על המטוס ועל הטייס שמטיס אותו, על המקום שאליו אתם נוסעים (למשל: יש שם ים והרים גבוהים) וגם להראות תמונות. ילדים שיביעו עניין יכולים למצוא הקלה בשיתוף הזה כי הם יודעים איפה אמא ואבא יהיו וזה יכול להיות גם בסיס לשיח כשתחזרו, בעיקר כשתראו להם את הצילומים שלכם במקומות שסיפרתם להם עליהם לפני הנסיעה.

סבא עם נכד. ShutterStock
בקשו מסבא וסבתא לתת בכל יום לילדים הפתעה קטנה מכם/ShutterStock

דאגו להשמיע להם מסרים מעצימים

"למרות שתתגעגעו, אתם תצליחו להתגבר וליהנות כשלא נהיה פה", "אתם תראו לסבא וסבתא איזה ילדים גדולים אתם" - מסרים בסגנון הזה יתנו לילדים את ההרגשה שאתם סומכים עליהם ומעריכים אותם, מה שיכול לעודד אותם במהלך הימים שלא תהיו בבית. כמובן שלצד ההעצמה חשוב שתעטפו אותם בהרבה אהבה. תספרו להם שגם אתם תתגעגעו אליהם, ובכל פעם שיהיה קצת קשה אתם תיזכרו שזה רק לכמה ימים ואז תחזרו, וכמובן שאתם הכי אוהבים אותם בעולם.

השאירו מזכרות או מתנות קטנות מכם

הצעה למחווה נחמדה: בקשו מסבא וסבתא לתת בכל יום לילדים הפתעה קטנה מכם, משהו שיקל מעט על היום שלהם ויעזור להם להרגיש אהובים. זה ידרוש מכם התארגנות מראש, אבל מאוד מאוד מינמלית.

שיחות וידאו - כן או לא?

ישנן שתי אסכולות בנושא שיחות הווידאו: הן יכולות להרגיע את הגעגוע ולשמח את שני הצדדים, או שהן יכולות לעשות בדיוק את ההפך - להעמיק את הקושי. ישנם ילדים שיגיבו בבכי כשיראו אתכם מבעד למסך הטלפון, ישנם מי שיכעסו ומי שיתעלמו, אך יהיו ילדים שדווקא יחכו לשיחה מכם, ישתפו אתכם בכל מה שעבר עליהם היום ואף יתעניינו בשלומכם. אתם מכירים את הנפשות הפועלות ותוכלו להעריך מה תהיה התגובה של הילדים שלכם לשיחה כזאת. בנוסף, אתם יכולים פשוט לנסות. לא יעבוד - אל תעשו את זה למחרת.

למרות שרגשות האשם מבעבעים בכם, הזכירו לעצמם שיש לכם את הזכות להיות יותר מרק הורים. מותר לכם לצאת לחופשה, ועל אף הקושי שעלול להיגרם לילדים שלכם - מותר לכם שבזמן הזה יהיה לכם ממש כיף. עשו את מה שאתם יכולים כדי להקל עליהם וסביר להניח שהכל ממש יעבור בשלום. כל עוד יש לכם את האפשרות וקיבלתם עזרה, נצלו את ההזדמנות, צאו לחופש וחזרו עם אנרגיות טובות לילדים שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
מה הישראלים אורזים לפני חופשה בחו"ל. יחסי ציבור, ShutterStock
זוג צעיר יוצא לחופשה ללא ילדים/ShutterStock, יחסי ציבור

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully