וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה שהוכרזה מתה בטעות הושארה בשק גופות במשך 50 דקות

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 8:29

אישה בת 66 שחלתה באלצהיימר נמצאה בתוך שק גופות במקרה, קצת פחות משעה אחרי שהוכרז מותה. אז מה קרה שם בדיוק? הנה כל הפרטים המוזרים

גבר נקבר בחיים/יוטיוב

בית אבות באיווה בארה"ב נקנס ב-10,000 דולר לאחר שהכריז בטעות על מוות של חולה חיה לחלוטין. האישה, שהייתה בת 66, בילתה כמעט 50 דקות בתוך שק גופות בזמן שהועברה לבית הלוויות, לפני שאנשי הצוות הבחינו שהיא עדיין בחיים.

לפי החשד היא "מתה" ב-6 בבוקר ב-3 בינואר במרכז לטיפול מיוחד באלצהיימר גלן אוקס באורבנידייל, איווה, שם אושפזה עם דמנציה מוקדמת בשלב סופי, חרדה ודיכאון. "הפה שלה היה פתוח, עיניה היו נעוצות באוויר, ולא היו קולות נשימה", נכתב בדוח ממחלקת הבדיקות והערעורים של איווה. גם האחות שמטפלת בחולה לא הצליחה לאתר דופק.

שק עם גופה. ShutterStock
לא הצליחו לאתר דופק. שק גופות/ShutterStock

לאחר שהוכרז מותה, הודיעו למשפחתה של האישה ויצרו קשר עם בית הלוויות. בשעה 7:38 בבוקר הגיע מנהל הלוויה, הכניס את "הגופה" לתוך שקית בד לפני שהסיע אותה לבית הלוויות. "לא היו סימני חיים באותו זמן", נכתב בדוח. עם זאת, קצת לפני 8:30 בבוקר, הצוות חטף את ההלם של חייהם כשפתח את התיק וראה את החזה של האישה זז כשהיא "מנסה לשאוף אוויר". למרות שהיא עדיין נשמה, והעובדים הצליחו למצוא דופק, לא הייתה תנועת עיניים ולא הייתה תגובה מילולית או מוטורית.

האישה הועברה בתחילה לחדר מיון לפני שהוחזרה למרכז לטיפול באלצהיימר, שם מתה יומיים לאחר מכן עם משפחתה לצידה.

עוד בוואלה!

קשה לעיכול: 6 סיפורים אמיתיים לגמרי על אנשים שנקברו בחיים והתעוררו בקבר

לכתבה המלאה

מאז נקנס ההוספיס ב-10,000 דולר, המקסימום המותר על פי חוק איווה, בגין שתי הפרות של המדינה. המתקן "לא הצליח לספק כיוון הולם כדי להבטיח טיפולים ושירותים הולמים", על פי הדוח, המציין גם את הכישלון הנוסף של הבית "להבטיח שהתושבים יקבלו יחס וטיפול מכובד בסוף החיים".

מקרים בהם אנשים נקברו בעודם בחיים - בטעות או במכוון - קיימים ואף תועדו לא פעם במצלמות. בימינו הרפואה המודרנית אומנם מאפשרת רמת דיוק גבוהה בכל הנוגע לווידוי מקרי מוות, אך טעות אנוש הוא דבר שקיים גם במקרים נדירים כאלה.

  • עוד באותו נושא:
  • מוות
  • חיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully