וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברה השתלת לב של גבר בגיל העמידה - וחשפה את תופעות הלוואי המוזרות

26.12.2022 / 0:00

היא רק בת 22, אבל כבר חלתה בסרטן המוח, עברה השתלת לב והשתלת כליה וכיום היא משתמשת ברשתות החברתיות כדי לשתף את המסע הרפואי שעברה ואת תופעות הלוואי ה"סופר מוזרות" של הניתוחים שעברה

תופעות הלוואי המוזרות של ססיליה ג'ו/@scars.and.stuff/

ססיליה-ג'וי אדמו, מסארי, בריטניה, חשפה בפני עוקביה בטיקטוק את ההשפעה שהייתה לניתוחים הרבים שעברה, כולל שלוש תופעות לוואי שניתן לראות ממש מחוץ לגופה. ב-unilad דווח שססיליה, בסך הכל בת 22, חלתה בסרטן המוח, עברה השתלת לב והשתלת כליה והיא משתמשת ברשתות החברתיות שלה כדי לשתף את המסע הרפואי שעברה, לאחר שנולדה עם מום מורכב בלב (Atrioventricular Septal Defect with Left Atrial Isomerism)

בסרטון ויראלי במיוחד היא חשפה שלוש תופעות לוואי "סופר מוזרות" של הניתוחים שעברה - היא התחילה בכך שגילתה שאפשר לראות את הלב שלה פועם דרך החזה שלה, לאחר מכן הראתה את הקרחת בקרקפת שלה שבה השיער מעולם לא צמח חזרה אחרי ניתוח המוח וסיימה את הסרטון בכך שהסבירה שכפות רגליה למרבה הצער לא זזות בגלל נזק עצבי.

ססיליה נולדה עם מום בלב שגרם לכך שבחדרים משני צדי לבה היו חורים. לאחר שעברה ניתוח מציל חיים כשהייתה בת חצי שנה ואחד נוסף בגיל שנתיים, היא הצליחה לחיות ילדות נורמלית יחסית במשך שש שנים. עם זאת, באפריל 2010, ססיליה נאלצה לעבור ניתוח נוסף לאחר שהלב שלה הידרדר והיא בסופו של דבר סבלה מדום לב. הלב שלה כשל והיה צריך לחבר אותה למכשירי החייאה, לפני שעברה השתלת לב.

"ההורים שלי היו חוזרים הביתה כל לילה בלי לדעת אם אהיה בחיים למחרת בבוקר. כמה פעמים הם קיבלו שיחה מבית החולים ואמרו להם שהם חייבים להגיע, כי אני קרובה לסוף", אמרה ססיליה.
בספטמבר 2010 היא עברה ניתוח של 12 שעות, אך חוותה דום לב נוסף. בזמן שהייתה מחוברת למכשירי החייאה במשך שלושה חודשים, היא סבלה מאי ספיקת כליות ולכן נאלצה לעבור השתלת כליה (שאמה תרמה) וניתוח בכפות רגליה כדי שתוכל ללכת שוב לאחר שחוותה נזק עצבי.

בשנת 2014 היא אובחנה עם שני גידולים במוח, ושני גידולים אחרים נמצאו מאוחר יותר בעמוד השדרה שלה. הגידולים התגלו כתופעות לוואי של התרופות לדיכוי מערכת החיסון שקיבלה לצורך ההשתלה שעברה.

בעוד שלמרבה המזל הגידולים נמצאים כעת בשליטה, ססיליה נותרה עם לא מעט צלקות, שהיא מעלה את המודעות אליהן בסרטוני ה-TikTok שלה (@scars.and.stuff). ססיליה אפילו יכולה לראות את הלב שלה פועם מעל פני העור שלה. "אני חושבת שזה בגלל שכששמו לי את הלב הייתי ילדה קטנטנה בת 11 ובתת תזונה, עם לב של גבר בגיל העמידה", היא הסבירה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

היא גם כתבה מכתב למשפחת תורם הלב שלה, שהיה גבר בן 45, ואביו ענה לה. "קיבלתי לב מהישות הזו, הדמות הזאת - אבל למדתי את שמו, למדתי על המשפחה שלו. הוא אהב לאסוף דברים - וזה מוזר כי גם אני תמיד אספתי דברים. הוא אסף בולים וכשהייתי קטנה אספתי בובות",היא אמרה.

הלב הפועם שלה הוא תזכורת חיובית מתמדת עבורה להיותה בחיים, אמרה ססיליה שמקווה שבאמצעות העלאת המודעות דרך הסרטונים שלה יותר אנשים יהפכו לתורמי איברים. היא סיכמה: 'זה ממש חשוב שתספר למשפחה שלך על רצונותיך לתרום איברים ותנהל איתם את השיחה הזו, כי אם ההורים שלך אומרים לא - זה לא יכול לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully