וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגישים קצת בדיכאון? יש דבר מאוד פשוט (ונחמד) שניתן לעשות

עודכן לאחרונה: 20.1.2023 / 9:00

לפני שאתם הולכים לעשות נשימות בים או לבצע אימון גופני אולי תנסו לעשות מעשה טוב? על פי ממצאי מחקר חדש זה יכול לגרום לכם להרגיש טוב יותר. השאלה האמיתית היא - האם ההקלה באה מתחושה של צרת רבים או ממעשה נדיבות וטוב לב?

איריס קול מראיינת את ד"ר אורן טנא על דיכאון והטיפול בו/מערכת וואלה

מזג האוויר הקר, המחסור בשמש וכמובן שעות החושך המוקדמות גורמות לרבים לחוש תסמינים של דיכאון או חרדה. אז חוץ מלצאת מהבית, לאכול טוב, להתעמל ולפגוש חברים - יש עוד משהו קטן ונחמד למדי שאתם יכולים לעשות כדי לשפר את ההרגשה שלכם. מחקר חדש מצא כי אנשים החווים תסמינים של חרדה או דיכאון ירגישו טוב יותר או יבצעו מעשה נחמד עבור אחרים, כזה שבין היתר יסיח את דעתם מהרגשות שלהם.

"חיבור חברתי הוא אחד המרכיבים של החיים הקשורים בצורה הכי חזקה לרווחה", אומר מחבר המחקר דייוויד קרג, דוקטורנט בפסיכולוגיה באוניברסיטת אוהיו סטייט, "נראה שביצוע של מעשי חסד היא אחת הדרכים הטובות ביותר לקדם את הקשרים הללו".

החוקרים השוו את ההשפעות של ביצוע מעשי חסד - כמו אפיית עוגיות לחבר או מתן מילות עידוד - אל מול טכניקות טיפוליות המשמשות לטיפול בדיכאון או חרדה, ומצאו שלפעולה הראשונה היה יתרון על האחרות.

עוגיות רייבה. אלון מסיקה
רוצים להרגיש טוב? תכינו עוגיות. לאחרים אבל/אלון מסיקה

החוקרים חילקו 122 תושבי אוהיו עם תסמינים בינוניים עד חמורים של דיכאון, חרדה ומתח לשלוש קבוצות. הם ביקשו מקבוצה אחת לתכנן פעילויות חברתיות במשך יומיים בשבוע במשך מספר שבועות. מקבוצה אחרת לאמץ את אסטרטגיית ויסות הרגשות שביקשה מהם לפרש מחדש דפוסי חשיבה שליליים ולשמור תיעוד לפחות יומיים בשבוע, בעוד שהקבוצה השלישית התבקשה לבצע שלושה מעשי חסד - "גדולים או קטנים, שמועילים לאחרים או משמחים אחרים, בדרך כלל במחיר מסוים, במונחים של זמן או משאבים" - במשך יומיים בשבוע.

כל שלוש הקבוצות דיווחו על שביעות רצון טובה יותר מהחיים והפחתה בתסמיני דיכאון וחרדה, על פי המחקר שפורסם בחודש שעבר בכתב העת Journal of Positive Psychology. אבל הקבוצה שעשתה מעשי חסד הראתה שיפורים גדולים יותר מאשר קבוצת ההערכה מחדש הקוגניטיבית, ובניגוד לשתי האסטרטגיות האחרות, מעשי החסד גרמו לאנשים להרגיש מחוברים יותר לאחרים, אומר קרג. "זה לא מספיק רק להיות בקרבת אנשים אחרים. עשיית דברים נחמדים עבור אנשים והתמקדות בצרכים של אחרים עשויים לעזור לאנשים עם דיכאון וחרדה להרגיש טוב יותר עם עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully