וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקבל "ירושות" מהבכור ונגרר אחרי הלו"ז שלו: הכירו את סינדרום הילד השני

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 7:24

הוא מצטרף בעל כורחו לפעילויות של אחיו הגדול, מקבל הרבה בגדים משומשים וגם אתכם הרבה פחות סבלניים - כך נראים חייו של מי שנולד השני בתור

אתם אוספים אותו מהגן במהירות כדי שתספיקו להגיע בזמן לחוג של הגדול, מפטירים "שלום" מאוד זריז להורים האחרים (אם אתם בכלל מכירים אותם) ומסרבים בנימוס להזמנה להליכה משותפת לגן השעשועים אחרי הצהריים, כאמור, בגלל הלו"ז של הבכור. נשמע לכם מוכר? כך, לרוב, נראית השגרה של הילד השני בשעות שאחרי המסגרת.

זה קורה כי הוא עוד קטן ויש לו פחות אפשרויות לפעילויות אחר הצהריים, מה שאצל האח הגדול כבר הפך לחלק בלי נפרד מהלו"ז - חוגים, הצגות, פליידייטים ומפגשים בגן השעשועים. הילד השני מצטרף אליכם ואל הגדול וכך זה ייראה עד שהוא יהיה גדול יותר וגם לו יהיו תכניות, ואז תצטרכו ללמוד להסתנכרן מחדש.

חפצים והורים יד שנייה

האח הגדול לא רק מתווה את הלו"ז אחרי הגן, אלא גם מוריש אחריו בגדים וצעצועים שאחיו הקטן מקבל. זה לא שלא קונים לו חדש אף פעם, אבל אם כבר יש וזה במצב טוב - למה לא להשתמש? גם לחסוך בכסף וגם לשמור על הכדור מרכישת עוד פלסטיק או טקסטיל. לפעמים זה יכול להיראות לכם מעט כמו הזנחה ומחשבות כמו "לא נעים לי, לילד הראשון קניתי הכל ואצל הקטן הכל ממוחזר" עשויות להופיע, אבל לילד השני שלכם זה כנראה לא מפריע כלל.

מה שעוד מגיע אחרי שימוש הוא אתם, ההורים. כבר יש לכם בבית שני ילדים והתפעול של הכל בוודאי לא פשוט: ארוחות, מקלחות, משחקים, התמודדויות עם אתגרים - כל דבר צריך להכפיל בשניים, וכתוצאה מכך אתם הרבה פחות fresh מאיך שהייתם כשהיה לכם רק ילד אחד. האנרגיות, העצבים והפניות הרגשית מצטמצמים נוכח היותכם הורים כבר בפעם השנייה, והעובדה שיש ילד גדול בבית שמצריך התמודדות עם קשיים אחרים תואמים לגילו משאיר אתכם, באופן טבעי, פנויים פחות לקטן.

חכו עם רגשות האשמה

אם אתם מזדהים עם הכתוב, כנראה שאתם מתמודדים עם רגשות אשמה בנושא שמתעצמים במיוחד אחרי הקריאה, וזה בדיוק הזמן לעצור ולהפסיק להלקות את עצמכם. הילד השני שלכם לא מכיר משהו אחר ואין לו למה להשוות את עצמו. הוא לא היה שם כשהבכור נולד, והוא לא יודע איך הייתם איתו ואיך זה להיות ילד יחיד שמקבל את כל האנרגיות שלכם ואת כל תשומת הלב. הוא נולד לתוך משפחה עם אח גדול וכך נראה העולם שלו, מ-day one. אתם, ההורים, עושים את הטוב ביותר עבורו ועבור המשפחה שלכם, צולחים עוד יום ועוד ערב (ולילה), משחקים, מאכילים, מקלחים, מפנקים - אתם ההורים הכי טובים לילדים שלכם, אל תשכחו.

לצד זאת, אם אתם מרגישים שיש מקום לשיפור במקומות מסוימים, עבדו על זה ועשו שינוי איפה שאתם יכולים. זה יכול להיות בזמן אחד על אחד שאתם מקדישים לילד הקטן, אפילו אם זה אומר להוציא אותו מהגן קצת קודם כדי שיהיה לכם רגע לעצמכם לפני שיצטרף האח הגדול. וביומיום, אפילו אם רק תכניסו לתודעה שלכם שהייתם רוצים להיות יותר שלווים עבור החוויה של הקטן איתכם - מדי פעם זה יכול להצליח.

ילדים רבים במושב האחורי של הרכב. Collin Quinn Lomax, ShutterStock
ילדים רבים במושב האחורי של הרכב/ShutterStock, Collin Quinn Lomax

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully