וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהכל עוד אפשרי: הדברים שאת חייבת להספיק לפני הלידה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 8:44

עוד מעט את הופכת לאמא וזה אומר שבקרוב את הולכת להיות עסוקה מאוד. אז עכשיו, ממש עכשיו, זה הזמן להשקיע בעצמך, בזוגיות וליהנות בלי לעשות חשבון. איך? ריכזנו לך כמה רעיונות

עם כמה שננסה להמעיט בקלישאות, אין דרך עדינה לומר זאת: החיים שלך הולכים להשתנות בקרוב מהקצה אל הקצה, ותעיד על כך כל מי שילדה לאחרונה את התינוק הראשון שלה (גם השני והשלישי אבל זה כבר נושא אחר). המסירות, הדאגה, המחשבה ולמעשה עצם הקיום שלך - כל אלה הולכים להתרכז ביצור אחד קטנטן, שכרגע נמצא בבטן שלך ומתפתח לו מיום ליום.

כל עוד את בהריון, ישנם דברים שאת יכולה לעשות כדי לנצל את הזמן שאת עדיין ללא ילדים, כי בקרוב יהיה לך פחות זמן לעצמך, לבן הזוג או אפילו לישון. אז מה אפשר וכדאי לעשות בתקופה הזאת, רגע לפני שהתינוק ייוולד? הנה רשימה של הדברים שאת ממש חייבת להספיק לעשות לפני הלידה:

בייבי מון

זה השם הסופר חמוד שניתן לחופשה הזוגית לפני שהבייבי מגיע. זאת למעשה החופשה הרומנטית האחרונה אליה תטוסו בלי הצורך לדאוג לבייביסיטר ובלי להתמלא בגעגועים לתינוק שהשארתם בבית. כדאי לטוס כשאת עוד בשלב הריון שמשאיר אותך קלילה ולבחור ביעדים שיתאימו לך מבחינת סטריליות, היגיינה ואופי הטיול.

זמן איכות עם בן הזוג

לא חייבים לטוס לחו"ל כדי לבלות זמן כיפי עם בן הזוג רגע לפני שגם הוא יהפוך לאבא. אתם בשלב שאתם יכולים לצאת בלי חשבון. את תזמיני קוקטייל וירג'ין (ללא אלכוהול) ושניכם לא תסתכלו בכלל בשעון ותבלו עד השעות הקטנות. נצלו את הזמן כדי לדבר על ההתרגשות שלכם ואולי תעלו גם נקודות שמדאיגות אתכם לקראת העתיד לבוא.

מניקור, פדיקור, קוסמטיקאית ושות'

אם יש לך די הרבה זמן עד הלידה, את התקופה לנצל עבור טיפולים קוסמטיים שאחר כך לא תוכלי לעשות או שלא יהיה לך זמן אליהם. הסרת שיער לצמיתות תהיה פחות אפשרית אם תבחרי להניק, וצבע לשיער פחות יתחשק לך למרוח כשהבייבי ישן בחיקך וקרוב לכל הכימיקליים. אם הלידה ממש מתקרבת, הקדישי מעט זמן לטיפוח שלך. יהיה לך כיף להגיע לחדר הלידה כשאת מתוקתקת - ציפורניים מסודרות, לק, את אחרי טיפול שעווה והשיער פחות או יותר מסודר.

אומרים שהזמן הטוב ביותר לקבוע צילומי הריון הוא בחודש השמיני, שכן אז הבטן כבר בולטת מספיק אבל עדיין לא מכבידה עלייך והופכת להיות פחות פוטוגנית. אפשר להצטלם לבד ואפשר עם בן הזוג, מה שבטוח - זאת הולכת להיות מזכרת מדהימה מתקופה מיוחדת שבהחלט שווה לתעד.

לישון!

אם תשאלי כל אמא טרייה למה היא הכי מתגעגעת היא תגיד לך, ככל הנראה, שלשינה רצופה ואיכותית. גם אם יתמזל מזלך והבייבי שלך יצליח לישון כמה שעות רצופות בלילה, עדיין אי אפשר להשוות ללילות שהיית רגילה אליהם לפני שהוא הגיח לאוויר העולם. לכן, העריכי כל שנ"צ, כל שנת לילה טובה (שלא התעוררת בה מאה פעם לפיפי, כן?) וכל התכרבלות בפוך. בקרוב תוכלי רק לחלום עליהן.

משהו בשביל עצמך

זה יכול להיות קורס כלשהו שבא לך לקחת, בילויים עם חברות, ספר, בינג' של סדרה חדשה, שופינג או פשוט טיול שלך עם עצמך בעיר או בים - כל מה שיחדיר בך אנרגיות וישמח אותך הרי זה משובח. הזמן שלך עם עצמך הולך להצטמצם בקרוב מאוד עד כדי היעלמות, ולכן כדאי מאוד להעריך ולהוקיר את הרגעים האלה בהם את יכולה לחשוב רק על עצמך ולחטוף מהם כמה שיותר.

אישה בהיריון. ShutterStock
אישה בהיריון/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully