וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילים לחקור: כך תעודדו ותפתחו את הושטת הידיים של הבייבי

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 7:37

הושטת הידיים היא אחת הדרכים החשובות ביותר דרכן חווה התינוק את העולם. הנה כמה טיפים לעידוד החקירה וההתנסות שלו באמצעות הידיים

אם יש לכן תינוק קטנטן בבית, בוודאי שמתן לב שסביב גיל ארבעה חודשים הוא מתחיל להושיט את ידיו באופן שהופך למאורגן ומשוכלל ככל שעובר הזמן. זה יכול להיות לעבר הצעצועים הנתלים מהאוניברסיטה, אל המובייל התלוי במיטה או בעגלה, לעבר חפץ שהרמתן מולו או מעליו.

הושטת ידיים היא אחת הדרכים החשובות ביותר דרכן הבייבי שלכן חווה את העולם, והן הצעד הראשון לעבר היכרות יזומה שלו עם הסביבה. דקלה שלום, יועצת להתפתחות תינוקות בשיטת צעד ראשון ומנהלת מרכז "חיוכים" בפתח תקווה, משתפת בכמה טיפים חשובים שיסייעו לכן לעודד את התינוק שלכן להושיט ידיים ולהתחיל במלאכת המחקר שלו:

פנו את הגוף ללמידה

כפות הידיים צריכות להיות חשופות, כמובן, אך כדי לשים לב שגם הפה - איבר החקירה העיקרי צריך להיות פנוי. ברגע שיהיה לתינוק מוצץ בפה הוא יזוז, יחקור ויגיב הרבה פחות. הוציאו לו מדי פעם את המוצץ מהפה וספקו לו תנאי למידה אופטימליים.

הקפידו על תנועה לכל הכיוונים

טווח התנועה שלנו הוא רחב מאוד ולכן כדאי לאתגר את התינוק ולאפשר לו להושיט ידיים לחפצים מכל מקום סביבו. במילים אחרות - אל תסתפקו בלהרים צעצוע מעל ראשו, אלא עשו זאת גם מהצד, מלמטה וכו'.

אתגרו את המרחק

חלק מהחקירה היא המרחק אליו אפשר להגיע. נסו להגיע למקסימום. כמובן שהתינוק יתנסה תחילה באחיזה של חפצים הנמצאים קרוב אליו, אך כדאי לכן להרחיק בכל פעם את החפץ כדי שהוא יגדיל את יכולת ההושטה והאחיזה שלו. זה כמובן לא אומר לזרוק לו צעצוע אי שם רחוק ולקוות שהוא ימצא את הדרך להגיע אליו...

תנו מקום לתסכול של הבייבי

זה חלק מהעניין. להתאמץ זה מעצבן, אבל המאמץ מביא איתו עבודה שרירית טובה יותר ואחריה תגיע גם תחושת ההישג של התאמצתי והצלחתי שהיא מאוד חשובה לתהליך הלמידה.

הציעו חפצים עם מרקמים שונים

אפשרו לידיים של התינוק ללמוד את העולם, גם את החלקים הפחות נעימים ומלטפים שבו. תנו לו לחקור, להושיט ולגעת גם בחומרים דביקים, קוצניים, מחוספסים וכו'.

הקפידו על סימטריה

אל תפטרו את העדפת הצד של הבייבי ב"טוב, הוא ימני". בהמשך לסעיף התנועה, חשוב שתקפידו על סימטריה ולוודא שאכן התינוק מגורה להושיט ידיים לכל כיוון, ימין ושמאל. בכל מקרה, הדומיננטיות של צדדים בכתיבה ושימוש בידיים תתבסס רק לקראת גיל 3-4, אז יש עוד זמן לצאת בהצהרות לגבי זה...

תינוק ישן על הגב עם מוצץ. ShutterStock
תינוק ישן על הגב עם מוצץ/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully