וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בוחרים מאמני כושר ותזונאים? מומחיות מסבירות

יש היום לא מעט שרלטנים או כאלה שחושבים שאם הם רזו בעצמם או מצאו שיטת אימונים שעובדת להם - היא תעבוד לכולם. אבל זה לא המקרה. כך תבחרו אנשי מקצוע אמיתיים

זו הדרך הנכונה לעשות כפיפות בטן/אור גרמן, מאמן כושר

החלטתם לעשות שינוי בחיים ולהתחיל להתאמן ולאכול נכון? עכשיו עליכם לבחור את אנשי המקצוע שילוו אתכם. בחירת מאמן כושר, תזונאי או דיאטן זו בחירה לא קלה כשיש כל כך הרבה אנשי מקצוע בתחום. הרשת מלאה בפרסומות, במאמרים ובמודעות ממומנות. אך איך אני אדע לבחור את המאמן או מאמנת שמתאימים לי לאורח החיים שלי? איך אני אדע שהדיאטנית או הדיאטן שהומלצו לי אכן יבינו את הצרכים שלי?

ממש כפי שהייתם בוחרים רופא שיניים בעל רישיון לעסוק ברפואה או הייתם בודקים את עיניי ילדכם רק אצל אופטומטריסט מוסמך, כך חשוב לבחור את האיש המקצוע שילווה אתכם בתהליכי אורח חיים בריא, ירידה במשקל, חיטוב וכל מטרה שהצבתם לעצמכם. לאונור אוקשטיין מאמנת כושר מוסמכת ורונה אבן, תזונאית ודיאטנית קלינית (תואר ראשון), מייסדות קהילת "אמא חוזרת לג'ינס", יש כמה תשובות שיעזרו לכם לעשות סדר בבלגן:

איך לבחור מאמן או מאמנת כושר?

1. בחרו מאמן מקצועי שמתמחה בתחום שלכם. הרבה לא יודעים אבל באימון כושר ישנם סוגי התמחות רבים כגון התמחות בגיל השלישי, נשים בהריון ולאחר לידה, התמחות בפציעות ספורט, התמחות באימון פונקציונאלי, קרוספיט ועוד. חפשו מאמן בעל התמחות בתחום שנוגע לכם, תחום שאתם מתחברים אליו. יכול להיות שקיבלתם המלצות נהדרות על מאמן כושר אבל הוא מתמחה בעיקר באימוני ריצה ואירובי ואתם מחפשים דווקא אימוני כח או גמישות. כל אימון שונה, ולכן חשוב מאוד להבין מה אתם רוצים להשיג ורק אז לבדוק את המאמן או המאמנת שיתאימו לכך.

מתאמנים בחדר כושר. ShutterStock
תבדקו שמדובר במקצוען. שני אנשםי מתאמנים בחדר כושר/ShutterStock

2. חיבור אישי. בחרתם את האימון שאתם מתחברים אליו? קיבלתם המלצה מסביבתכם הקרובה על מאמנת או מאמנת? עכשיו הדבר החשוב ביותר הוא ה"קליק". כן, יש דבר כזה ודווקא בסיטואציה אינטימית כמו אימון אישי, כדאי שיהיה בין המאמן למתאמן חיבור טוב. בדקו האם המאמן רואה אתכם בזמן האימון? האם הוא קשוב אליכם? האם הוא רואה מתי קשה לכם מדי? האם אתם דווקא זקוקים לדחיפה חזקה יותר? כל אלו חשובים מאוד על מנת לדעת ולהבין האם זה המאמן שתמשיכו אותו לשגרת האימונים שלכם.

3. שיטת האימון היא זו שתגרום לכם בסופו של דבר להתמיד או לנטוש. כל מאמן מגיע עם שיטת אימון שונה וגישת אימון שונה. חלקם ישלבו מגוון טכניקות, חלקם יעדיפו להתמקד בטכניקה אחת, חלקם ידחפו אתכם עוד ועוד ואחרים יבנו את האתגר בצורה מדורגת ואיטית יותר. בחרו באימון שמרגיש לכם הכי נכון לכם. חפשו אימון מאתגר מצד אחד אבל שתוכלו לעמוד בו לאורך זמן.

איך בוחרים תזונאי/ת?

1. תעודה של תזונאי/דיאטן מוסמך ממשרד הבריאות. אומנם היום אנשים שירדו בעצמם במשקל, נוהגים לפתוח סדנאות לירידה במשקל ואף להציג תוצאות, אך זה לא העיקר בתהליך. דיאטן מוסמך שעשה תואר ראשון במדעי התזונה ולאחר מכן כמעט שנה של סטאז' בבתי החולים הגדולים בישראל ואז עבר מסמך הסמכה מטעם משרד הבריאות, יכול לראות את התמונה הבריאותית המלאה ולבנות תפריט מדוייק על פי בדיקות הדם והפרופיל הבריאותי. את ההסמכה של איש המקצוע ניתן לבדוק באתר של משרד הבריאות.

תזונה. אילוסטרציה, ShutterStock
לכו רק לדיאטן מוסמך. תזונה בריאה/ShutterStock, אילוסטרציה

2. חיבור אישי לדיאטנית או התזונאי. כמו בבחירת מאמן כושר, גם פה יש משמעות וחשיבות לחיבור אישי. אחרי שבחרתם את איש המקצוע ובדקתם אותו במאגר של משרד הבריאות, חשוב לבדוק מהי גישת הטיפול שלו והאם היא מתאימה ומשתלבת לכם בחיים. יש גישות תזונה יותר מוקפדות וישנן גישות פתוחות יותר כמו אכילה אינטואיטיבית. חיבור אישי למטפל ולגישתו הם אחד המפתחות החשובים בהצלחה בתהליך ובשמירה על ההישגים לטווח הארוך.

3. נוחות. בחירת איש המקצוע צריכה להתאים לכם ולא להעיק עליכם. אם המפגשים הם פרונטליים חשוב שיהיו קרובים ושלא תרגישו אי נוחות לפני הפגישות. אם המפגשים הם און ליין, חשוב להקפיד שהשעות, האוכל, התקשורת תהיה לכם נוחה. כל שיהיה לכם נוח יותר, הסיכוי שתתמידו בפגישות ובתהליך ותקצרו הצלחות גבוה יותר.

אם חשבתם שבחרתם את המאמן שמתאים לכם או את התזונאי שעונה בדיוק על מה שחיפשתם ולאורך הדרך הבנתם שמשהו שם לא עובד, אפשר לשקף זאת לאנשי המקצוע, לשתף אותם בתחושות שלכם ואם אתם מרגישים שזה לא זה, אפשר להיפרד. יש אנשי מקצוע מצוינים שיכולים לסייע לכם להגיע למטרות שהצבתם לעצמכם ולעיתים כל מה שצריך זה רק סבלנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully