וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה לעשות עם תינוק קטן מדי שמנסה להתיישב?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 7:35

זה אולי נראה משעשע, אבל לא כדאי שהבייבי שלכן יתרגל כפיפות בטן וינסה להתיישב כשהוא עוד לא מוכן לכך

מכירות את זה שאתן מניחות את הבייבי על משטח כשהוא על הגב, או אפילו בטרמפולינה, והוא מכווץ את שרירי הבטן שלו ונראה כאילו הוא מנסה להתיישב? אז הנה משהו שחשוב שתדעו: הוא לא מנסה להתיישב, הוא פשוט רוצה לראות יותר טוב מה קורה סביבו ומחפש תנוחה נוחה יותר.

דקלה שלום, מדריכת התפתחות ושינה - "חיוכים בית חם לאמהות ותינוקות", מסבירה כי בסביבות גיל ארבעה חודשים התינוק הופך ליצור מתקשר ומתעניין. הוא רוצה להיות חלק מכל מה שקורה סביבו, ולכן ינסה להרים את הראש ולצפות במתרחש.

אז מה בעצם הוא עושה? הוא מתנסה בתנוחות שונות, דוחף כנגד התנגדות ומכווץ את שרירי הבטן. במנחים של חצי ישיבה, הבטן גם כך מכווצת וכל מה שהתינוק "צריך" זה רק-עוד-טיפ-טיפה ו...הופ - הוא אוטוטו מתיישב. אבל חשוב שתזכרו שזאת לא התיישבות ואין סיבה לתרגל את כפיפות הבטן הללו. קשה ללמד שריר מכווץ לשחרר, ורוב הסיכויים ששרירי בטן מכווצים יובילו ליותר פליטות, אכילה לא נינוחה, קושי בשכיבה על הבטן וקושי במנוחה באופן כללי.

אם אתן מרגישות שהבייבי מגייס את כוחותיו להתיישב פשוט הניחו אותו דווקא על הבטן, רצוי במקום מעט גבוה - למשל עליכן, בעגלה, או אפילו בהשגחה על שולחן האוכל. תנו לו לצפות במתרחש וליהנות. אם לא מתחשק לכן (או לו) להיות על הבטן, שנו מנח ותנו לו להיות יותר מעורסל ופחות "יושב". הרימו את הברכיים שלו למעלה, העניקו לו מגע עמוק בבית החזה והבהירו בעזרת המונוטוניות והאווירה שהוא לא מפסיד כלום כרגע ואין לו בשביל מה לנסות ולהתיישב בטרם עת.

תינוק אוכל פירות. ShutterStock
תינוק אוכל פירות/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully