וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרגיע הלאומי: 6 נקודות חשובות על מוצץ

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 11:04

המוצץ משמש כחלק בלתי נפרד מהסביבה ההתפתחותית של רוב התינוקות, אז כדאי לדעת עליו כמה דברים

איך התינוק שלכן מגיב למוצץ? יחסי אהבה-שנאה? שלום-שלום? או שאי אפשר להפריד ביניהם? כל תינוק שונה ביחסו אל המוצץ והדעות לגבי השימוש בו, בקרב ההורים, חלוקות. למשל, יש הטוענים כי הוא פוגם במיומנות היניקה בימים ובשבועות הראשונים, ויש מי שמרגילים את הבייבי לקחת מוצץ מ-day 1 וההנקה לא נפגמת.

בת אל גלזר, מדריכה להתפתחות תינוקות בשיטת צעד ראשון, משתפת את האמהות שלנו בכמה נקודות חשובות על מוצץ - החל מעובדות ועד יתרונות שכדאי לכן להכיר:

1. חלק מהתינוקות לא מוצצים מוצץ בטבעיות. יש תינוקות שהוא מפעיל אצלם את רפלקס ההקאה, יש כאלה שלא מצליחים להפעיל את רפלקס היניקה עליו, ויש מי שמתקשים לייצר ואקום ו"לתפוס" אותו בפה.

2. המוצץ מרגיע את התינוק ומשמש אותו ביום ובלילה. הוא עוזר לו להירדם ומשרה עליו שלווה כאשר הוא נבהל מרעשים, אורות או תחושות וסיטואציות חדשות שהוא אינו מכיר. זהו היתרון המשמעותי של המוצץ, שכן הוא כלי עזר נגיש שמאפשר לתינוק להירגע.

3. מהצד השני של המשוואה עומדת הטענה הבאה: המוצץ מספק הרגעה, אך ללא קשר לסיבת הבכי. התינוק לומד להירגע באמצעות מענה אוראלי בלבד ויוצר תלות בחפץ חיצוני על מנת להירגע. יש הטוענים כי המוצץ משתיק את התינוק ולא נותן לו מקום להביע את רגשותיו.

4. ניתן לעזור לתינוק להסתגל למוצץ בעזרת גרייה של חלל הפה, באמצעות נשכן או מברשת שיניים, או אפילו עם האצבע שלכן מלופפת טטרה.

5. לקראת גיל ארבעה חודשים כדאי לעודד את התינוק להכניס את המוצץ בעצמו לפה ולפתח עצמאות.

6. אחד הכלים החשובים שתוכלו להקנות לתינוק שלכן הוא היכולת להירגע, ואת זה תוכלו לעשות מיד לאחר הלידה: באמצעות מגע, תנועה, מוזיקה וגם באמצעות מענה אוראלי כמו מוצץ, הנקה או האכלה. ברגע שהתינוק יידע להירגע בכמה דרכים, הוא לא יפתח תלות בגורם אחד ויקבל מענה הולם לסיבת הבכי שלו.

מוצץ. ShutterStock
מוצץ/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully