וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו כמות הביצים שאתם צריכים לאכול בשבוע כדי לשמור על הלב

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 10:33

שוב מחקר על ביצים, והפעם - התרומה שלהן למניעת מחלות לב וכלי דם. אז מה בדיוק בדקו בו ואיך עושים את זה בצורה הכי טובה?

ככה תכינו ביצה רכה מושלמת/@cafemaddy

הן מהוות מרכיב עיקרי בתזונה של אנשים רבים, ולמרות זאת נחשבות יחסית שנויות במחלוקות כאשר מדברים על בריאות. ובכל זאת, על פי מחקר חדש אכילת ביצה אחת עד שלוש בשבוע מורידה את הסיכון למחלות לב וכלי דם (CVD) בשיעור מדהים של 60 אחוזים.

מחלות לב וכלי דם מתייחסות לכל מצב המשפיע על הלב או כלי הדם, עם מחלת לב כלילית ושבץ בין הגורמים העיקריים למוות ולנכות ברחבי העולם. אבל כמו במצבים רפואיים רבים, ניתן להוריד את הסיכון למחלות אלה על ידי אורח חיים בריא.

המחקר, שפורסם ב-Nutrients journal, מצא כי אכילה של בין ביצה אחת לשלוש בשבוע מגינה מפני מחלות לב. המחקר שנערך בקרב יותר מ-3,000 מבוגרים מצא שאנשים שאכלו כמויות אלו היו בסיכון נמוך ב-60 אחוזים לפתח מחלות לב וכלי דם.

בסך הכל השתתפו בניסוי 3,042 גברים ונשים מיוון, שמילאו סקר על כמה ביצים הם אכלו בשבוע, או שלמות או כחלק ממתכון. לאחר עשור שחלף, 317 מהם חלו במחלת לב כלשהי במהלך אותה תקופה.

ביצים קשות חתוכות. Africa Studio, ShutterStock
בריאות או פחות? ביצים/ShutterStock, Africa Studio

החוקרים מצאו כי לאנשים שאכלו ביצה אחת או פחות בשבוע היה שיעור שכיחות של 18 אחוזים למחלות לב וכלי דם. בעוד שלאנשים שצרכו ביצה אחת עד ארבע בשבוע היה שיעור שכיחות של תשעה אחוזים, ולאנשים שאכלו ארבע עד שבע בשבוע - שמונה אחוזים.

המחקר מצא כי משתתפים שאכלו ביצה אחת עד שלוש בשבוע היו בסיכון נמוך ב-60 אחוזים לפתח מחלות לב וכלי דם, ואלו שאכלו ארבע עד שבע ביצים היו בסיכון נמוך ב-75 אחוזים. עם זאת, כאשר בוחנים את הצריכה הפוטנציאלית של חומצות שומן רוויות (SFA), התקבלה מסקנה שאכילת אחת עד שלוש ביצים בשבוע הייתה בטוחה יותר.

"מזון שנוי במחלוקת"

"ביצים נותרו אחד המזונות הכי 'שנויים במחלוקת' בשל חומצת השומן הרוויה בהן ותכולת הכולסטרול, יחד עם הרכבן, העשיר בחלבון באיכות גבוהה, ברזל, מסיס שומן ויטמינים, מינרלים וקרוטנואידים", נכתב במחקר.

"בהקשר של ספרות סותרת למדי, המחקר שלנו שכולל מדגם של אנשים ממוצא ים תיכוני מצביע על כך שלביצים עשוי להיות אפילו תפקיד מגן בהופעת מחלות לב וכלי דם, אך רק במקרה של הקפדה על דפוס תזונה בריא המאופיין בצריכה נמוכה של חומצות שומן רוויות", נכתב, "רמת צריכה של שתיים עד ארבע ביצים בשבוע היא ההמלצה הנוכחית של רוב גופי הבריאות וההנחיות הבינלאומיות. נראה שהממצאים המוצגים כאן עולים בקנה אחד עם המלצה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully