וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך ומתי להודיע בעבודה שאת בהריון? המדריך המלא

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 9:09

גילית שאת בהריון? מזל טוב! בקרוב תצטרכי להודיע על כך בעבודה. כך תעשי זאת נכון

הגילוי על ההריון כל כך טרי ויתכן שאף אחד, כמעט, עוד לא יודע עליו. הורים רבים לעתיד נוהגים לחכות לכל מני "סימני דרך" כדי לבשר על ההריון לחברים ואפילו למשפחה - מבדיקת דופק ועד הסקירה הראשונה, ויש כאלה שלא חושפים את ההריון עד להופעת הבטן שכבר לא משאירה מקום לספק.

כשמדובר בעבודה שלך, יש דד ליין שעד אליו את אמורה על פי חוק להודיע למעסיק שלך על היותך בהריון. כמובן שאת יכולה להחליט שאת מספרת עוד קודם, לפי שיקולים שלך. אז מתי מודיעים ואיך עושים את זה נכון? הנה המדריך המלא:

להודיע מתי "שצריך"

על פי חוק, כל אישה מחויבת להודיע למקום העבודה שלה על הריונה לא יאוחר מהחודש החמישי להריון. אצל חלק מהנשים הבטן כבר מתחילה לבצבץ בשלב הזה, כך שגם אם היית רוצה - לא הייתי יכולה להסתיר כבר. בתקופה הזאת של ההריון את כבר אחרי סדרת בדיקות והוא כבר בטוח וממשי בהחלט.

להודיע עוד קודם, מתי שמרגיש לך נכון

הבחילות הורגות אותך? קשה לך להמציא תירוץ אחר לבדיקות הרבות שאת יוצאת אליהן במהלך היום או לתשישות שתופסת אותך אחרי ארוחת הצהריים? אם את מרגישה שקשה לך להסתיר את ההריון בשלבים הראשונים שלו, ושאולי יקל עלייך להסביר מדוע להרגשתך את מתפקדת פחות טוב לאחרונה, יכול להיות שנכון יהיה לספר בעבודה הרבה לפני החודש החמישי.

להחלטה לספר קודם יכולים להיות שיקולים נוספים כמו, למשל, בייבי בום במקום העבודה (הרבה נשים שעובדות איתך גם הן בהריון), ואת מרגישה שיהיה נכון יותר "להתוודות" גם מול המעסיק, שיידע מה מצפה לו בעוד כמה חודשים.

לא לחשוש מהשיחה

את אולי מרגישה כאילו את הולכת להטיל פצצה על הבוס שלך, אבל את לא. את לא עושה שום דבר לא בסדר, את בסך הכל מעדכנת אותו בדבר הכי טבעי ויפה שיש. כל ארגון שמעסיק נשים יודע שהגיוני ולגיטימי שהן יודיעו על הריון בשלב כלשהו ולכן אין לך מה לחשוש. כמובן שגם מבחינה חוקית את מוגנת בעבודה כתלות בוותק שלך במקום - אבל תמיד טוב לוודא בדיוק מה הזכויות שלך טרם ההודעה בעבודה.

להרגיש בנוח לצאת לבדיקות

הידעת שמגיעות לך עד 40 שעות בתשלום עבור היעדרות בשל בדיקות הקשורות להריון במהלכו? החוק הזה לא בא לומר לך "תתפרעי עם הבדיקות על חשבון זמן העבודה", אבל כן מגן עלייך ודואג שהשכר החודשי שלך לא ייפגע עקב היעדרויות בגלל הבדיקות.

אחרי שהודעת על ההריון לא תצטרכי יותר להתפתל בהסברים על התורים שיש לך במהלך היום, ותוכלי גם להסביר וגם להיות בטוחה שזה יתקבל בהבנה. מגיע לך!

אישה בהריון בעבודה. ShutterStock
אישה בהריון בעבודה/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully