וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבים כל בוקר עם הילד? המדריך שיעזור לכם להתחיל את היום ברוגע

דנה אמר, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 11:28

מכירים את הבקרים הלחוצים האלו? השעה כבר מאוחרת, הפקקים מתחילים, אנחנו כבר באיחור והילדים לא מקשיבים במקרה הטוב או מתנגדים במקרה הרע. בואו לקרוא איך אפשר להוריד דרמה מהבקרים בבית

מכירים את הבקרים הלחוצים האלו? השעה כבר מאוחרת, הפקקים מתחילים, אנחנו כבר באיחור והם בשלהם, לא מקשיבים במקרה הטוב או מתנגדים במקרה הפחות טוב. בואו לקרוא איך אפשר להכניס קצת יותר רוגע ולהוריד דרמה מהבקרים בבית.

אם כל בוקר מתגלגל למריבות וויכוחים וכשסוף סוף אתם מצליחים לצאת מהבית זה מרגיש כאילו שרדתם סופת הוריקן, כנראה משהו צריך להשתנות בהתנהלות. והעניין הוא שהאתגר להנחיל את השינוי צריך להגיע מהמבוגר האחראי, אנחנו ההורים צריכים להוביל את הבוקר ולקחת את המושכות לידיים. ועל הדרך לזכור שכל בוקר שהילדים הולכים למסגרות, בהכרח אומר שהם נפרדים מאיתנו אז מה הפלא שהם מושכים את הסופים?

לנסות לשלוט לא עובד- התחנה הראשונה צריכה להיות ההבנה שילדים בגיל הרך פועלים אחרת, לנסות "לשלוט" בהם רק יעורר עוד התנגדויות מהסיבה הפשוטה ש"רצון נגדי" זו ברירת המחדל שלהם. זו הדרך של הטבע להגן על הילדים כשהם פוגשים כפייה או ציווי, להתנגד זה אינסטינקט חשוב שיש בו הרבה הגיון, ההבנה הזו תעזור לנו לתקוף את חוסר שיתוף הפעולה ממקומות אחרים לגמרי.

לשמור על סדר - ילדים קטנים צריכים מישהו שיוביל אותם שיכוון אותם ויצור עבורם את הסדר. הם פועלים טוב יותר בתוך רוטינות קבועות, מגיבים נהדר לטקסים החוזרים על עצמם, משם הם שואבים בטחון ושקט לפעול. דאגו שיהיה סדר פעולת ברור בבוקר, הכניסו מוזיקה לזמני ההתארגנות בשביל לתחום את הזמנים לוו, הזכירו ועזרו לילדים לעבור את התחנות השונות.

השיגו קשב וחיבור לפני ההוראות- זה נשמע בסיסי אבל רובנו שוכחים לעשות את זה. יש לנו נטייה לבקש או לדרוש מהילדים שלנו דברים מבלי לשים לב מה הם עושים כרגע, באמצע מה הם עסוקים? בעצם הרעיון הוא לעשות "אתחול" למערכת היחסים - לרדת לגובה הילד, להסתכל מה הוא עושה, להתעניין, להשיג קשר עין, אולי חיוך קטן או הנהון ומשם קל יותר להתחבר ולקבל שיתוף פעולה. לא היה עולה על דעתנו לדרוש מהשכנה להביא לנו כוס סוכר מבלי לשאול אותה לפני כן מה שלומה, לקבל חיוך להחזיר אחד ואז לפנות לבקשה אז למה אנחנו עושים את זה בכזו קלות אל מול הילדים שלנו? השגת הקשב משתנה מילד לילד, יש ילדים שצריכים לשמוע אותנו, יש כאלה שצריכים לראות אותנו, יש כאלה שבשביל להשיג את הקשב שלהם צריך להתקרב ולגעת - הסתקרנו מה עובד אצלכם.

הומור יצירתיות ומשחק - בתור מבוגרים הפכנו למשימתיים יותר, אנחנו מאורגנים, מתוכננים ולצערנו קצת פחות תמימים. הילדים שלנו, בטח בגיל הרך, עוד לא שם. הם נמצאים במחוזות הדמיון, היצירתיות והמשחק ולהשיג שיתוף פעולה מהמקום הזה יהיה הרבה יותר פשוט. אז אפשר פשוט לנעול נעליים כי מאחרים, או לנעול נעליים במהירות כי הכרכרה המלכותית מחכה לנו וצריך להזדרז לפני שהיא הופכת לדלעת. המוח של הילדים עובד בעיקר במוד של משחק, משם הרבה יותר פשוט ובריא להתקדם, גם אם זה פחות מהיר, אז בוא נראה כמה דברים ירוקים תמצא עד שנגיע לדלת...

הסתכלו עליהם בעיניים טובות - גם כשהם לא משתפים פעולה נסו לראות את הכוונות הטובות שלהם, היכן בכל זאת הם השתדלו הבוקר, מה כן הצליחו לעשות ושם תנו את הפידבק, חשוב להאיר על הניסיונות, על ההתאמצות ולא רק על התוצאה. אז אולי איחרתם, אבל הוא התלבש לגמרי לבד היום וזה היה ממש מרגש.

האחריות היא שלנו - וזה בעצם אומר שהבוקר מתחיל כבר בערב. נסו להקל על ההתארגנות בבוקר ולהכין את מה שאפשר ערב לפני. לצד זה קחו אחריות על עצמכם ובדקו כמה זמן לוקח לכם להתארגן, מה דורש מכם הבוקר והאם צריך להתעורר לפני בשביל שיהיה לכם זמן להוביל ולעזור לילידם.

אל תוסיפו תסכול - לפעמים כלום לא יעזור, ונצטרך לקחת את הילדים בכוח. אבל, וזה אבל גדול מאוד, חשוב שנאפשר להם להתבאס על זה. יהיו בקרים איטיים יותר, בהם הילדים יתקשו לצאת מהבית, אבל אם כבר לקחנו אותם בכוח לא צריך להוסיף כעס ותסכול נוסף, זה מספיק מתסכל שהוא פוגש מציאות שהוא לא יכול לשנות, זה מספיק מתסכל להיפרד בבוקר - זכרו מותר לו לכעוס על זה וחשוב שאנחנו נהיה הכתובת לנחמה.

נכתב על ידי דנה אמר - מנתחת התנהגות מוסמכת, MA בחינוך מיוחד, מרצה ומומחית בליווי התא המשפחתי.

ילד עצוב. ShutterStock
ילד עצוב/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דנה אמר, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully