וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים בארה"ב מזהירים: אל תיתנו לילדים שלכם להתאפר

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 11:53

לא מעט ילדות, נערות ואפילו פעוטות נוהגות להתאפר כמה פעמים בשבוע. מחקר שנערך בארה"ב מצא כי החומרים בתכשירים האלה מסוכנים להם

אמא מאפרת ילדה. ShutterStock
באיפור התמים הזה יש חומרים מסוכנים לילדים. אמא מאפרת את בתה/ShutterStock

האם הילדים שלכם מתאפרים באופן יומיומי? אם התשובה לכך היא כן, כדאי שתקראו את זה: ממצאים חדשים ומטרידים מאוניברסיטת קולומביה בארה"ב מראים כי רוב הילדים הגדלים בארצות הברית משתמשים במוצרי איפור וטיפוח גוף שעלולים להכיל כימיקלים מזיקים וחומרים מסרטנים כמו עופרת ואזבסט.

מחברי המחקר, שפורסם בכתב העת הבינלאומי לחקר הסביבה ובריאות הציבור, ערכו למעלה מ-200 סקרים ומצאו כי 79 אחוזים מההורים מדווחים שילדיהם (בני 12 ומטה) משתמשים במוצרי איפור ומוצרי גוף המשווקים לילדים. דוגמאות ספציפיות יותר כוללות נצנצים, צבעי פנים וליפ גלוס.

מחקר מוקדם הזהיר כי מוצרים אלה מכילים לעתים קרובות כימיקלים רעילים כמו עופרת, אסבסט, PFAS, פתלטים ופורמלדהיד. יתר על כן, נראה כי הכימיקלים הרעילים המצויים במיוחד במוצרי איפור וגוף לילדים, כגון מתכות כבדות, מזיקים במיוחד לתינוקות ולילדים. לכימיקלים כאלה, בין אם יצרנים מוסיפים אותם בכוונה או שהם מופיעים כמזהמים, יש קשר לבעיות בריאותיות רבות כמו סרטן, נזקים נוירו-התפתחותיים והשלכות בריאותיות חמורות ובלתי הפיכות אחרות.

ערימת איפור. ofra cosmetics usa, ShutterStock
מלא בחומרים לא טובים. איפור/ShutterStock, ofra cosmetics usa

"ישנן עדויות הולכות וגדלות למרכיבים מזיקים הנכללים לעתים קרובות במוצרי קוסמטיקה למבוגרים, וילדים רגישים יותר מבחינה ביולוגית להשפעות של חומרים רעילים", אומרים מחברי המחקר מהמחלקה לבריאות סביבתית בקולומביה. "בהקשר זה, חשוב לחשוף כיצד איפור ומוצרי גוף משמשים ילדים כדי לאפיין סיכונים ולשפר את הבטיחות".

עוד בוואלה!

8 דברים דוחים שקורים כשחולקים איפור

לכתבה המלאה

מבין כל הילדים שנסקרו, בערך 54 אחוזים השתמשו במוצרי איפור על בסיס חודשי לפחות. עוד 12 אחוזים השתמשו בהם מדי יום, וכ-20 אחוזים השתמשו בהם במשך שמונה שעות או יותר בכל פעם. שליש מהילדים אף דיווחו על בליעה לא מכוונת של המוצרים במהלך 12 החודשים האחרונים.

ילדים פגיעים במיוחד

"ילדים פגיעים במיוחד לסיכונים בריאותיים שליליים הקשורים לכימיקלים שנמצאים לעתים קרובות באיפור ובמוצרי גוף", מסבירה החוקרת הבכירה ג'ולי הרבסטמן, פרופסור למדעי בריאות הסביבה ומנהלת מרכז קולומביה לבריאות הסביבתית של ילדים. "בנוסף לחשיפה עורית דרך העור, דפוסי התנהגות כמו פעילות יד לפה עלולים להגביר את החשיפה למוצרים באמצעות בליעה לא מכוונת. בנוסף, גודל הגוף הקטן של הילדים, קצב הגדילה המהיר, הרקמות והאיברים המתפתחים ומערכות החיסון הבלתי בשלות הופכים אותם לרגישים ביולוגית להשפעות של חומרים רעילים".

"זה מדאיג שמותר לתעשייה למכור מוצרי איפור וגוף המשווקים לילדים המכילים כימיקלים רעילים ביותר. ממצאים ממחקר זה יכולים לעזור לסוכנויות הפדרליות להבין טוב יותר כיצד ילדים משתמשים במוצרים אלה, ובתקווה ידרבן סוכנויות לפעול כדי להגן על ילדים מפני חשיפות כימיות רעילות", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully