וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצלחה של הילדים בלימודים תלויה גם בזמן המסך שלהם כתינוקות

כולנו רוצים שהילדים שלנו יצליחו בלימודים, אבל זה לא תמיד תלוי רק בהם. מחקר חדש מצא כי לזמן השהייה שלהם מול מסכים כשהיו תינוקות יש השפעה ניכרת על ההישגים שלהם

תינוקת עם סמארטפון. ShutterStock
להתחיל כמה שיותר מאוחר. תינוקת עם סמארטפון/ShutterStock

אם האזהרה של ראש שירותי בריאות הציבור של ארצות הברית, ד"ר ויויק מרטי, שאמר השבוע כי "הוא מאמין שגיל 13 הוא צעיר מדי בשביל ילדים להיות בפלטפורמות מדיה חברתית", לא הדאיג אתכם. אולי המחקר הזה יעשה את זה.

מתן אפשרות לתינוקות לצפות בטאבלטים ובטלוויזיה עלול לפגוע בהישגיהם הלימודיים וברווחתם הרגשית בהמשך, כך עולה ממחקר חדש. חוקרים מצאו ששימוש מוגבר בזמן מסך במהלך הינקות קשור לתפקוד ניהולי גרוע יותר ברגע שהילד היה בן 9. המחקר פורסם ביום שני בכתב העת JAMA Pediatrics.

התוצאות תומכות בהמלצות של האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, אשר מונעת כל זמן מסך לפני גיל 18 חודשים, למעט שיחות וידאו.

כישורי תפקוד ניהולי הם תהליכים נפשיים ש"מאפשרים לנו לתכנן, למקד תשומת לב, לזכור הוראות וללהטט בהצלחה עם משימות מרובות", על פי המרכז של אוניברסיטת הרווארד על הילד המתפתח. מיומנויות תפקוד ניהולי אלו חשובות לקוגניציה ברמה גבוהה יותר, כגון ויסות רגשי, למידה, הישגים אקדמיים ובריאות נפשית. הם משפיעים על הצלחתנו מבחינה חברתית, אקדמית, מקצועית ובאופן שבו אנו דואגים לעצמנו, אמרה לאתר CNN, פרופ' אריקה צ'יפיני, מומחית לפסיכיאטריה ומדעי ההתנהגות בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור. "למרות שתהליכים קוגניטיביים אלה מתפתחים באופן טבעי מינקות ועד לבגרות, הם מושפעים גם מהחוויות שיש לנו ומתי שיש לנו אותן בהתפתחות שלנו", אמרה צ'יפיני, שלא היה מעורב במחקר.

מורה מלמדת ילדים בכיתה. ShutterStock
העבר הוא העתיד. ילדים בכיתת לימודים/ShutterStock

המחקר בחן נתונים מ-Growing Up in Singapore Towards Health Outcomes, או GUSTO, שסקרו נשים מכל הרקע הסוציו-אקונומי במהלך השליש הראשון להריון. המדגם הורכב מ-437 ילדים שעברו בדיקת EEG, המשמשות לבדיקת המסלולים העצביים של תפקודים קוגניטיביים במוח, בגיל 1, 18 חודשים ו-9 שנים. ההורים דיווחו על זמן המסך של כל ילד, וחוקרים גילו שיש קשר בין זמן מסך בינקות לבין קשב ותפקוד ניהולי בגיל 9.

עם זאת, יש צורך לבצע מחקר נוסף כדי לקבוע אם זמן המסך גרם לליקויים בתפקוד הניהולי או שישנם גורמים אחרים בסביבת הילד הגורמים להם לנכות גם ליותר זמן מסך וגם לתפקוד ניהולי ירוד יותר, ציין המחקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully