וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לפליידייט - גרסת ההורים: כך תארחו מבלי להיכנס ללחץ

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 8:07

מתקשים למצוא את עצמכם בסיטואציה החברתית? לא יודעים על מה לדבר עם ההורה הזר שיושב לכם בסלון? ואיך תרמזו לו שהגיע הזמן לקחת את הילד שלו הביתה? אלה הכללים להורים המתקשים

"אמא אפשר היום ש-X יבוא אלי אחרי הגן?" - יש הורים שהמשפט הזה מעורר בהם חרדה אמיתית. נכון שזה נורא כיף שהילד שלכם מתחיל ליצור קשרים חברתיים ומציע להזמין אליו חבר, אבל הסיטואציה הזאת עשויה להביך אתכם אם אתם לא בדיוק שוחים במפגשים חברתיים.

כל אחד מכם, לפני היותו הורה, הוא בן אדם, ויש מי שמצבים חברתיים מלחיצים אותם וגורמים להם לחשוב על כל מילה שיוצאת להם מהפה. תוסיפו לכך את סטנדרט האירוח שכולל הצעות לשעשוע הילדים, הגשת נשנושים, הכנת ארוחת ערב, הפרדה בין הצדדים בעת ויכוח ואמבטיה (שלא נדע) וקיבלתם אחר הצהריים מטריד במיוחד למי שגם ככה קשה לו חברתית בתוך כל הסיפור הזה.

אז מה יקל עליכם כשאתם מארחים (גם להתארח זה לא תמיד קל, אבל תסכימו איתנו שלארח מצריך יותר מאמץ) ואיך בכל זאת תוכלו לעודד את הקשרים החברתיים של הילד שלכם על אף הקושי שלכם? הנה כמה הצעות שיכולות לעזור:

לנשום עמוק, זה רק לכמה שעות

אף אחד לא מתווכח עם העובדה שלא קל לכם לארח את החבר מהגן, שאיתו מגיע גם אחד ההורים שלו. אבל ללכת לעבודה זה תמיד זורם? לעשות סידורים זה כיף? קחו את הכמה שעות האלה כמשימה שעליכם לבצע כדי שלילד שלכם יהיה כיף, גם אם זה אומר שיהיו רגעים מביכים עם ההורה הזר שיושב לכם בסלון או ריבים קולניים שתצטרכו להרגיע.

הציעו לאסוף את הילדים מהגן

עוד בעניין המבוכה מול ההורה השני שאתם בכלל לא מכירים - אתם יכולים להציע לאסוף את החבר אחרי הגן אליכם, וכך אולי תשחררו אותו מנטל ההגעה ביחד איתו. כמובן שזה תלוי גיל ואופי של הילדים. יש כאלה שיזרמו ישר עם ללכת לשחק אצל חבר לבד, ויש כאלה שיזדקקו לנוכחות של הוריהם. נסו בכל מקרה לקחת את זה על עצמכם, אולי תופתעו ותקבלו אחה"צ נטול אדם שאתם לא ממש מכירים, והוא יקבל כמה שעות של שקט - win win.

אל תתמודדו עם זה לבד (או תשאירו את הכל להורה החברותי מביניכם)

אם אתם יודעים שאחה"צ של אירוח לפניכם ואתם פחות בנויים לזה, סדרו את זה כך שגם ההורה השני יהיה בבית ויסייע, או לחלופין - תדאגו שהוא יתפעל את הכל וצאו מהבית לעניינים שלכם. אם יש מישהו מכם שיותר טוב במצבים חברתיים או פשוט לוקח את הכל יותר בקלות, למה שלא הוא יתמודד איתם?

ריכולים הם תמיד פתרון טוב

אז נכון שלא לכולם קל לפתח שיחה עם אנשים שהם בסה"כ די זרים (למעט העובדה שהילדים שלהם חברים מהגן) אבל יש כמה נושאים שתוכלו לשמור "בשלוף" כי הם תמיד ישברו את הקרח: ריכולים על הגן, הצוות או איזה סיפור מעניין שקרה לאחרונה באזור שלכם. בנוסף, תכנונים לשנה הבאה גם הם ממלאים דקות ארוכות של שיחה ומצילים ממבוכה, כך ששאלות כמו "לאן אתם נרשמים בשנה הבאה?" יעזרו לכם להילחץ משתיקות מטרידות.

למסגר ולתחום את זמן האירוח מראש

אם אתם מוטרדים מכך שלא תדעו להגיד מבלי שזה יישמע מעליב שהגיע הזמן שהחבר יילך הביתה, טוב לשתול מדי פעם בשיחה שקבעתם פילאטיס או משהו בסגנון בערב המוקדם, וכך ההורה יבין את הרמז (בתקווה) ויארוז את הילד שלו הביתה. עם זאת, אל תשכחו שנהוג לארח ביחד עם ארוחת ערב לילדים, כך שממש לא מתאים לגרש בנימוס לפני שזה קורה.

גם אם עולם הפליידייטים עדיין חדש לכם ואתם לא מצליחים להרגיש בנוח עם האירוח ומה שהוא מביא איתו, זכרו כי זה מאותם הדברים שמשתפרים עם הניסיון והזמן - וככל שתשתפשפו באירוח חברים מהגן זה יהיה פחות מטריד ואולי אפילו תמצאו את עצמכם מתחילים ליהנות מסמול טוקס. ואם זה עדיין לא ה-cup of tea שלכם, פשוט תספגו את זה מדי פעם, כי זה ממש חשוב לילד שלכם ולקשרים החברתיים שלו.

אמא עם שני ילדים. ShutterStock
אמא עם שני ילדים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully