וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה כיף, ככה קשה: כל המורכבות והקסם שבילדים צמודים

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 9:48

זה נראה כמו לופ שלא נגמר: עוד תינוק ועוד תינוק (ולפעמים עוד תינוק), ערמות של חיתולים ואינספור בקבוקים על השיש - אז מה בכל זאת כל כך מדהים באחים צמודים?

"היה זה הטוב שבזמנים, היה זה הרע שבזמנים" - מי חשב שהמשפט המופלא של דיקנס יתאר באופן מדויק כל כך את הניגודיות שמתמודדים איתה הורים לילדים צמודים? בניגוד לתאומים, שאת זה אי אפשר לבחור, אחים שנולדים בהפרש קטן אחד מהשני הם לרוב תוצאה של החלטה הורית שנעשית באופן מודע (אלא אם מדובר בכניסה לא מכוונת להריון), על אף המורכבות שבדבר.

בהתחלה זה נראה כמו לוגיסטיקה כמעט בלתי אפשרית - איך מתמודדים עם תינוק כשהאח הגדול הוא תינוק גם הוא, או לכל היותר פעוט מאוד מאוד צעיר? איך מתפקדים עם שעות שינה כל כך מועטות? אבל יש מי שאומרים שמתישהו זה מרגיש פשוט מושלם. אז מה כל כך מקסים בילדים צמודים ומתי בפועל כל הקסם הזה קורה? נתחיל מההתחלה, והיא לא פשוטה בכלל:

מהם האתגרים שבילדים צמודים?

· לופ תינוקות שלא נגמר

זה מרגיש כמו סרט שאין לו התחלה ואין לו סוף - במתקן שעל השיש מתייבשים אינספור בקבוקים, מוצצים מפוזרים בכל הבית, איכשהו אתם תמיד בין האכלות להרדמות להחלפות ואתם בעצם כמעט מגדלים תאומים, אבל עם הבדל אחד: הם לא נמצאים באותה נקודה. התחלתם עם אחד, השני הצטרף וזה נמשך ומרגיש כמו נצח של כל ה-baby stuff.

· לא ישנים בכלל

כפועל יוצא של הלופ שאינו נגמר, גם הלילות שלכם לא מצליחים לחזור לעצמם, כי עד שהשינה של התינוק הראשון הצליחה להתייצב, הגיע השני ו...הכל מהתחלה.

· איפה החיים שלכם?

הם בהולד, כרגע. אתם מגדלים שני קטנטנים והם דורשים מכם המון משאבים. קשה למצוא מספיק זמן לעצמכם, לבילויים, לחופשות בלעדיהם, אפילו לערבים שקטים בבית. החיים יחזרו אליכם כשהם קצת יגדלו ויתנו לכם מרווח נשימה.

· לא קל כלכלית

כידוע בישראל אין חינוך חינם מגיל 0, והורים רבים מוצאים את עצמם משלמים אלפי שקלים בחודש למסגרות פרטיות. תעשו את החשבון לשתי מסגרות פרטיות לשני ילדים מתחת לגיל שלוש וקיבלתם סכומים אסטרונומיים שמשולמים רק על החינוך.

הכיף שבילדים צמודים

· מסיימים עם ה-baby stuff בבת אחת

שלא כמו הפרש גדול בין אחים, כשהם צמודים - כל ההתעסקות בחיתולים, פורמולות, התעוררויות בלילות וחוסר החיים הכללי, מסתיימת באותו הזמן. פתאום תשימו לב שהם קצת גדלו ואתם זוכים לאוויר. כשההפרש בין האחים הוא גדול (יחסית), הורים רבים מקבלים סטירת לחי מהמציאות, שמחזירה אותם אחורה לכל "הטוב" שבתינוק קטן. אז עם צמודים אתם לא חוזרים אחורה פתאום אחרי שהתרגלתם לחיים הטובים (עד הילד הבא, אם יהיה כזה).

· חברות נדירה בין אחים

נכון שלא כל האחים הצמודים הם חברים, אבל הרבה מהם כן, והכי הכי טובים. הקרבה בגיל מעודדת אותם ליצור קשר קרוב, ואם הם בני אותו המין זה מעלה את הסיכויים לחברות עמוקה ויציבה שגדלה עם השנים.

· תחומי עניין משותפים

תחשבו כמה לא פשוט זה להעביר אחר הצהריים עם בן 3 ובן חצי שנה. לכל אחד נדרשת התייחסות אחרת. בזמן שאחד רוצה לרוץ למתקני השעשועים, השני מתגלגל לו על המשטח ונמצא בתחילת שלב הטעימות. לא קל לתמרן בין שניים שהחיים שלהם כל כך שונים אחד מהשני. כשמדובר בצמודים, הם תמיד פחות או יותר באותו השלב. אפשר ליהנות מפעילויות משותפות, לתקתק ארוחות וסתם להעביר זמן ביחד (ואפילו להתפלל שהם יעבירו אותו בכיף ויעסיקו את עצמם, כשאתם רק באזור להשגיח).

מתי כל הטוב הזה קורה?

הורים לצמודים מעידים שמתישהו, כשהגדול מתקרב לגיל שלוש, זה מתחיל להיעשות יותר קל, וככל שיעברו השנים זה ישתפר אפילו יותר. ההתחלה קשה, אין בכלל ספק, אבל כשמגייסים אורך רוח, סבלנות ועזרה מבחוץ - הכל עובר הרבה יותר בשלום. ואז מגיע הילד השלישי.

ילדות משחקות בכלי אוכל. ShutterStock
ילדות משחקות בכלי אוכל/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully