וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקחים ציפרלקס? הפעולה הזו מפחיתה שימוש בנוגדי דיכאון

עודכן לאחרונה: 26.1.2023 / 13:00

ידוע שטבע משרה שלווה על הנפש, אבל האם הוא מספיק חזק כדי להחליף תרופות נוגדות דיכאון? מחקר מפינלנד בדק את השאלה - וחזר עם תוצאות מפתיעות

איריס קול מראיינת את ד"ר אורן טנא על דיכאון והטיפול בו/מערכת וואלה

אנחנו מודעים לכך שטבע עושה לנו טוב, אבל עד כמה טוב? מחקר חדש מצא כי יציאה לטיול בפארק, לאורך אגם או אפילו במרחב של עצים עשוי להפחית את הצורך בתרופות לחרדה, אסתמה, דיכאון, לחץ דם גבוה או נדודי שינה.

המחקר מצא שביקור בטבע שלוש עד ארבע פעמים בשבוע היה קשור לסיכויים נמוכים ב-36 אחוזים להשתמש בכדורים ללחץ דם, סיכוי נמוך ב-33 אחוזים לשימוש בתרופות לבריאות הנפש, וסיכוי נמוך יותר ב-26 אחוזים להשתמש בתרופות אסתמה.

המחקר, שפורסם בחודש שעבר, בכתב העת Occupational & Environmental Medicine, ראיין כ-6,000 אנשים אקראיים בשלוש מהערים הגדולות בפינלנד לגבי השימוש שלהם בשטחים ירוקים וכחולים בטווח של קילומטר מבתיהם. שטחים ירוקים כללו יערות, גנים, פארקים, בתי קברות, מורדות, שטחי עשב טבעיים, שטחי ביצה וגני חיות. מרחבים כחולים כללו אגמים, נהרות וים.

נוף מהחלון במשרד. ShutterStock
צאו החוצה, להביט מהחלון לא מספיק. טבע בחלון/ShutterStock

מחקרים קודמים מצאו שאנשים המתגוררים בסמוך לשטחים ירוקים מרוויחים יתרונות בריאותיים משמעותיים. אחד מהמחקרים האלה שנערך בשנת 2016 השווה את כמות חיי הצומח והצמחייה ליד בתים של כמעט 100,000 נשים. לאחר שמונה שנים, החוקרים גילו שגישה לשטחים הירוקים ביותר הפחיתה את שיעור התמותה של נשים ב-12 אחוזים - ושיפרה את בריאותן הנפשית.

עוד בוואלה!

כמה שעות בטבע אתם צריכים כדי להרגיש טוב?

לכתבה המלאה

המחקר החדש גם חקר את ההשפעה של היכולת לצפות במרחבים ירוקים או כחולים מהבית על השימוש בתרופות. נראה כי התבוננות בטבע בתוך הבית דרך חלון לא עובדת. החוקרים אמרו כי אם אתם רוצים לקצור את מלוא היתרונות הבריאותיים שהטבע יכול לספק, צריך ממש לבקר שם. ולמרות זאת הבהירו כי "אם אין לכם גישה למקומות האלה, פשוט לראות שטח ירוק (או אולי אפילו לחוות טבע וירטואלי) עדיף מכלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully